Verstappen věděl, že bude penalizován
Hornerova kritika si vysloužila kritiku.
Průběh Velké ceny Kataru byl z pohledu špičky do značné míry dán penalizací ztráty pěti míst na startu, kterou obdržel Max Verstappen. Než se v prvních kolech závodu dostal před pomalejší soupeře, byl Lewis Hamilton už daleko. Oba pak už jen dokroužili do cíle. Verstappena, který dostal trest za nerespektování dvojité žluté vlajky, rozhodnutí nepřekvapilo.
„Už v sobotu večer jsem byl přesvědčen, že tu penalizaci dostanu. Takže mě to nezaskočilo,“ řekl jezdec Red Bullu. „Když jsem četl rozhodnutí, nebyl jsem šokovaný a ani překvapený. Prostě jsem si řekl, že se budu muset dostat před více vozů, než by mi bylo příjemné. Naštěstí jsem velkou část práce zvládl hned v prvním kole.“
Podstatně méně rozumně se vyjádřil Christian Horner, který z toho pak měl ještě potíže.
„Myslím, se jednalo pouze o jednoho maršála, který se jako odtržený vagón, nezávisle na FIA, rozhodl vystrčit ven žlutou vlajku. Měli by si dát maršály do latě. Je to tak. Zbytečně jsme dostali tvrdou ránu, která by mohla i rozhodnout šampionát. Pojďme to udělat tak, aby byla rozhodnutí v budoucnu rozumnější. Měl by to mít pod palcem ředitel závodu. Není možné, aby se prostě jeden maršál rozhodl vyvěsit žlutou vlajku,“ řekl Horner v rozhovoru pro televizi Sky.
Jenže členové závodních týmů, hlavně ti významnější, mají přímo Sportovními pravidly F1 zakázáno podnikat výpady vůči členům pořadatelského týmu a Horner byl ještě v neděli zavolán na kobereček ke komisařům. Poté se omluvil maršálům, dotyčnému osobně a souhlasil, že příští rok se stevardy dobrovolně absolvuje jejich seminář.
"Chtěl bych uvést na pravou míru, že maršálové podle mě odvádějí úžasnou, opravdu úžasnou práci," řekl šéf týmu Red Bull v dalším rozhovoru pro televizi Sky.
Red Bull si musí zapsat, že není dovoleno kritizovat práci dobrovolníků. Foto: Red Bull
K mírným zmatkům došlo kvůli skutečnosti, že jedna nehoda Pierra Gaslyho v podstatě způsobila dvě žluté fáze. Nejprve byl žlutý prapor vyvěšen v místě, kde Gasly přišel o své přední křídlo. Ta byla rychle ukončena, což tedy mohlo Verstappenovi zachránit kvalifikaci, jenže Gasly následně zaparkoval na okraji hlavní rovinky a maršál, vidící nebezpečí, vytáhl dvě žluté vlajky. Světelná signalizace se už podruhé neaktivovala, ale to pravidla ani nepožadují, oba signály jsou pro jezdce závazné i samostatně.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull