Ferrari přišlo haváriemi o 2.5 milionu eur
Haas nechce o zvyšování stropu ani slyšet.
Jsme v prvním roce rozpočtového stropu, který i rozpočty největších a nejbohatších týmů omezil na 145 milionů amerických dolarů (plus výjimky) a pro příští rok je dohodnuto snížení na 135 milionů. Srážky s realitou bývají tvrdé a týmy Red Bull a Ferrari jako by si pouze teď uvědomovaly, jak snadno a rychle se na okruzích demolují mimořádně drahé vozy. Šéf Ferrari vyčíslil škody za polovinu sezony na 2.5 milionu eur (přibližně 2.95 mil. dolarů). Byl by rád, kdyby se v budoucnu náklady na opravy a nahrazování vozů přidaly k výjimkám nespadajícím pod rozpočtový strop.
"Tuhle částku jsme museli utratit od Bahrajnu po Maďarsko za škody způsobené na okruzích. A to jsme teprve v polovině sezony," řekl Mattia Binotto v rozhovoru pro Autosprint. "Diskutujeme o možných úpravách. Nebylo by spravedlivé nedávat pod strop náklady, které týmu na trati způsobil někdo jiný? Určitě o tom ještě budu mluvit se zástupci FIA, F1 i ostatních týmů."
Trochu to zní, jako by Binotto dosud nevěděl, že k motorsportu patří i havárie a zapomněl si na ně nechat místo v rozpočtu. Takto to vidí také šéf amerického Haasu, jednoho z nejmenších týmů F1.
"Je třeba s tím počítat, musíme si na tyto věci nechávat v rozpočtu rezervu. Tým musí být flexibilní a dobrý management to musí zvládnout," nechal se slyšet Günter Steiner. "Pokud bude v budoucnu méně havárii, tak dáme rozpočtový strop zase níže? Budeme přepočítávat po každé havárii? Havárie prostě k závodění patří. Pro mě je normální, že nemám tím větší rozpočet, čím více máme havárii."
Kdo mohl vědět, že Ferrari nebudou stačit dva vozy na celou sezonu? Foto: Haas
Zdroj: RaceFans, Austosprint, úvodní foto: Ferrari