Pandemie před rokem pomohla Mercedesu
Bez ní by do sezony vstoupil s nespolehlivým motorem
Příběh o soupeření motorářů Ferrari a Mercedesu v sezonách 2019 a 2020 už všichni dobře známe, takže stačí jen krátké připomenutí. V roce 2019 všichni obdivovali výkon motorů Ferrari, hlavně v kvalifikacích, a Mercedes snad poprvé od začátku hybridní éry zaostával. Na konci roku se však ukázalo, že Ferrari přechytračilo senzor spotřeby paliva. Obula se do toho FIA, Ferrari muselo udělat rychlé změny a sezonu 2020 pak začalo s nejslabším motorem ze všech. To však již Mercedes beztak měl nový skvělý motor vyvinutý v roce 2019, když si myslel, že musí Ferrari dohánět. A Mercedes opět ovládl F1.
Až tak jednoduché to však nebylo. Motorová divize Mercedesu musela hodně riskovat a John Owen prozrazuje, že risk jí ne zcela vyšel. Výkon se našel, ale tým byl odsouzen absolvovat začátek sezony s nespolehlivým motorem a později dohánět bodovou ztrátu, což by šampionát hodně zdramatizovalo. Tedy, kdyby nevypukla pandemie.
"Popravdě, korona přišla ve správnou chvíli," řekl šéfdesignér Mercedesu. "Před startem prvního závodu jsme v motoru stále měli závažný problém. Naše HPP divize objevila přetrvávající problém a teprve pracovala na řešení. Říkali, že doslova potřebují ještě jeden den, jenže ten už neměli. Už jsme byli v Austrálii.
Nicméně sezona v Austrálii neodstartovala. Motorové oddělení nedlouho poté odstranilo největší problémy. Mohl to být velmi bolestivý začátek roku. Měli jsme štěstí. V Rakousku jsme již měli jinou specifikaci motoru s více vylepšeními co se týče spolehlivosti."
Po vypuknutí pandemie se čtyři výrobci motorů s FIA dohodli, že až do konce roku zmrazí vývoj, aby ušetřili náklady a aby nikdo nebyl znevýhodněn lockdownem. To však platilo pouze pro navyšování výkonu a Mercedes tedy směl změnit svůj nový, již silný motor tak, aby byl i spolehlivý.
Mezi zrušenou VC Austrálie a VC Rakouska se v Brixworthu pracovalo výhradně na spolehlivosti motoru. Foto: Mercedes
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes