Red Bullu stoupá sebevědomí
Verstappen si nepamatuje lepší zimní test.
Max Verstappen v první den předsezónních testů odjel největší vzdálenost a také zajel nejrychlejší kolo prvního i posledního dne, přičemž to druhé bylo nejrychlejší celkově. V porovnání s přípravou před minulou sezonou, když jezdecké chyby v nervózním voze střídaly technické problémy, je to velké zlepšení. Není divu, že po skončení testů byl optimistický, hlavně když Mercedes se se svým vozem naopak dost trápil.
"Ano, asi to byl můj dosud nejlepší zimní test," souhlasil včera Verstappen se žurnalisty v Bahrajnu. "Ale to nám ještě nedává žádnou jistotu, pravda se ukáže až během prvního závodního víkendu. Mohu však říct, že všichni jsme nadšení. Mě to tady nevzrušuje tak jako závody, ale samozřejmě testovací dny jsou důležité. Musíme pochopit vůz. Ale těším se na závod.
V poslední den bylo všechno v pořádku. Prošli jsme celým naším programem a ve srovnání s mým prvním dnem jsme měli dost odlišné podmínky, takže jsme se museli pohrát s nastavením vozu. U nás tedy vše proběhlo hladce a myslím, že s dosaženým progresem můžeme být spokojeni. V zimě se dost změnila podlaha, takže si ničím nemůžeme být pořádně jisti. Věděli jsme, že přijdeme o část přítlaku, ale vůz je přesto stabilní, což je dobře."
Verstappen také překvapil přiznáním, že nabídku Bahrajnu na očkování odmítl, jelikož už byl očkován v Evropě. S detaily o tom, jak se k vakcíně dostal, se však 23letý jezdec nepodělil.
Bude se nakonec Honda skutečně s F1 loučit jako vítěz? Foto: Red Bull
Sergio Pérez si také myslí, že vůz má obrovský potenciál, ale prý bude potřebovat více času, než si na něj zvykne. Mexičan do týmu přestoupil z Racing Pointu, který loni kopíroval koncept vozu Mercedes, tedy dlouhý vůz s nízkým sklonem. Vozy Red Bullu naopak bývají nastaveny na extrémní sklon zezadu dopředu.
"RB16B je v mnohém odlišné od vozu, ve kterém jsem jezdil loni," řekl Pérez. "Pilotují se velmi rozdílně, musím přejít na odlišný jezdecký styl. Ale mohu říct, že vůz má velký potenciál. Když se s ním jednou sžiji, mělo by to být velmi dobré. Těžko se to odhaduje, ale možná po pěti závodech. Když ho vyzkouším na různých tratích, za různých podmínek, tak ho určitě lépe pochopím."
Zdroj: RaceFans, Racer, úvodní foto: Red Bull