Zužitkuje Verstappen na startu mírnou výhodu?
Pirelli – strategie pro závod
Lewis Hamilton (na snímku) soupeře k kvalifikaci deklasoval a vyhrál o víc než půl vteřiny. Získal tím už 96. pole position a vytvořil si dobrou výchozí pozici k dalšímu vítězství.
Jakou by k tomu měl zvolit strategii? Podle Pirelli bude nejrychlejší jedna zastávka, jak tomu bylo tradičně na hladkém asfaltu v Soči. Předpokládá se však, že počasí během závodu bude ještě teplejší než při kvalifikaci, což bude mít samozřejmě vliv na tepelnou degradaci.
Jedním z argumentů pro jedinou zastávku je také to, že v Soči je maximální rychlost pro průjezd boxovou uličkou stanovena na 60 km/h. Každé zajetí do boxů je proto větší časovou ztrátou. Navíc je na trati velmi obtížné předjíždění.
Nejrychlejším způsobem bude start na měkké pneumatice a poté přibližně po 12 kolech přejít na tvrdou. Přibližně stejně rychlá, ale s nepatrné větším opotřebením, je měkká směs na 14 kol a žlutá na 39 kol. Jako obvykle se to dá udělat i naopak.
Mírně pomalejší by měla být volba středně tvrdých pneumatik na 22 kol a tvrdých na 31 kol.
A konečně, nejrychlejší dvojí zastávka bude zahrnovat dva úseky na měkké směsi po 12 kolech a jeden na střední. Případně použití střední směsi ve druhém úseku na 29 kol.
Jelikož Pirelli přivezlo do Ruska měkčí řadu gum než v loňském roce, týmy musely tento víkend obzvlášť pečlivě zacházet s měkkými pneumatikami. Proto by mohl být velkou výhodou start na střední směsi, protože poskytuje větší flexibilitu.
Z první desítky budou na střední směsi startovat pouze Verstappen a Bottas. Druhé místo na startovním roštu se považuje za čistší linii, která by mohla Verstappenovi pomoci dostat se před Hamiltona a získat další výhodu v jeho odlišné strategii.
Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli