Testy zakončil na výši Verstappen, Hamilton nevěří v boj o vítězství
Předsezonní testy v Bahrajnu – 3. den
Během soboty v Bahrajnu vyvrcholily závěrečným dnem letošní předsezonní testy F1. Během úvodního dne bahrajnského testování skončil na čele Pierre Gasly z týmu AlphaTauri. V pátek se stal vítězem dne pilot Ferrari Carlos Sainz, přestože po oficiálním konci testovacích jízd jeho čas překonal pilot Haasu Kevin Magnussen. A závěrečný den dopadl nejlépe pro úřadujícího šampiona. Nejrychlejší čas totiž zajel Max Verstappen.
Už dopolední čtyřhodinovka patřila Red Bullu, který do závěrečného dne nastoupil s upravenými bočnicemi. Nejlepší čas zajel během úvodní sobotní části Sergio Pérez. Mexičanův výkon, během kterého měl na voze nazuté měkké pneumatiky specifikace C4, měl hodnotu 1:33,105. Za ním skončili nováček Guanju Žou (1:33,959) a Pierre Gasly (1:34,865). I oni zajeli svá nejlepší kola na směsi C4.
Odpoledne Péreze v kokpitu vystřídal Verstappen. A ten se nakonec stal vítězem závěrečného dne. První místo si Nizozemec zajistil v posledních 20 minutách, kdy zajel na nejměkčí sadě C5 čas 1:31,720. Ještě předtím, než se definitivně dostal na první místo, jsme ho ale mohli vidět v hodinách na výjezdu z poslední zatáčky. Za Verstappenem následovali druhý Charles Leclerc (1:32,415) se třetím Fernandem Alonsem (1:32,698). Oba ale zajeli své časy na gumách specifikace C4, tedy o stupeň měkčí než Verstappen.
Na monopostu Alpine jsme mohli během soboty vidět nové přední přítlačné křídlo. Alonso, který dnes jezdil pro francouzskou stáj jako jediný, absolvoval celkem 122 kol. Více než on toho odkroužil pouze Latifi.
Kanaďan, který absolvoval ještě o dvě kola více než Alonso (124), se o čas strávený v monopostu Williamsu rozdělil s Alexanderem Albonem. Původně měl Latifi jezdit pouze dopoledne a pak předat vůz právě svému parťákovi. Tak tomu skutečně bylo, v závěru odpolední části se ale Latifi za volant vrátil. Williams mu takto chtěl vynahradit čas, který ztratil v pátek, když kvůli hořícím brzdám a roztavenému zavěšení skončil už po 12 kolech. Albon se během pobytu na dráze postaral o krátkou fázi virtuálního zpomalovacího vozu poté, co ze zádi jeho auta odlétly úlomky a zůstaly ležet na trati.
U Mercedesu nepanovala po pátečních jízdách dobrá nálada. Zatímco Lewis Hamilton nebyl spokojen s ovládáním vozu a zajel čtvrtý nejrychlejší čas, jeho týmový kolega George Russell obsadil 13. příčku. V sobotu skončil Hamilton, který jezdil dopoledne, až na předposledním 17. místě. Russell se za volant dostal odpoledne a umístil se jako čtvrtý. A ani během posledního dne nebyl Hamilton moc optimistický.
„Momentálně si nemyslím, že budeme bojovat o vítězství. Naše auto má potenciál, aby se do těchto bojů zapojilo. Jen ho z něj zkrátka musíme dostat a vyřešit nějaké problémy, na čemž momentálně pracujeme. Je to o hodně jiné než loni. Myslím si, že to nezvládneme tak dobře jako tehdy, kdy se to po těžkém tréninku otočilo. Myslím si, že teď před námi stojí daleko větší výzvy a nejsme to schopni zvrátit ve svůj prospěch během týdne. Myslím si, že to bude trvat trochu déle. Z toho, co mi bylo řečeno, tak musíme najít ještě hodně rychlosti,“ uvedl sedminásobný mistr světa.
U McLarenu se během prvních dvou dní trápili kvůli přehřívajícím se brzdám a zatímco ve čtvrtek absolvoval Lando Norris pouze 50 kol, v pátek 60. Problémy s brzdami sice bude podle šéfa týmu Andrease Seidla možné vyřešit až během příštího týdne, závěrečný den testů už ale byl pro stáj z Wokingu vydařenější. Za volant opět usedl Norris, protože jeho týmový kolega Daniel Ricciardo se nakazil koronavirem a musel tak vynechat i třetí den. Brit odjel celkem 90 kol a skončil devátý.
Ani poslední den se neobešel bez potíží u Haasu. Kevina Magnussena dopoledne trápily potíže s palivovým systémem. Jeho týmový kolega Mick Schumacher se zase odpoledne postaral o červenou vlajku, když se roztočil na výjezdu z poslední zatáčky.
Letadlo, které do Bahrajnu přepravovalo materiál Haasu, mělo zpoždění a americký tým nebyl z tohoto důvodu připraven absolvovat dopolední čtvrteční jízdy. Tento ztracený čas mu ale bylo umožněno dohnat a stejně jako v pátek, kdy Magnussen jezdil ještě hodinu po oficiálním skončení testů, dostal tým v sobotu k dispozici více času než soupeři. Zatímco Magnussen už se ráno objevil na dráze hodinu před začátkem testovacího dne, Schumacher jezdil ještě dvě hodiny po jeho skončení.
Předčasně skončil testovací den pro Valtteriho Bottase. Fin odstavil své auto zhruba tři čtvrtě hodiny před koncem odpolední části kvůli blíže nespecifikovaným technickým problémům. I přesto ale Fin obsadil pátou pozici.
Aktualizace: Během dvou hodin navíc, které Schumacher dostal po oficiálním konci testovacího dne, zajel na měkkých pneumatikách specifikace C4 čas 1:32,241. Tím pádem se v neoficiálních výsledcích dne posunul na druhé místo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:31,720 | 53 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:32,415 | + 0.695 | 51 |
3. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:32,698 | + 0.978 | 122 |
4. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:32,759 | + 1.039 | 71 |
5. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,985 | + 1.265 | 68 |
6. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1:33,002 | + 1.282 | 57 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | Honda | 1:33,105 | + 1.385 | 43 |
8. | Michael Schumacher | Haas | Ferrari | 1:33,151 | + 1.431 | 57 |
9. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:33,191 | + 1.471 | 90 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:33,821 | + 2.101 | 81 |
11. | Kuan-jü Čou | Alfa Romeo | Ferrari | 1:33,959 | + 2.239 | 82 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Honda | 1:34,865 | + 3.145 | 91 |
13. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:34,905 | + 3.185 | 68 |
14. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:35,171 | + 3.451 | 18 |
15. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:35,634 | + 3.914 | 124 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:36,029 | + 4.309 | 53 |
17. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:36,217 | + 4.497 | 78 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:38,616 | + 6.896 | 38 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull