Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pérez se vrací před kvalifikací na špici

Pérez se vrací před kvalifikací na špici

VC Ázerbájdžánu - 3. trénink

Před kvalifikací se vrátil do čela Red Bull. Zvítězil Pérez před Leclercem a Verstappenem.

Krátce po skončení sprintu F2 přišel na řadu závěrečný volný trénink F1. V původních 15:00 hodin místního času ale neodstartoval. Po hromadném incidentu v závěru sprintového klání F2 se totiž opravovaly bariéry v první zatáčce. Zelené světlo na konci boxové uličky se tak rozsvítilo až v 15:15. Délka tréninku se ale nezměnila, i nadále trval hodinu.

Hned po jeho začátku se vydal na trať Stroll. Zanedlouho ho následoval jeho týmový kolega Vettel. Na dráhu vyjeli i Schumacher s Magnussenem. Všichni měli na svých vozech střední sadu pneumatik. Brzy se přidali také oba piloti Mercedesu. Ti však jeli na tvrdých gumách. Jak Russell, tak Hamilton provedli na konci boxové uličky nácvik startu.

Stroll odjel pouze jedno instalační kolo a poté se vrátil zpátky do garáže. Netrvalo ale dlouho a vyjel znovu. Tentokrát ale dostal tvrdou směs pneumatik. Stejně tomu bylo také u Vettela.

U Péreze to nevypadalo, že se v dohledné době vydá na trať. Kamery ho totiž zachytily usmívat se při rozhovoru se šéfem Red Bullu Christianem Hornerem a inženýry.

Piloti se v prvních minutách nesoustředili na zajíždění rychlých časů. Vettel se Strollem opět zajeli do boxů, kde dostali novou tvrdou sadu. Po odjetí jednoho kola se oba vrátili zpátky. Tou dobou tak na dráze zavládlo ticho. V garážích totiž byli i všichni ostatní. Vrátili se do nich také piloti Haasu a Mercedesu.

Po uplynutí prvních deseti minut tak stále nikdo neměl na kontě měřené kolo. Jezdci se ale začali vracet na trať. Russell tentokrát nazul nejměkčí sadu. Na té vyjeli také Schumacher, Magnussen, Sainz, Bottas a Čou. O pár okamžiků později se k nim přidal Leclerc, na stejné směsi.

Po necelých třinácti minutách se Russell postaral o první měřený čas dne. Měl hodnotu 1:47,256, tedy o čtyři sekundy pomalejší než nejrychlejší čas vítězného Leclerca z pátečního druhého tréninku.

Russell nezůstal na první pozici dlouho. Brzy se totiž dostal do čela Sainz (1:46,457). Na druhou pozici se zase posunul Magnussen (1:46,641).

Sainze ale brzy překonal Leclerc. Monačan zajel čas 1:45,260. Hamilton nedobrzdil do první zatáčky a vyjel ven z dráhy.

Charlesi Leclercovi uniklo vítězství v tréninku jen těsně. Foto: Ferrari



Většina pilotů jezdila na nejměkčí sadě. Výjimkami byli pouze Cunoda, Gasly a Ricciardo. Zatímco jezdci AlphaTauri měli na svých vozech tvrdou směs, Ricciardo střední sadu. Verstappen, Albon a Ocon pořád zůstávali v garážích.

Horkou chvilku si zažil ve druhé zatáčce Alonso. Španěl musel krotit smyk a byl velmi blízko k bariéře.

39 minut před koncem se vrátil na první místo Sainz. Zajel čas 1:44,744. Ocon s Albonem už také byli na dráze a čekalo se jenom na Verstappena.

Leclerc si ale Sainzův výkon nenechal líbit. O pár minut později kontroval časem 1:44,661 a znovu se objevil na prvním místě. Na jeho páteční výkon mu ale stále chyběla téměř sekunda a půl.

O pár okamžiků později se ale oba jezdci Ferrari museli sklonit před Pérezem. Ten zajel kolo v hodnotě 1:44,416. Na trati už navíc byl i Verstappen a dalo se tak očekávat, že i on promluví do pořadí na špici výsledkové listiny.

A úřadující šampion skutečně brzy v popředí figuroval. Jeho první reprezentativní výkon byl jen o 52 tisícin pomalejší než Pérezův čas a zařadil se s ním na druhé místo.

Výsledková listina se ale míchala i nadále. 32 minut před koncem se dostal na první místo Sainz s časem 1:44,001. Španěla ale vzápětí zdolal Leclerc s časem 1:43,514. Tento výkon už byl pouze o necelé tři desetiny pomalejší než jeho čas z druhého tréninku. Hamilton si stěžoval na chování zadní části svého vozu.

Verstappen zrychlil a dostal se na druhé místo. Na Leclerca mu ale stále chybělo 139 tisícin sekundy.

Russell šestnáct minut před koncem potvrdil Hamiltonova slova. I on si totiž stěžoval na chování zadní části vozu. Russell se tou dobou nacházel na pátém místě. Hamilton na tom byl hůře, patřilo mu deváté místo.

Dvanáct minut před koncem už byl Leclerc více než blízko svému pátečnímu počinu. Zrychlil totiž na 1:43,240. To byl o pouhých 16 tisícin pomalejší výkon než ve druhém tréninku.

Bottas vycestoval ve třetí zatáčce do únikové zóny. Finovi nešlo zprvu zařadit a strávil tak v tomto místě poměrně dlouhou dobu. Na okamžik zavlály žluté vlajky.

Verstappen také zrychlil, a to na 1:43,449. Na posun z druhého místa to ale nestačilo. Za pár vteřin navíc klesl na třetí. Jeho týmový kolega Pérez totiž zajel čas 1:43,170 a ujal se vedení. Jeho kolo bylo o 70 tisícin sekundy rychlejší než Leclercovo.

Další snažení monackého pilota o zrychlení ale nedopadlo. Pilot Ferrari totiž nedobrzdil do patnácté zatáčky a zvolil tak raději návštěvu únikové zóny.

Alonso sice nebyl vidět tak jako v pátek a pohyboval se na zadních příčkách, dvě minuty před koncem ale zaznamenal nejrychlejší čas ve třetím sektoru ze všech. Celkově ale jeho čas stačil pouze na 11. místo.

Na špici už se pořadí neměnilo. Vítězem posledního volného tréninku se tak stal Pérez před Leclercem a Verstappenem. Nizozemec měl v závěru rozjeté rychlé kolo, do cesty se mu ale připletl Alonso a musel tak své snažení zabalit.

Pozornost vzbudil také McLaren. Tentokrát to totiž byla právě britská stáj, která byla nejlepší, když pomineme Red Bull s Ferrari. Norris skončil pátý a Ricciardo šestý. Žádný velký důvod k optimismu nemají před kvalifikací u Mercedesu. Russell skončil osmý a Hamilton dvanáctý.

 U McLarenu mohou být po třetím tréninku spokojeni. Foto: McLaren

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:43,170   17
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:43,240 + 0.070 18
3. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:43,449 + 0.279 14
4. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:43,596 + 0.426 19
5. Lando Norris McLaren Mercedes 1:44,418 + 1.248 13
6. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:44,476 + 1.306 19
7. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:44,491 + 1.321 20
8. George Russell Mercedes Mercedes 1:44,573 + 1.403 16
9. Esteban Ocon Alpine Renault 1:44,685 + 1.515 14
10. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:44,689 + 1.519 18
11. Fernando Alonso Alpine Renault 1:44,842 + 1.672 14
12. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:44,845 + 1.675 18
13. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:44,879 + 1.709 17
14. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:44,913 + 1.743 17
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:44,919 + 1.749 16
16. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:44,964 + 1.794 19
17. Alexander Albon Williams Mercedes 1:45,479 + 2.309 16
18. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:45,532 + 2.362 19
19. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:45,574 + 2.404 17
20. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:46,070 + 2.900 17


Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull