Mercedes žádá o přezkoumání rozhodnutí
Verstappenovi hrozí ztráta bodů.
Pouhých pár hodin poté, co F1 zveřejnila v sociálních médiích záznam z palubní kamery vozu Maxe Verstappena, zachycující jeho incident s Lewisem Hamiltonem v Descida do Lago, Mercedes požádal o “right to review“, tedy o nárok na přezkoumání správnosti rozhodnutí. Komisaři incident ze 48. kola Velké ceny São Paula sice zaznamenali, ale nezkoumali. Ředitel závodů F1, Michael Masi, po velké ceně prozradil, že komisaři uplatnili přístup "nechme je závodit".
Mercedes přirozeně není smířen s tím, že za některé malé incidenty se udělují alespoň malé tresty, ale jindy se jezdcům řekne, že tvrdé závodění je v pořádku. Aby se mohl pokusit zvrátit rozhodnutí komisařů, musí nejprve dokázat, že je důvod věc znovu otevřít. S tímto by však podle zahraničních expertů neměl být problém, jelikož důvodem podívat se na incident podruhé je nový videozáznam.
Pohled z palubní kamery se často dostane i do živého televizního vysílání, jenže na každém voze je přední i zadní kamera a režisér přenosu si vybírá, ze které bude v daný čas dostávat živá data. A jelikož Verstappen jezdil před Hamiltonem, byla na jeho voze aktivní zadní kamera. Záznam přední je v takovém případě k dispozici až po skončení závodu, po stažení dat přes kabel.
Verstappen v neděli po vystoupení z vozu podal prosté vysvětlení, že v souboji neodhadl brzdný bod, jelikož jeho pneumatiky již nebyly v dobrém stavu. Kontrolované vypuštění vozu mimo trať mělo pak být v dané situaci bezpečnější než zablokování kol, což dává smysl. Otázkou zůstává, zda si závodník smí vlastní chybou, které není těžké jít naproti, udržet již téměř ztracenou pozici. Pokud by komisaři nakonec řekli ne, Verstappen by pravděpodobně dostal alespoň pětivteřinový trest, čímž by se ve výsledkové tabulce propadl na třetí místo, za Valtteriho Bottase. Alternativou ještě může být ztráta pozic na startu Velké ceny Kataru.
Verstappen ještě může o své druhé místo přijít. Foto: Red Bull
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes