Proč Ferrari prohrálo závod ve vývoji?
Nesoustředěný postup, problémový motor.
Mattia Binotto se vyjádřil k tomu, kde a proč jeho tým asi prohrál závod ve vývoji.
"Myslím, že za tím bylo několik faktorů," řekl šéf Scuderie Ferrari. „V první řadě, Red Bull si stanovil jasný cíl, a to zredukování hmotnosti vozu. My jsme to neměli tak prosté. Oni věděli, co potřebují udělat, aby byl jejich vůz rychlejší. My jsme to měli složitější, protože jsme potřebovali komplikované změny v aerodynamice a konceptu vozu. Také jsme nebyli dostatečně efektivní. Vývoj vozu byl ukončen poměrně brzy. Nebyla to jen naše volba, prostě jsme relativně brzy vyčerpali rozpočtový strop. Musíme přehodnotit několik věcí.“
„Ano, museli jsme trochu snížit výkon motoru. Museli jsme,“ odpověděl Binotto v jiném rozhovoru na otázku dobře informovaného novináře. Ferrari dostalo už v rané fázi sezony obavy o výdrž pohonných jednotek, tak je přestalo využívat naplno. Obavy se ukázaly být oprávněné, nakonec oba jezdci Ferrari použili i díly šesté pohonné jednotky, pravidla přitom povolují pouze tři na jezdce a sezonu.
Pozitivum, které Binotto zmínil, je že kvůli brzkému ukončení vývoje letošního vozu se tým dříve soustředil na vývoj vozu pro sezonu 2023. To však není to, co chtějí fanoušci Ferrari slyšet poté, co si Ferrari vzalo dva roky na vývoj letošního vozu a motoru s cílem "zahájit nový vítězný cyklus".
Od konce sezony se hodně mluví o tom, že pod Binottem se třese křeslo. Přitom je to křeslo šéfa týmu a technického ředitele zároveň, jelikož Binotto si po povýšení na šéfa týmu nechal i svoji starou pozici. Corriere della Sera tvrdí, že se již rokuje o podmínkách rezignace, jelikož Binotto ztratil důvěru prezidenta automobilky Ferrari, Johna Elkanna. Jako možný nástupce je zmiňován šéf týmu Alfa Romeo, Frédéric Vasseur.
A na začátku roku to vypadalo tak nadějně... Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, Corriere della Sera, úvodní foto: Ferrari