Mercedes si s FIA nehrál na schovávanou
Toto Wolff všechno popírá.
Paddy Lowe překvapil svět F1 přiznáním, že jako technický ředitel Mercedesu se v roce 2014 podílel na omezováním koňských sil tak, aby FIA a soupeři týmu nerozeznali kolosální míru dominance jeho pohonné jednotky. Tehdejší i současný šéf týmu, Toto Wolff, vše popírá a tvrdí, že jsou to nesmysly.
"Tak se mi vidí, že Paddy byl v nějakém jiném týmu jako já," řekl Rakušan. "Nedokážu si ani představit situaci, že bychom omezili výkon motoru, abychom dosáhli změnu pravidel v náš prospěch. V roce 2014 jsme byli velmi silní, to všichni věděli a viděli. Ale byl to začátek nové éry, nových motorů, zelenější F1, takže beztak vůbec nehrozilo, že bychom je hned zahodili a začali používat jiné."
Pravda může být i někde uprostřed. Mercedes samozřejmě nepotřeboval změnit pravidla ve svůj prospěch, ale určitě nechtěl ztrapněním soupeřů vyvolat reakci FIA. Motory nemuseli být vyměněny za jiné, ale mohla být přijata opatření "pro zlepšení konkurenceschopnosti pole a lepší zážitek fanoušků", jak se ve F1 říká, když je třeba zpomalit někoho, kdo až příliš vyčnívá nad ostatní. Na druhé straně, Lowe možná svůj příběh trochu okořenil. Kupříkladu, nevyužívání plného výkonu motoru není dobré pouze k oklamání radaru FIA, ale prospívá i délce životnosti a spolehlivosti motoru.
Celou pravdu se asi nikdy nedozvíme. Foto: Mercedes
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes