Jak velkou roli hraje nové zavěšení Mercedesu?
Red Bull si změny všiml, ale neprotestuje.
Média si již v Turecku všimla, že vůz Mercedesu si dokáže na rovinkách výrazně "sednout“. Zadní část vozu, která má jinak o něco větší světlou výšku než přední, se pod tlakem aerodynamiky výrazně přibližuje vozovce. Má se za to, že změna proudění vzduchu kolem vozu a pod ním je natolik velká, že do značné míry odstaví difuzor. Snížený odpor vzduchu měl být v Turecku důvodem dobré rychlosti vozu F1 W12 ve srovnání s konkurenčním RB16B, který měl po většinu roku lepší maximálku.
Některá média už na základě tohoto přisuzovala mistrovský titul Lewisi Hamiltonovi, jenže na Okruhu Amerik jako by kouzlo nefungovalo. Šéf Red Bullu se navíc ještě před odletem do USA nechal slyšet, že se nejedná o naprostou novinku, trik se již využíval v minulosti. Tak jak to vlastně je?
„V Turecku jsme viděli extrémní verzi toho triku, protože ta trať to umožňovala,“ řekl Christian Horner po VC USA. „Nemyslíme si, že je to proti předpisům. Není to poprvé, co jejich vůz tohle dokáže. Očekáváme, že na některých tratích jim to přinese větší výhodu a jinde menší. V Austinu jim to moc nepomáhalo, ale kupříkladu v Džiddě by to mohlo sehrát velkou roli.“
Objevení triku nechalo chladným i šéfa týmu Ferrari, které se už ale stejně soustředí pouze na vývoj zcela nového vozu pro příští sezonu, který bude mít i podlahu úplně jinou.
„Upřímně, vůbec tomu nevěnuji pozornost. Tyto věci nás teď nezajímají. Samozřejmě jsem o tom slyšel, ale nenašli jsme na tom nic špatného, proti pravidlům a ani to není zas tak překvapivý trik."
Ani jeden z vozů Mercedesu v USA neměl extra vysokou maximálku. Foto: Mercedes
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes