Odlišná varianta se prvním dvěma asi vyplatila
VC Ruska – analýza Pirelli
Bottas zvítězil ve VC Ruska, ale jen díky tomu, že kolega Hamilton ve spolupráci s týmem prokázal neznalost pravidel. Zkoušel si totiž cvičné starty na místě, které k tomu nebylo určené. Draze – ale správně – za to zaplatil.
Před startem se diskutovalo o tom, zda bude tvrdší směs pneumatik znamenat pro Verstappena a Bottase nějakou výhodu. Z druhé a třetí pozice mohli použít odlišnou strategii. Po oznámení Hamiltonovy penalizace však už tahle otázka nebyla na pořadu dne.
Kromě dvou jmenovaných muselo zbývajících osm jezdců z první desítky začínat na měkké směsi. Její životnost byla značně omezená, ale nakonec vydržela 15 (Ricciardo), 16 (Hamilton), 18 (Ocon, Gasly) i 20 (Pérez) kol. Albon a Norris se jí zbavili hned po prvním kole při vyjetí safety caru a Sainz na ní havaroval.
Bottas v Soči vyhrál stejně jako v roce 2017 ze třetí pozice na startu. Ujal se vedení poté, kdy si týmový kolega Hamilton během výměny kol odpykal penalizaci dvakrát pět vteřin. O deset kol později vyměnil střední směs za tvrdou a už ho nikdo nezastavil. Na hodně ojeté sadě navíc zajel i nejrychlejší kolo v závodě.
Přesně stejnou strategii použil i druhý Verstappen. Dá se tedy říct, že se jim odlišná strategie ve druhé části kvalifikace opravdu vyplatila. Hamilton si užil stíhací jízdu. Po zastávce v boxu klesl na 11. místo, ale celkem snadno se probil na stupeň vítězů.
Pouze dva jezdci startovali na tvrdé směsi. Kvjat skončil v domácí velké ceně osmý. Räikkönen sice vydržel bez přezouvání 35 kol, ale nic tím nezískal.
Na tvrdých pneumatikách dosáhl nejlepšího času Bottas výkonem 1:37,030. Na střední směsi byl nejrychlejší Gasly (1:37,231), na měkké Russell (1:37,352). Na tvrdé směsi ujel nejdelší vzdálenost Norris (46 kol), na střední Russell (36) a na měkké Pérez (20).
Víc se dozvíte z následující infografiky.
Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli