Ferrari se už nebojí rychlosti Red Bullu
Tajemství je v systému DRS.
Charles Leclerc třikrát předjel Maxe Verstappena na domácím okruhu Red Bullu charakteristickém především množstvím rovinek na krátké trati. Klíčovým faktorem byla lepší práce s pneumatikami, ale jezdci Ferrari nechyběla vysoká maximální rychlost. Ta byla dosud doménou Red Bullu, což je ale podle šéfa Scuderie minulostí. Tajemství přitom není ukryto v pohonné jednotce, ale v systému DRS a celkově v zadním přítlačném křídle.
„Ve srovnání s Red Bullem jsme mívali velkou nevýhodu v rychlosti na rovinkách, hlavně v zónách DRS,“ řekl Mattia Binotto v rozhovoru pro web Motorsport. „Věnovali jsme hodně úsilí, abychom sílu našeho DRS dostali na jejich úroveň. Nasazujeme změněné zadní křídlo, které jste poprvé mohli vidět na Charlesově voze v Kanadě. Nové křídlo nám pomohlo překonat propast mezi námi natolik, že nyní je jejich výhoda velmi malá až zanedbatelná.“
Nebyla by to F1, kdyby to nebylo trochu složitější a kdyby všechno nesouviselo se vším. Binotto dále podrobněji vysvětlil, že jejich hlavním problémem na začátku sezony se zdály být pneumatiky. S velkým zadním křídlem mělo Ferrari hodně přítlaku, ale také hodně odporu a jelikož nechtělo být na rovinkách zcela bezzubé i vůči slabším soupeřům, ubíralo z celkového odporu i přítlaku vozu, což se negativně projevilo na schopnosti pracovat s pneumatikami. Aktuální křídlo nemá tak vysoký přítlak, ale je aerodynamicky efektivnější, při nastavování vozu se už nesahá k velkým kompromisům a i z toho důvodu oba jezdci Ferrari zvládli v Rakousku práci s pneumatikami na výbornou.
S efektivnějším zadním křídlem je Ferrari F1-75 rychlé na rovinkách a zároveň hodné k pneumatikám. Foto: Ferrari
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari