Verstappena nastartoval jeho inženýr
Po kvalifikaci mu ještě zvedl tlak Hamilton.
Max Verstappen nabídl na tiskovce po kvalifikaci zajímavé vysvětlení, proč zajel nejrychlejší kolo dne již v prvním pokusu ve Q3. Jeho závodní inženýr ho dobře "nastartoval", když ho vypeskoval za chabý pokus o rychlé kolo na konci Q2.
Verstappen se přes síto Q2 dostal na středně tvrdých pneumatikách, ale jezdci top týmů v takových případech v závěru této části kvalifikace vyjedou na trať na měkkých pneumatikách a jedou rychlé kolo, dokud jim inženýr neřekne, že zlepšení není potřeba a mohou zvolnit a odbočit do boxové uličky. Také se takto na měkkých pneumatikách připravují na první pokus ve Q3.
"Řekl bych, že za to vděčím svému inženýrovi. Nastartoval mě, když se mu nelíbilo, že jsem nejel lépe na konci Q2," prozradil Verstappen. "Ozval se mi do vysílačky, když jsem čekal v garáži a řekl něco jako: "Vím, že si byl zdržen v první zatáčce, ale neměl si to vzdávat. Viděli bychom, jak dobře nyní fungují měkké pneumatiky. "Neřekl jsem mu na to nic, ale pomyslel jsem si, že mu všechno vysvětlím v prvním kole ve Q3, že na to pořádně šlápnu."
Verstappena naštval i Lewis Hamilton, když po vystoupení z vozu zmínil, že za Verstappenovou rychlostí nejspíš bude nová a výkonnější pohonná jednotka Hondy, protože byl opět rychlý hlavně na rovinkách.
"Tak si asi příště nechám vytisknout obrázky našich zadních křídel, aby každý z vás viděl ten rozdíl," řekl nizozemský závodník žurnalistům poukazujíc na méně masivní zadní křídlo jeho vozu RB16B.
Jeho týmový kolega, Sergio Pérez, neměl tak vydařenou kvalifikaci a na rozdíl od Verstappena a obou jezdců Mercedesu bude muset dnes startovat na pneumatikách z měkké směsi. Christian Horner řekl, že je za to rád, protože mít jezdce na dvou rozdílných strategiích může být výhodou. Pérez však nebyl spokojený a prozradil, že jeho problémy začaly již v první části kvalifikace.
"Jsem dost zklamaný, hlavně kvůli tomu, co se stalo ve Q1," ozřejmil Mexičan. "Nebyl jsem spokojený s vyvážením a musel jsem se na trať vrátit na další sadě měkkých pneumatik. První kolo ve Q3 jsem pak odjel na už použitých gumách. Nebylo to špatné kolo, ale když jsem na konci kvalifikace obul nové, bylo to hodně komplikované kolo. Ne tak rychlé, jako jsem čekal."
Pérez by dnes startoval z pátého místa, nebýt penalizace Valtteriho Bottase, která Mexičana posunula do druhé řady, kde bude startovat vedle mclarenu Landa Norrise.
Pérez se v kvalifikaci trápil od samého začátku. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull