Středa patřila v Jerezu Doohanovi
Druhé posezonní testy FIA F3 – 2. den
Ve středu v Jerezu vyvrcholily druhé letošní posezonní testy FIA F3. Nejrychlejší čas dne si připsal Jack Doohan, jedoucí v barvách stáje Trident. Australanovo maximum mělo hodnotu 1:29,041. Tímto výkonem překonal o 887 tisícin sekundy úterního vítěze Romana Staňka. Doohan se tak stal nejrychlejším jezdcem nejen ve středu, ale v rámci celého andaluského testování.
Svůj nejrychlejší čas si Doohan připsal již v dopolední části. Během ní své nejlepší časy dne zaznamenali také všichni ostatní. Za Doohanem skončil dopoledne na druhém místě jeho týmový kolega Clément Novalak. Brit na syna pětinásobného šampiona v závodech silničních motocyklů Micka Doohana ztratil 19 tisícin sekundy. Do nejlepší trojice se odpoledne vešel také pilot Jenzeru Calan Williams.
Čtvrtou pozici obsadil Jak Crawford. Pátý skončil David Beckmann, šestý Dennis Hauger, sedmý Caio Collet a osmý Johnathan Hoggard, který v závěru dopolední části vycestoval z dráhy. Zapříčinil tím vyvěšení červených vlajek a ukončení dopoledních jízd o pět minut dříve. Nejlepší desítku zkompletovali devátý Arthur Leclerc a desátý Enzo Fittipaldi.
Hoggard nebyl jediným, kvůli komu došlo během dopoledne k přerušení. „Červenalo se“ rovněž kvůli Alessandru Famularovi, který zastavil na dráze, Oliveru Caldwellovi, jenž vylétl z trati, a Francescovi Pizzimu. Také Ital si udělal výlet okolím trati.
Odpoledne se piloti soustředili zejména na sběr dat a závodní simulace. Zajížděly se tedy pomalejší časy než dopoledne. Nejrychlejší byl Igor Fraga (1:30,091) před druhým Calanem Williamsem (1:30,238) a třetím Caiem Colletem (1:30,259).
Čtvrté místo obsadil Dennis Hauger (1:30,334), páté Johnathan Hoggard (1:30,543), šesté Arthur Leclerc (1:30,564), který se postaral o červenou vlajku, když zastavil na trati, sedmé Cameron Das (1:30,570) osmé Frederik Vesti (1:30,620), deváté David Beckmann (1:30,670) a desáté Bent Viscaal. Poslední jmenovaný nakonec usedl do třetího vozu MP Motorsportu, který měl původně zůstat ve středu neobsazen. Nejrychlejší muž dopolední části Jack Doohan skončil odpoledne dvacátý pátý.
Z jezdců, kteří v Jerezu seděli ve voze FIA F3 vůbec poprvé, byl stejně jako v úterý nejlepší David Vidales, a to opět dopoledne i odpoledne. Zatímco v dopolední části zajel Španěl ve službách Camposu sedmnáctý čas, odpoledne skončil patnáctý. Nejvíce kol absolvoval ve středu Konsta Lappalainen z týmu Charouz Racing System. Fin obkroužil trať celkem stotřikrát.
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
---|---|---|---|
1. | Jack Doohan | Trident | 1:29,041 |
2. | Clément Novalak | Trident | 1:29,060 |
3. | Calan Williams | Jenzer Motorsport | 1:29,328 |
4. | Jak Crawford | Hitech Grand Prix | 1:29,336 |
5. | David Beckmann | Charouz Racing System | 1:29,350 |
6. | Dennis Hauger | PREMA Racing | 1:29,361 |
7. | Caio Collet | ART Grand Prix | 1:29,461 |
8. | Johnathan Hoggard | Campos Racing | 1:29,514 |
9. | Arthur Leclerc | PREMA Racing | 1:29,516 |
10. | Enzo Fittipaldi | HWA Racelab | 1:29,558 |
11. | Igor Fraga | Hitech Grand Prix | 1:29,622 |
12. | Pierre-Louis Chovet | HWA Racelab | 1:29,628 |
13. | David Schumacher | Trident | 1:29,674 |
14. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 1:29,698 |
15. | Oliver Caldwell | ART Grand Prix | 1:29,705 |
16. | Matteo Nannini | Hitech Grand Prix | 1:29,718 |
17. | David Vidales | Campos Racing | 1:29,728 |
18. | Bent Viscaal | MP Motorsport | 1:29,833 |
19. | Cameron Das | Carlin Buzz Racing | 1:29,917 |
20. | Jonny Edgar | MP Motorsport | 1:30,099 |
21. | Oliver Rasmussen | PREMA Racing | 1:30,135 |
22. | Reshad de Gerus | Charouz Racing System | 1:30,285 |
23. | Nazim Azman | Carlin Buzz Racing | 1:30,310 |
24. | Ido Cohen | Carlin Buzz Racing | 1:30,410 |
25. | Sophia Flörschová | HWA Racelab | 1:30,590 |
26. | Francesco Pizzi | MP Motorsport | 1:30,634 |
27. | Rafael Villagomez | Jenzer Motorsport | 1:30,744 |
28. | Konsta Lappalainen | Charouz Racing System | 1:30,924 |
29. | Filip Ugran | Jenzer Motorsport | 1:30,960 |
30. | Alessandro Famularo | Campos Racing | 1:31,082 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F3