Ticktum získal po dominantním výkonu druhé vítězství v sezoně
F2 v Rusku - 1. sprint
První sprint formule 2 se měl původně uskutečnit již ráno od 9:30 hodin našeho času. Kvůli silnému dešti byl ale nakonec přeložen na 15:40. V tomto čase měl půvoně odstartovat druhý sprint, který se organizátoři nakonec rozhodli zrušit.
Páteční kvalifikace dopadla nejlépe pro lídra šampionátu Piastriho. Australan zajel nejrychlejší čas, který mu vynesl start z prvního místa pro hlavní závod víkendu a rovněž čtyři body do šampionátu, díky kterým navýšil svůj náskok na svého nejbližšího pronásledovatele Žoua již na devatenáct bodů.
Do prvního sprintu ale vyrážela nejrychlejší desítka z kvalifikace v obráceném pořadí. První místo tak připadlo Ticktumovi. Druhý startoval Vips, třetí Lawson, čtvrtý Švarcman, pátý Hughes, který opět hájí barvy týmu HWA Racelab, šestý Boschung, sedmý Žou, osmý Pourchaire, devátý Daruvala a desátý Piastri.
Stejně jako v Monze můžeme opět vidět v barvách stáje Campos Beckmanna. Německý závodník skončil v kvalifikaci čtrnáctý. Z hlavního závodu v Monze si ale přivezl penalizaci pěti míst za sestřelení Viscaala a nakonec tak měl vyrážet až jako devatenáctý.
Ještě před startem závodu skončilo účinkování stáje UNI-Virtuosi. Nastala totiž kuriózní situace. Zatímco Žou se při nájezdu na startovní rošt roztočil ve druhé zatáčce a už se nebyl schopen znovu rozjet, Drugovich tvrdě havaroval na rovince před třináctou zatáčkou. Problémy měl pravděpodobně i Beckmann, který se podle časomíry nacházel v boxech. Start závodu byl odložen.
Do zaváděcího kola nakonec piloti vyrazili až v 15:55 našeho času. Trať sice byla stále zčásti vlhká, všichni závodníci ale zvolili suché gumy. Hned v úvodu zahřívacího kola postihly potíže Fittipaldiho. Brazilec, který měl začínat jako dvacátý první, se nebyl schopen rozjet ze svého startovního slotu a byl zatlačen do boxů.
Vzhledem k podmínkám na trati jezdci absolvovali dvě zaváděcí kola. Ředitelství závodu se rovněž rozhodlo, že se bude startovat letmo. Ticktum v úvodních metrech udržel vedoucí příčku. Těsně za ním byl Vips, k žádnému útoku se ale prozatím neodhodlal. Ve třinácté zatáčce se Vips pokusil na Ticktuma zaútočit, ale pořadí se zatím neměnilo.
Do druhého kola tak najížděl jako první Ticktum před Vipsem. Třetí zůstával Lawson, čtvrtý byl Švarcman, pátý Hughes, šestý Boschung, sedmý Pourchaire a bodovanou osmičku uzavíral Daruvala. Lídr šampionátu Piastri se nacházel na deváté příčce. Fittipaldi se byl nakonec schopen zapojit do závodu. Ve druhém kole mu patřilo 19. místo.
Ticktum sice v úvodu zajel nejrychlejší kolo závodu, Vips se ale stále držel za ním v rozestupu menším než jedna sekunda. Do zrcátek se musel dívat i Lawson. Na jeho třetí pozici si totiž brousil zuby domácí pilot Švarcman.
V pátém kole se roztočil Viscaal a skončil mimo trať. Pilot Tridentu už se nedokázal znovu rozjet a odstoupil. Aby mohl být jeho monopost odklizen, byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu. To už byl Ticktumův náskok na Vipse větší než jedna sekunda.
V šestém kole došlo k restartu. Ten se nepovedl Piastrimu. Pilot Premy se nejprve propadl za Lundgaarda na desáté místo a poté vyjel mimo trať, čehož využili také Verschoor s Armstrongem. Lawsona ale brzy potkaly mnohem větší potíže než Piastriho. Novozélanďan nedobrzdil do třinácté zatáčky, kolidoval se zdí a poškodil si zavěšení levého zadního kola, po čemž musel odstoupit. Znovu tak byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu.
Ticktum už vedl před Vipsem téměř o čtyři sekundy. Na třetí místo se po Lawsonově odstoupení posunul Švarcman. Nad okruhem v Soči se postupně začala znovu objevovat mračna a rovněž se začínalo stmívat.
Po restartu ztratil dvě pozice pátý Boschung. Švýcar se propadl na sedmé místo poté, co ho předjeli Pourchaire a Daruvala. Zatímco Daruvala se posunul na pátou příčku, Pourchaire byl šestý. Bojovalo se ale i o třetí místo. Švarcman vyjel mimo trať a dostal se před něj Hughes. Pilot Premy ale Britovi předjetí brzy vrátil.
I šest kol před koncem směřoval za vítězstvím Ticktum. Rozestup mezi ním a Vipsem už ale činil méně než dvě a půl sekundy. Pátý Daruvala zajel nejrychlejší kolo závodu a už byl těsně za čtvrtým Hughesem. Zanedlouho ale sebral Daruvalovi nejrychlejší kolo třetí Švarcman. Rusův týmový kolega Piastri se nacházel až na desátém místě a hrozilo mu, že si žádné body nepřipíše. Díky skutečnosti, že jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí Žou odstoupil ještě před startem, ho to ale nemuselo příliš trápit.
Do potíží se dostal Švarcman, který v sedmé zatáčce vycestoval z trati. Zůstal ale třetí. Boschung měl zase problémy ve druhé zatáčce, kde dvakrát probrzdil. Stále ale držel sedmou příčku. Brzy se ale posunul na šestou. Pátý Daruvala šel totiž na výjezdu ze šestnácté zatáčky do hodin a spadl až na 12. příčku.
To už byl ale Ticktum na cestě za vítězstvím. Jednalo se o Britův druhý triumf v letošní sezoně. Poprvé slavil při druhém sprintu v Monte Carlu. Druhý dojel Vips a třetí Švarcman. Své první body ve formuli 2 zaznamenal čtvrtý Hughes. Pátý skončil Pourchaire, který kromě šesti bodů za své konečné umístění zaznamenal také dva bonusové body za nejrychlejší kolo. Bodovali i šestý Boschung, sedmý Lundgaard a osmý Verschoor. Vedoucí muž šampionátu Piastri dojel devátý.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema
p. | jezdec | tým | motor | ztráta | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Daniel Ticktum | Carlin | Mecachrome | - | 18 | 15 |
2. | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | Mecachrome | +4,400 | 18 | 12 |
3. | Robert Švarcman | Prema Racing | Mecachrome | +6,600 | 18 | 10 |
4. | Jake Hughes | HWA Racelab | Mecachrome | +8,800 | 18 | 8 |
5. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +9,800 | 18 | 6+2 |
6. | Ralph Boschung | Campos Racing | Mecachrome | +12,900 | 18 | 4 |
7. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | Mecachrome | +13,600 | 18 | 2 |
8. | Richard Verschoor | MP Motorsport | Mecachrome | +14,100 | 18 | 1 |
9. | Oscar Piastri | Prema Racing | Mecachrome | +14,900 | 18 | 0+4 |
10. | Lirim Zendeli | MP Motorsport | Mecachrome | +17,200 | 18 | 0 |
11. | Marcus Armstrong | DAMS | Mecachrome | +18,100 | 18 | 0 |
12. | Jehan Daruvala | Carlin | Mecachrome | +28,100 | 18 | 0 |
13. | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | Mecachrome | +28,700 | 18 | 0 |
14. | Marino Sató | Trident | Mecachrome | +40,600 | 18 | 0 |
15. | David Beckmann | Campos Racing | Mecachrome | +57,600 | 18 | 0 |
16. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +1:10,400 | 18 | 0 |
17. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +1:11,600 | 18 | 0 |
18. | Alessio Deledda | HWA Racelab | Mecachrome | 1:33,300 | 18 | 0 |
DNF | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | Mecachrome | DNF | 5 | 0 |
DNF | Bent Viscaal | Trident | Mecachrome | DNF | 3 | 0 |
DNF | Guanju Žou | UNI-Virtuosi | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |
DNF | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | Mecachrome | DNF | 0 | 0 |