Hamilton ani nejel naplno
Mercedes vysvětluje volbu pneumatik
Lewis Hamilton po rekordním 92. vítězství ve velké ceně F1 prozradil, že ani nejel naplno. Křeč v noze ho často donutila uvolnit tlak na plynový pedál dříve, než se dostal na konec rovinky.
"Do pravé nohy jsem chytal křeče," řekl vítěz Velké ceny Portugalska. "Na konci rovinek jsem už často jel bez plynu, protože jsem prostě musel dát nohu dolů z pedálu. Hodně to bolelo, ale musel jsem se přemoci. Nemohl jsem jet bez plynu celé kolo."
Již prakticky jistý sedminásobný mistr světa se přitom po startu propadl z prvního na třetí místo. Carlose Sainze i Valtteriho Bottase ale předjel krátce poté, co zahřál pneumatiky a přestalo mrholit.
"Start byl dobrý, ale v sedmé zatáčce jsem chytil ohromnou přetáčivost. Pak jsem byl opatrný, zpomalil jsem. Možná jsem se mohl Valtterimu více bránit, ale víte, řekl jsem si: Ne, raději mu to vrátíš později. A naštěstí jsem to dokázal," pochválil se.
Oba vozy Mercedesu měly dlouhý první stint na středně tvrdých pneumatikách. Hamiltona pak tým povolal do boxů a na trať ho vrátil s tvrdými pneumatikami. V té době už hodně ztrácející Bottas chtěl risknout nasazení měkkých pneumatik a pokusit se o sprinterský finiš, ale nebylo mu to umožněno, což zmínil i v cíli po vystoupení z vozu.
"Párkrát jsme už takové žádosti vyhověli, ale vždycky jsme se tím dostali pod tlak," vysvětlil šéf týmu Toto Wolff. "Pokud vedoucího jezdce požádáte, aby si nechal obout tvrdé pneumatiky, protože věříte, že to tak bude nejlepší, a druhý jezdec vás pak začne žádat o jiné, tak se to těžko vysvětluje. Mohlo to skončit tak, že bychom způsobili výměnu pozic. Neradi zasahujeme do vývoje závodu, ale mohou přijít situace, kdy něco takového jezdci umožníme."
O krátký sprint do cíle na měkkých pneumatikách se pokusili Sergio Pérez, Lance Stroll, Esteban Ocon i Alexander Albon a ani na jednom voze červené pneumatiky nepřinesly žádaný efekt.
Bottas opět pouze v roli sekundanta. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes