Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolffa zajímá síla motoru Red Bull

Wolffa zajímá síla motoru Red Bull

Jako první si zajistil dodavatele paliva.

Toto Wolff musí přihlížet tomu, jak Red Bull s Maxem Verstappenem brání Lewisi Hamiltonovi v získání rekordního osmého titulu mistra světa. Kromě toho, Red Bull Mercedesu letos prakticky jistě vyfoukne i Pohár konstruktérů. Vedle toho posiluje své nové motorové oddělení, kterého absence byla dosud největší slabinou týmu z Milton Keynes. Zůstává však otázkou, zda výrobce energetických nápojů skutečně dokáže sestrojit špičkovou hybridní pohonnou jednotku pro rok 2026. Wolff nazval rozhodnutí nepřijmout podmínky Porsche odvážným, možná by ale raději použil slovo nerozumné.

Dát se do autonomního postavení, to je odvážné,“ řekl Wolff pro Motorsport-Total. „Mít vlastní pohonnou jednotku a nebýt závislý na automobilce, to Red Bull vždycky chtěl. Jsem zvědav, jak se mu s ní bude dařit v letech 2026, 2027, 2028... Bude v tom nový. Také jsem zvědavý, jestli se nakonec dohodnou s Porsche, Hondou nebo někým jiným, kdo dá na motor své logo.

Podívejte se na Williams poté, co se nedohodl s BMW. Jako zástupce Mercedesu můžu jen litovat, že nebudeme soupeřit s Porsche – Red Bullem, marketingově by to bylo skvělé.

Vstup do F1 již potvrdilo Audi, přestože se zatím jen domníváme, že to bude v partnerství se švýcarským týmem Sauber. Německá automobilka hodlá své pohonné jednotky vyrábět ve městě Neuburg na Dunaji, nedaleko sídla automobilky v Ingolstadtu. Stojí tedy před úkolem dotáhnout do Německa alespoň pár lidí se zkušenostmi z F1. A kdybychom někde hledali německy mluvící motorové inženýry, bylo by to v továrně na motory Mercedesu, přestože ta sídlí v anglickém Brixworthu.

Myslím, že Red Bull bude v tomto pro nás větší konkurencí. Prostě proto, že sídlí co by kamenem dohodil. Přestěhovat se do Německa je podstatně větší životní změna, takže tohle mi vrásky moc nedělá. Kromě toho se blíží zavedení rozpočtového stropu pro výrobce motorů (a s ním nejspíše i propouštění).

Soupeření s Audi bude vzrušující. V Neuburgu mají špičkovou továrnu. Soutěžit umí, to ukázali v Le Mans. Nepochybuji o jejich konkurenceschopnosti. A spojí se s týmem sídlícím v německy mluvícím Švýcarsku. Dobře pro ně, ačkoli to bude zároveň výzvou.“

Petronas zůstane důležitým a nepřehlédnutelným partnerem týmu Mercedes. Foto: Mercedes

Výhodou Mercedesu bude stabilita. Nejenže organizace v Brackley a Brixworthu už dávno srostly do jednoho celku, dlouhá léta se nebude měnit ani jejich partner z oblasti maziv a paliva, který je týmem od jeho vzniku v roku 2010. Mercedes ve velkém předstihu prodloužil smlouvu s Petronasem za horizont roku 2026. To je důležité, protože počínaje rokem 2026 se bude smět do nádrže vozu F1 tankovat výhradně palivo z plně obnovitelných zdrojů. Tým se tedy bude nadále oficiálně jmenovat Mercedes-AMG Petronas a malajský výrobce se na oplátku naplno pouští do vývoje pokročilého paliva.

Tímto vysíláme důležitou zprávu, že náš tým a Petronas už nejsou jen běžnými partnery. Jsme jedna rodina a budeme spolu ještě mnoho let.

Petronas už tým podpořil při jeho experimentu s tankováním biopaliva do týmových kamionů a již připravuje výrobu biopaliva schopného nahradit letecký benzin.

Zdroj: Motorsport, Motorsport-Total, úvodní foto: Mercedes