Ekström vede šampionát Pure ETCR
Cupra zůstává nejúspěšnější značkou
Seriál Pure ETCR pokračoval druhým podnikem na okruhu MotorLand Aragón. Zúčastnilo se ho dvanáct závodníků, opět rozdělených do dvou šestičlenných skupin.
V superfinále A si vedl nejlépe Augusto Farfus s elektromobilem Hyundai. Jeho napínavý souboj s Mikelem Azconou na Cupře e-Racer vyústil zhruba v polovině jízdy v kolizi, po níž Španěl nuceně odstoupil.
Na Farfuse později útočil Stefano Coletti s alfou romeo. Na okamžik se dokonce dostal v předposledním kole do čela, manévr však neustál. Následně po smyku trefil Jordiho Geného a dočkal se diskvalifikace. „Bylo to pořádná bitva,“ nechal se slyšet Farfus. „Je to pro mě dobrý výsledek a ze svého premiérového triumfu v superfinále mám velkou radost.“
Hlavní protagonisté skupiny A (zleva): Jordi Gené, Rodrigo Baptista a Augusto Farfus. Foto: Pure ETCR.
Čestný titul King of the Weekend však připadl švédskému veteránovi Mattiasi Ekströmovi, nastupujícímu za maďarský Cupra X Zengö Motorsport. Nejenže triumfoval v superfinále B, ale současně nasbíral během předchozích startů nejvíce bodů ze všech.
Ve svém závěrečném vystoupení nedal nikomu šanci. Druhý Jean-Karl Vernay projel pod šachovnicí s více než dvousekundovou ztrátou. Spolufavorit Luca Filippi vstoupil do závodu kvůli uvolněnému konektoru se zpožděním a vidinou jistého posledního místa.
Nejúspěšnější značkou se ve Španělsku stala Cupra, její hlavní hvězda Ekström také vede průběžnou klasifikaci.
Výsledky:
Superfinále A: 1. Augusto Farfus (BR, Hyundai Motorsport N), 2. Rodrigo Baptista (BR. Romeo Ferraris – M1RA) +0,496, 3. Jordi Gené (E, Cupra X Zengö Motorsport) +2,789.
Superfinále B: 1. Mattias Ekström (S, Cupra X Zengö Motorsport), 2. Jean-Karl Vernay (F, Hyundai Motorsport N) +2,962, 3. Oliver Webb (GB, Romeo Ferraris – M1RA) +3,942.
Celkově: 1. Ekström 146, 2. Vernay 124, 3. Gené 109, 4. Baptista 106, 5. Azcona 104, 6. Farfus 93. Výrobci: 1. Cupra X Zengö Motorsport 274, 2. Hyundai Motorsport N 233, 3. Romeo Ferraris M1RA 213.
Zdroj: Pure ETCR, úvodní foto: Pure ETCR