Pérez je hrdý, ačkoli tým prohrál
V nevhodnou chvíli ho zradil motor Mercedes
Sergio Pérez startoval do posledního závodu sezony z poslední řady, protože tým mu dal novou pohonnou jednotku Mercedesu. S její pomocí se měl dostat na bodované místo a pomoci Racing Pointu ubránit skvělou třetí příčku v Poháru konstruktérů. Naneštěstí, nový motor měl někde závadu nebo došlo k chybě při jeho instalaci. Tak nebo tak, Pérez ve své poslední velké ceně ve službách tohoto týmu, a možná i poslední celkově, neodjel ani 10 kol. Čtvrté místo v šampionátu jezdců mu zůstalo, je vítězem neoficiální druhé ligy, ale jeho tým byl přeskočen McLarenem.
"Je trochu smutné loučit se s týmem takovým výsledkem. Lidem ze své party, někteří z ní plakali, jsem řekl, že si mají v hlavě udržet vzpomínku na minulý víkend a na celou sezonu. Nebyl to lehký rok. Moje čtvrté místo mezi jezdci je fantastickým úspěchem, kterého jsme dosáhli přesto, že jsem dva závody vynechal kvůli Covidu a vícekrát jsme měli technické problémy. Je škoda, že jsme o to třetí místo přišli, ale je třeba pogratulovat McLarenu," řekl vítěz Velké ceny as-Sachíru.
Světélko naděje v neděli blikalo i díky tomu, že Carlos Sainz musel po závodě navštívit sportovní komisaře kvůli nařčení z bezdůvodně pomalé jízdy v boxech. Měl se toho dopustit proto, aby dal mechanikům McLarenu čas přezout Landa Norrise a zároveň zdržel jezdce za sebou. Protest podal Racing Point na podnět Lanceho Strolla, jenž tvrdil, že ho Sainz zdržel. Výpočty komisařů však odhalily, že Sainz byl v boxové uličce pouze o 0,6 pomalejší, než kdyby jel celou dobu na omezovači. Věc tedy byla smetena ze stolu.
"Byl to těžký večer a věci nedopadly podle našich představ. Lancův závod byl negativně ovlivněn tím, že Sainz jel v boxové uličce záměrně pomalu, a Sergio odstoupil v desátém kole kvůli ztrátě výkonu motoru. Bojovali jsme ve ztížených podmínkách a na konci roku nás od našeho cíle dělí pouze sedm bodů," uvedl ředitel týmu Racing Point Otmar Szafnauer krátce po závodě. "Tento rok jsme ukázali, že máme dobrý tým s dobrým vozem, což je kvalitní základ pro to, abychom se příští rok pod jménem Aston Martin vrátili ještě silnější."
Připomeňme, že Racing Point přišel o 15 bodů poté, co byl shledán vinným z porušení pravidel kopírováním cizího vozu. Konkrétně šlo o zadní brzdové šachty shodné s těmi, které loni Mercedes použil ve svém voze W10.
Marketingové oddělení se po sedmi letech rozloučilo pěknou koláží, mechanici v garáži se neubránili slzám. Foto: Racing Point
Zdroj: Motorsport, F1i, Racing Point, úvodní foto: Racing Point