Výzva jménem Ferrari
Obrazové ohlédnutí za závody Ferrari Challenge v Brně
Poslední květnový víkend se na dráhu Masarykova okruhu vrátil šampionát Ferrari Challenge. Ačkoliv nad akcí dlouho visel otazník, nakonec dostal start vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku zelenou. Na tribuny se v omezené míře mohli vrátit také diváci.
Ferrari Challenge přináší pohárový motorsport pro ty, kteří chtějí více než se pouze projet ve svém ferrari na silnici a touží po profesionálně organizovaném a zajištěném závodění.
Šampionát k nám naposledy zavítal před třemi lety. V letošním kalendáři bylo Brno třetím závodním víkendem.
Poprvé se v našich končinách představila modernizovaná verze 488 Challenge Evo, která slavila svůj debut v loňském roce.
Poprvé dostal stroj určený pro klání Ferrari Challenge moderní závodní volant, který vzešel ze speciálů FXX-K Evo a 488 GTE.
Aerodynamické vyvážení vozu bylo upraveno ve prospěch přední nápravy, což umožnilo rychlejší průjezd zatáčkami.
Mechanicko-aerodynamický upgrade kit Evo verze, jenž je aplikovatelný i na stroje předchozí generace, měl za cíl usnadnit ovládání vozu gentlemanským závodníkům, na které šampionát primárně cílí.
Ferrari Challenge závodí tradičně ve dvou kategoriích. Copa Shell pro méně zkušené a prestižnější Trofeo Pirelli pro více ostřílené borce.
Nevyježděnost některých účastníků hrála roli v četných přerušeních víkendového programu a následných zpožděních.
A když to nebyla zrovna havárie, zasáhlo do programu počasí. Bouřka donutila pořadatele posunout start nedělního závodu Copa Shell.
Sladěná. Michelle Gatting v Brně vybojovala dvakrát pole position, čelní startovní pozici se jí však ani jednou nepodařilo proměnit ve vítězství.
Novou variantu obutí pro Challenge u Pirelli vyvíjeli sedm měsíců. Přinést měla mimo jiné také nižší variace časů na kolo v případě delších jízd.
Ačkoliv jsou sprinty Ferrari Challenge vypisovány na 30 minut, závodníci s pneumatikami v Brně tradičně laborovali.
Péče o černé zlato se ale například vyplatila Matúši Výbohovi. Odměnou slovenskému jezdci byla nedělní druhá příčka v Trofeo Pirelli.
Profesionální závodní technika pronikla i do rozhledu jezdců, kteří už se nemusí spoléhat pouze na zpětná zrcátka, ale mají k dispozici také zadní kameru převzatou z 488 GTE.
V obou pohárech dominovali v Brně titíž aktéři. V Copa Shell dvakrát zvítězil Ernst Kirchmayr, v Trofeo Pirelli zase nenašel přemožitele navrátilec Niccolò Schirò.
Závody Ferrari a Scuderia Praha již patří neodmyslitelně k sobě. Služeb pražského týmu aktuálně využívají slovenští jezdci Miroslav a Matúš Výbohové.
Zatímco předchozí verze neprokázala křivkám silniční 488 dobrou službu, popisuje Ferrari své Challenge Evo jako perfektní mix mezi výkonem a designem. Tentokrát souhlasíme.
Ferrari Genuine Parts. Evropská větev Ferrari Challenge letos obdržela certifikaci ISO 20121 pro systémy udržitelného řízení událostí.