Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ohlasy po sobotní kvalifikaci

Ohlasy po sobotní kvalifikaci

Tři nejrychlejší hodnotí své výkony.

Poprvé v letošní sezóně se mezi trojicí nejúspěšnějších z kvalifikace sešli jezdci všech tří značek. Každý ze šéfů automobilek zastoupených v DTM přivedl na tiskovou konferenci těch nejrychlejších jednoho svého svěřence. Garry Paffett udělal radost Norbertu Haugovi z Mercedesu, Heinz-Harald Frentzen překvapil šéfa Opelu Volkera Stryceka  a Tom Kristensen nezklamal Wolfganga Ulricha u Audi.
 
"Mám obrovskou radost," nešetřil nadšením Garry Paffett – vedoucí muž šampionátu. "Auto bylo skvělé a tak jsem mohl zajet nejlepší čas hned ve svém prvním rychlém kole. Ráno jsme na setupu změnili ještě pár věcí a vůz byl připraven perfektně. Bylo již tedy jen na mě, abych zajel pole position – cokoliv jiného by bylo zklamáním. Zítra to však bude s Opelem a Audi tvrdý boj."
 
 
"Během tréninků jsme se postupně zlepšovali. Už čtvrté místo v kvalifikaci bylo pěkným výsledkem, ale druhá pozice ze super polu je samozřejmě daleko hezčí," svěřil se Heinz-Harald Frentzen, který má zatím vykročeno ke svému nejlepšímu výsledku v DTM. Ten dosavadní si možná ještě pamatují čeští fanoušci z loňského zářijového závodu, kdy si bývalý jezdec formule 1 dojel pro páté místo.
 
Tom Kristensen se ještě před příjezdem do Brna přiznal, že má zdejší trať velmi rád. Masarykův okruh mu zdá se svědčí, jelikož po včerejším nejrychlejším kole zaznamenal třetí příčku na startovním roštu. "Se svým kolem ze super polu jsem velmi spokojen, protože to bylo mé skoro nejrychlejší kolo víkendu. Po té krátké přeháňce bylo velmi těžké odhadnout podmínky na trati. Můj dík však patří týmu, jelikož se dokázal rozhodnout správně."
 
Šéf Audi Wolfgang Ulrich si pochvaloval, že má všechny své nové vozy v první desítce: "Je za tím kvalitní týmová práce. V super polu to měl těžké Martin Tomczyk, protože musel na trať jako první. Hned po tom už to bylo neuvěřitelně těsné. Nestačilo to na první řadu, ale dvě Audi A4 DTM ve druhé řadě představují také dobrou výchozí pozici."
 
 
"S výsledky Heinze-Haralda Frentzena a Manuela Reutera jsem velmi spokojen," hodnotí první muž Opelu Volker Strycek, který zároveň blahopřál Frentzenovi k nejlepšímu umístění automobilky v tomto roce. "Tým pilně pracoval přes noc, aby našel pro kvalifikaci co nejlepší nastavení, které by nám umožnilo plně využít potenciál nových pneumatik."
 
"Dnes to bylo napínavé až do konce. Jak Gary, tak i Heinz-Harald zajeli perfektní kolo a také Tom předvedl výjimečný výkon. Všichni tři výrobci jsou těsně u sebe – to zaručuje skvělý závod," předpověděl Norbert Haug. Ten zároveň dodal, že 40 kilo navíc oproti Opelu není až takovým problémem, když se najde to správné místo, kam je rozmístit tak, aby to nepříznivě neovlivnilo chování vozu.