Pravidlo o pneumatikách z Q2 možná končí
Mělo podržet pole pohromadě, často dělá opak.
Formule 1 možná v dohledné době zahodí pravidlo, že prvních deset jezdců na startu velké ceny, kteří postoupili do poslední části kvalifikace, musí startovat na té sadě pneumatik, na které se dostali do poslední části kvalifikace. Čili pneumatikách, které je dostaly z Q2 do Q3. Jedna věc je, že se to pravidlo velmi špatně vysvětluje novým fanouškům a nepravidelným divákům. Ross Brawn si kromě toho uvědomuje, že pravidlo často neslouží účelu, za kterým bylo vymyšleno a je spíše kontraproduktivní.
V roce 2014 bylo to pravidlo zavedeno s tím, že když prvních deset na startu nebude mít svobodnou volbu pneumatik a bude je mít již použité, bude to pro nejrychlejší jezdce v nejrychlejších vozech trochu handicap. Ve skutečnosti je to často handicap pouze pro jezdce, kteří se dostanou do Q3 a nesedí v jednom ze špičkových vozů, protože ti zpravidla potřebují použít měkkou, nejméně trvanlivou směs, a na té pak startují do závodu. Ale například jezdci Mercedesu a Red Bullu se letos zpravidla dokážou do Q3 dostat i na středně tvrdých pneumatikách, takže do závodu už nastupují zvýhodnění proti jezdcům Ferrari a McLarenu za nimi.
„Ukázalo se, že to pravidlo může být i trochu kontraproduktivní,“ přiznává výkonný sportovní ředitel F1. „Nemyslím si, že bude velký problém s jeho odstraněním. Určitě se musíme podívat, jestli to pravidlo o pneumatikách z Q2 je skutečně dobré nebo špatné pro zajímavost závodů.“
Pravidlo o pneumatikách z Q2 většinou ubližuje týmům z druhé ligy. Foto: McLaren
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Mercedes