Pérez se vrací před kvalifikací na špici
VC Ázerbájdžánu - 3. trénink
Před kvalifikací se vrátil do čela Red Bull. Zvítězil Pérez před Leclercem a Verstappenem.
Krátce po skončení sprintu F2 přišel na řadu závěrečný volný trénink F1. V původních 15:00 hodin místního času ale neodstartoval. Po hromadném incidentu v závěru sprintového klání F2 se totiž opravovaly bariéry v první zatáčce. Zelené světlo na konci boxové uličky se tak rozsvítilo až v 15:15. Délka tréninku se ale nezměnila, i nadále trval hodinu.
Hned po jeho začátku se vydal na trať Stroll. Zanedlouho ho následoval jeho týmový kolega Vettel. Na dráhu vyjeli i Schumacher s Magnussenem. Všichni měli na svých vozech střední sadu pneumatik. Brzy se přidali také oba piloti Mercedesu. Ti však jeli na tvrdých gumách. Jak Russell, tak Hamilton provedli na konci boxové uličky nácvik startu.
Stroll odjel pouze jedno instalační kolo a poté se vrátil zpátky do garáže. Netrvalo ale dlouho a vyjel znovu. Tentokrát ale dostal tvrdou směs pneumatik. Stejně tomu bylo také u Vettela.
U Péreze to nevypadalo, že se v dohledné době vydá na trať. Kamery ho totiž zachytily usmívat se při rozhovoru se šéfem Red Bullu Christianem Hornerem a inženýry.
Piloti se v prvních minutách nesoustředili na zajíždění rychlých časů. Vettel se Strollem opět zajeli do boxů, kde dostali novou tvrdou sadu. Po odjetí jednoho kola se oba vrátili zpátky. Tou dobou tak na dráze zavládlo ticho. V garážích totiž byli i všichni ostatní. Vrátili se do nich také piloti Haasu a Mercedesu.
Po uplynutí prvních deseti minut tak stále nikdo neměl na kontě měřené kolo. Jezdci se ale začali vracet na trať. Russell tentokrát nazul nejměkčí sadu. Na té vyjeli také Schumacher, Magnussen, Sainz, Bottas a Čou. O pár okamžiků později se k nim přidal Leclerc, na stejné směsi.
Po necelých třinácti minutách se Russell postaral o první měřený čas dne. Měl hodnotu 1:47,256, tedy o čtyři sekundy pomalejší než nejrychlejší čas vítězného Leclerca z pátečního druhého tréninku.
Russell nezůstal na první pozici dlouho. Brzy se totiž dostal do čela Sainz (1:46,457). Na druhou pozici se zase posunul Magnussen (1:46,641).
Sainze ale brzy překonal Leclerc. Monačan zajel čas 1:45,260. Hamilton nedobrzdil do první zatáčky a vyjel ven z dráhy.
Většina pilotů jezdila na nejměkčí sadě. Výjimkami byli pouze Cunoda, Gasly a Ricciardo. Zatímco jezdci AlphaTauri měli na svých vozech tvrdou směs, Ricciardo střední sadu. Verstappen, Albon a Ocon pořád zůstávali v garážích.
Horkou chvilku si zažil ve druhé zatáčce Alonso. Španěl musel krotit smyk a byl velmi blízko k bariéře.
39 minut před koncem se vrátil na první místo Sainz. Zajel čas 1:44,744. Ocon s Albonem už také byli na dráze a čekalo se jenom na Verstappena.
Leclerc si ale Sainzův výkon nenechal líbit. O pár minut později kontroval časem 1:44,661 a znovu se objevil na prvním místě. Na jeho páteční výkon mu ale stále chyběla téměř sekunda a půl.
O pár okamžiků později se ale oba jezdci Ferrari museli sklonit před Pérezem. Ten zajel kolo v hodnotě 1:44,416. Na trati už navíc byl i Verstappen a dalo se tak očekávat, že i on promluví do pořadí na špici výsledkové listiny.
A úřadující šampion skutečně brzy v popředí figuroval. Jeho první reprezentativní výkon byl jen o 52 tisícin pomalejší než Pérezův čas a zařadil se s ním na druhé místo.
Výsledková listina se ale míchala i nadále. 32 minut před koncem se dostal na první místo Sainz s časem 1:44,001. Španěla ale vzápětí zdolal Leclerc s časem 1:43,514. Tento výkon už byl pouze o necelé tři desetiny pomalejší než jeho čas z druhého tréninku. Hamilton si stěžoval na chování zadní části svého vozu.
Verstappen zrychlil a dostal se na druhé místo. Na Leclerca mu ale stále chybělo 139 tisícin sekundy.
Russell šestnáct minut před koncem potvrdil Hamiltonova slova. I on si totiž stěžoval na chování zadní části vozu. Russell se tou dobou nacházel na pátém místě. Hamilton na tom byl hůře, patřilo mu deváté místo.
Dvanáct minut před koncem už byl Leclerc více než blízko svému pátečnímu počinu. Zrychlil totiž na 1:43,240. To byl o pouhých 16 tisícin pomalejší výkon než ve druhém tréninku.
Bottas vycestoval ve třetí zatáčce do únikové zóny. Finovi nešlo zprvu zařadit a strávil tak v tomto místě poměrně dlouhou dobu. Na okamžik zavlály žluté vlajky.
Verstappen také zrychlil, a to na 1:43,449. Na posun z druhého místa to ale nestačilo. Za pár vteřin navíc klesl na třetí. Jeho týmový kolega Pérez totiž zajel čas 1:43,170 a ujal se vedení. Jeho kolo bylo o 70 tisícin sekundy rychlejší než Leclercovo.
Další snažení monackého pilota o zrychlení ale nedopadlo. Pilot Ferrari totiž nedobrzdil do patnácté zatáčky a zvolil tak raději návštěvu únikové zóny.
Alonso sice nebyl vidět tak jako v pátek a pohyboval se na zadních příčkách, dvě minuty před koncem ale zaznamenal nejrychlejší čas ve třetím sektoru ze všech. Celkově ale jeho čas stačil pouze na 11. místo.
Na špici už se pořadí neměnilo. Vítězem posledního volného tréninku se tak stal Pérez před Leclercem a Verstappenem. Nizozemec měl v závěru rozjeté rychlé kolo, do cesty se mu ale připletl Alonso a musel tak své snažení zabalit.
Pozornost vzbudil také McLaren. Tentokrát to totiž byla právě britská stáj, která byla nejlepší, když pomineme Red Bull s Ferrari. Norris skončil pátý a Ricciardo šestý. Žádný velký důvod k optimismu nemají před kvalifikací u Mercedesu. Russell skončil osmý a Hamilton dvanáctý.
U McLarenu mohou být po třetím tréninku spokojeni. Foto: McLaren
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:43,170 | 17 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:43,240 | + 0.070 | 18 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:43,449 | + 0.279 | 14 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:43,596 | + 0.426 | 19 |
5. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:44,418 | + 1.248 | 13 |
6. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:44,476 | + 1.306 | 19 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:44,491 | + 1.321 | 20 |
8. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:44,573 | + 1.403 | 16 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:44,685 | + 1.515 | 14 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:44,689 | + 1.519 | 18 |
11. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:44,842 | + 1.672 | 14 |
12. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:44,845 | + 1.675 | 18 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:44,879 | + 1.709 | 17 |
14. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:44,913 | + 1.743 | 17 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:44,919 | + 1.749 | 16 |
16. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:44,964 | + 1.794 | 19 |
17. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:45,479 | + 2.309 | 16 |
18. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:45,532 | + 2.362 | 19 |
19. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,574 | + 2.404 | 17 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:46,070 | + 2.900 | 17 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull