Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mercedes se posmívá Red Bullu

Mercedes se posmívá Red Bullu

Kdo druhému jámu kope...

Ve včerejší kvalifikaci nadělili jezdci Mercedesu prvnímu ze zbytku světa 0,8 sekundy. A prvním ze zbytku světa nebyl Max Verstappen, ten dostal 0,9 sekundy. Závodníky trojcípé hvězdy tento výsledek moc potěšil. Byla to první kvalifikace po zákazu změn motorových režimů a Red Bull si od vyškrtnutí "party režimu" z rovnice hodně sliboval.

"Po změně pravidel kolem režimů motoru budeme v závodech ještě silnější než dosud. Myslím, že se máme na co těšit. Jen si nejsem jistý, zda je veselo také u Red Bullu," utrousil pěkně štiplavou poznámku Valtteri Bottas.

"Já si vlastně vůbec nemyslím, že jsme měli nějaký party režim," nechal se slyšet Lewis Hamilton. Žertoval, nebo byla rozehraná nějaká psychologická hra? "My jsme tato slova nepoužívali. A kdo ví, zda jsme takový režim vůbec použili ve Spa. Ale my jsme jim to říkali, už minulý víkend, že takto nás nezpomalí. Máme úžasný vůz, budeme silní v jiných věcech."

Verstappen si zklamání nepřipouští.

"Ne, já si nemyslím, že nám změna pravidel nějak uškodila. A toto ani není vhodná trať na to, aby se dělalo nějaké srovnání. Tohle je Monza, tady rozhoduje aerodynamický stín, a ten někteří využili lépe než my. Musíme si počkat, až se dostaneme na normální trať. Ještě nesuďme. Ale já jsem nikdy nečekal, že se něco zásadně změní. Někteří jiní čekali, ale to není moje věc. Jak vidíte, nic se nezměnilo, ale ani jsem to nečekal. Na této trati se projevil výkonnostní deficit motoru. Není tak velký, ale tady to tak vypadá. A ani vyvážení vozu nebylo nejlepší a potřebovali bychom lepší přilnavost," tvrdil Nizozemec.

Skutečně měl Mercedes v rukávu ještě jedno eso a Red Bull ho za něj vyložil na stůl? Foto: Mercedes

Šéf Mercedesu Toto se vytasil s tvrzením, že zákaz party režimu očekával a v Brixworthu se na něj motoráři připravovali dlouho předem. Pokud je to pravda, odstup černých šípů od konkurence může být od nynějška až do konce sezony větší než doposud.

"Našim mottem je, že musíme být schopni přizpůsobit se jakékoliv změně. Zachytit cokoliv, co po nás hodí," chválil včera Wolff sebe a svůj tým. "Všimli jsme si, že lobby proti našemu kvalifikačnímu režimu roste. Dlouho před oznámením vydání technické direktivy jsme začali plnit nový vývojový plán a díky tomu jsme byli připraveni.

Dnes jste měli první možnost vidět, jak se změnil poměr sil mezi týmy. A některé pozice jsou opravdu zajímavé. Ti, kteří na změnu tlačili nejvíce, dnes nebyli zrovna rychlí. Ale nejvíce jsme pracovali na zlepšení rychlosti v závodech, a to se projeví až zítra. Ale neměl bych chválit den před večerem, body se rozdělují v neděli.

Věděli jsme, že to přijde. Řekli jsme si, že to vezmeme jako příležitost. Připravme silný režim pro kvalifikaci, se kterým budeme moci odjet celý závod! Celkově jsme přišli o kousek kvalifikačního výkonu, ale v závodu budeme mnohem silnější. Náš motor hodně vydrží. Stálo nás to spoustu vývojového úsilí, mnoho hodin na testovací stolici. A teď to vypadá dobře. Uvidíme, jak to bude pokračovat."

Zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Mercedes