Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Russell zařadil zpátečku

Russell zařadil zpátečku

Co mu vzkázal Toto Wolff?

VC Emilie-Romagni nabídla hodně dramatických momentů, ale v paměti určitě zůstane kolize Valtteriho Bottase s Georgem Russellem ve velmi vysoké rychlosti. Mladý Brit si byl jist, že na chybě je jezdec Mercedesu. Co mu šel říct, než mu otřesený Fin z kokpitu vystrčil prostředníček, za což ho zase Russell odměnil úderem do přilby?

"Mezi mnou a Valtterim byl masivní rozdíl v rychlosti. Byl jsem v aerodynamickém stínu, použil jsem DRS, začal jsem manévr, když se on najednou mírně posunul na mou stranu trati. Taková taktika tady už byla, v roce 2015 se jí proslavil Verstappen a jezdci následně uzavřeli gentlemanskou dohodu, že se to nebude dělat, protože je to extrémně nebezpečné, "ukázal svůj úhel pohledu Russell.

"Zeptal jsem se ho, zda to byl pokus zabít nás oba. Bylo to v obrovské rychlosti, podmínky na trati nebyly ideální a jemu už o nic nešlo. Pro něj je deváté místo ničím, pro nás by bylo vším. Samozřejmě vyvstává otázka, zda takovou těžkou havárii riskoval kvůli devátému místu. Možná kdyby ho předjížděl někdo jiný, ne já, tak by ho nechal. To se mi také honilo hlavou."

Bottas má samozřejmě svůj úhel pohledu.

"Neudělal jsem žádný zbrklý pohyb a vždy nechávám dostatek místa. Samozřejmě jsem se bránil, neuhnul jsem se mu, ale vždy závodím s respektem k soupeři," řekl majitel zdviženého prostředníčku, který odmítá teorii o úmyslném zablokování rivala, juniora Mercedesu. "Nevím, o co mu pak šlo, evidentně to byla jeho chyba. Vždy bráním svou pozici. A kdyby tam byl někdo jiný než já, stalo by se to samé."

Ale pak se do toho vložil boss Mercedesu, který neukázal přímo prstem na viníka, avšak Russellovi, zájemci o místo v jeho týmu, poslal nepříjemný vzkaz.

"Na tango třeba vždycky dva," nechal se slyšet Toto Wolff. "Dokážu to pochopit z obou úhlů, ale když se na to podíváme z odstupu, z pohledu Mercedesu, tak se to jednoznačně nemělo stát.

Evidentně to byl útok s pomocí DRS z velké dálky. Jenže pokud by to ani nezkusil, tak by nebyl závodníkem. Na druhé straně, asi neměl být tak agresivní. Viděl před sebou Mercedes a věděl, že trať je mokrá. Žádný vývojový, juniorský jezdec by vůči tomuto neměl být slepý. Ještě se má hodně co učit."

A Russell určitě nechce, aby si Wolff o něm začal myslet, že není týmovým hráčem...

Kolize bývalého jezdce Williamsu s možná budoucím jezdcem Mercedesu nepotěšila ani jeden z těchto týmů. Foto: Williams

Wolff na něj určitě bude myslet i při úpravách rozpočtu. V první rok pod rozpočtovým stropem, zároveň rok před nástupem zcela nové generace vozů, mají velké týmy problém vejít se pod strop i bez toho, aby kvůli kolizi přišli o téměř nový vůz.

Na Russellovu stranu se postavil Ross Brawn...

"Imola je úzká, nikde není moc místa. Připočtěte k tomu mokrý trávník na obou stranách trati a začne to být skutečně velmi, velmi náročné. Nepochybuji, že oba si vezmou ponaučení, ale já bych řekl, že Valtteri trošku uklouzl křížem přes trať a Georgovi prostě nezbylo místo."

Ale mladík raději zařadil zpátečku.

"Dalo se tomu vyhnout? Určitě. Byla to Valtteriho chyba? Asi ne. Mohl udělat víc? Možná. Byla to moje chyba? Já jsem způsobil kolizi tím, že jsem na trávě dostal smyk. Ale bylo chybou jít do toho? Absolutně ne. Musel bych být hlupák, abych dal nohu dolů z plynu," nabízí teď Russell vlastní sérii otázek i odpovědí.

Stevardi prohlásili, že vzhledem k podmínkám na trati se jednalo o běžný závodní incident a nikoho nebudou trestat. Russell také navrhl, aby DRS zůstávalo deaktivováno, než trať není zcela suchá, pokud rovinka není zcela rovná. Michael Masi však kontroval, že před i po nehodě ve stejném místě došlo k několika úspěšným předjížděcím manévrům.

Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Williams