Pérez to téměř odstavil před cílem
Verstappen předpověděl odpověď Pirelli.
Ani jeden z dvojice aspirantů na titul včera nedokončil Velkou cenu Ázerbájdžánu na bodovaném místě a z vítězství se nečekaně radoval Sergio Pérez. Jelikož Valtteri Bottas také nedokázal svůj vůz dostat na bodovanou příčku, byl jediným z jezdců dvou top týmů, který si z Baku odvezl body. S jejich pomocí se vyšvihl na třetí místo šampionátu jezdců a v Poháru konstruktérů má Red Bull před Mercedesem 26bodový náskok. A téměř z toho nic nebylo, jelikož Pérez měl technické problémy. Naštěstí, vůz musel odstavit až za cílovou čarou.
"Moc nechybělo a můj závod bych ukončil předčasně. Naštěstí jsme vůz dostali do cíle. Bylo by skvělé, kdyby se týmu povedlo získat double, ale přesto, vítězství je vítězství!“ řekl Mexičan.
Christian Horner ozřejmil, že se jednalo o problém s hydraulikou.
"Musel bojovat i s poruchou hydrauliky a opravdu jsme se obávali, že vůz možná nevydrží do cíle. Ta porucha byla zároveň důvodem, proč jsme mu kázali zastavit hned za cílovou čárou. Restartem závodu jsme mohli pouze ztratit, ale Sergio to zvládl bravurně."
Poprvé Verstappen gratuloval k vítězství Pérezovi. Foto: Red Bull
Max Verstappen odstoupil z vedení závodů poté, co mu na rovince ve vysoké rychlosti explodovala pneumatika. Nizozemský závodník se snažil do cíle dostat s jediným zastavením v boxech, i to v poměrně rané fázi závodu, jelikož se obával undercutu, což ale platí i o většině jeho soupeřů, přičemž pneumatika explodovala ještě Lanci Strollovi. Zvláštní je, že než to pneumatika vzdala, nevysílala žádné varovné signály.
"Necítil jsem absolutně nic zvláštního až do chvíle, kdy se vůz najednou vybral doprava. Pneumatika prostě explodovala na ráfku a řeknu vám, nebyl to malý náraz. V té rychlosti je defekt hodně nebezpečná záležitost. Samozřejmě budu mluvit s lidmi od Pirelli, ale závěr jejich analýzy vám mohu oznámit již teď. Určitě musely být na trati nějaké úlomky. Jsem si jistý, že řeknou tohle. Možná se pak poškrábou na hlavě, ale na výsledku tohoto závodu to už nic nezmění."
A šéf Pirelli ve F1 udělal, jako Verstappen předpověděl.
"Samozřejmě budeme muset udělat podrobnější analýzu. Zatím máme pouze podezření," řekl Mario Isola. „U Lance i Maxe to byla levá zadní pneumatika, která zde není moc namáhána. Nejvíce namáhaná je pravá zadní a největší opotřebení bylo na pravých předních pneumatikách. Dalším faktem je, že na levé zadní pneumatice Lewise Hamiltona jsme našli zářez, docela dost hluboký. Je to pneumatika, kterou měl v době červené vlajky, čili v tom stintu, ve kterém Max havaroval. Bylo pouze dílem náhody, že tento zářez nepoškodil konstrukci, takže nepřišel o tlak v pneumatice. Věřím, že nehody způsobily úlomky."
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull