Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Williams zůstává nezávislý

Williams zůstává nezávislý

Šéf McLarenu opět kritizuje aliance.

Zak Brown dal opět do pozornosti aliance, které rozdělily většinu týmů F1 do skupinek podle používané pohonné jednotky, s továrním týmem v pozici neohrozitelného lídra s velkou politickou mocí. Williams v reakci na to ujišťuje, že je stejně nezávislým zákazníkem Mercedesu, jako je i McLaren, ačkoli od příštího roku od něj začne kromě pohonných jednotek nakupovat i převodovky.

"To nemá s nezávislostí nic společného. Zůstáváme nezávislí. Když od někoho nakupujeme, nejsme mu automaticky podřízení," řekl ředitel Williamsu, Jost Capito. "Motor a převodovka jsou dvě části jednoho balíku, takže pokud je můžete koupit spolu, měli byste to udělat. Beztak jsme při vývoji spolupracovali (s Mercedesem). O ničem dalším není řeč. Chceme, aby si Williams udržel nezávislost. Jinak to ani nejde, pokud to s cílem vrátit se jednoho dne do boje o titul myslíme opravdu upřímně."

Brown mezitím kritizuje sdílení větrných tunelů v rámci aliancí.

"Nemám problém s tím, že menší týmy si nechávají pomáhat například v oblasti převodovky," řekl ředitel McLarenu. "To je dobré a prospěšné. Ale osobně se mi nelíbí, když dva propojené týmy sdílejí větrný tunel. Rád bych, aby se takové sdílení zakázalo týmům, které jsou takto propojeny. Proč by Haas nemohl raději pracovat v tunelu Renaultu (místo tunelu Ferrari)? Také Sauber má výborný tunel."

Víme, že McLaren ve Wokingu staví nový větrný tunel, takže můžeme mezi řádky číst, že by se o provozní náklady také rád s někým podělil.

Williams to myslí s návratem mezi špičku vážně, proto nesmí jít do aliance s Mercedesem. Foto: Williams

Na zajímavý problém s velkou změnou technických pravidel v roce 2022 i na jeho řešení poukázal šéf týmu AlphaTauri, který je juniorským partnerem v alianci s Red Bullem. Velká změna pravidel slabším týmům příští rok neumožní používat rok staré komponenty silnějších partnerů.

"Od Red Bull Technologies dostaneme všechno, co pravidla umožňují. To znamená převodovku, kompletní zadní zavěšení a mnoho částí předního zavěšení, pokud ne celé," přiznal Franz Tost. "Seznam se v podstatě nezmění, ale bude to pro nás drahé, jelikož se budeme podílet na financování nových dílů. Dosud jsme vždycky brali staré díly Red Bullu."

Můžeme dodat, že pro velký tým jako Red Bull je po zavedení rozpočtového stropu jistě příjemné dělit se o náklady s dalším týmem.