Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen se dostal do čela na poslední chvíli

Verstappen se dostal do čela na poslední chvíli

VC Kataru – volný trénink

Verstappen zahájil víkend, při kterém si může definitivně zajistit svůj třetí titul, dobře. Nizozemec byl v jediném volném tréninku nejrychlejší před Sainzem a Leclercem. Řada závodníků ale neobula měkkou směs pneumatik. Mezi nimi byl například Alonso, který i přesto skončil čtvrtý.

F1 se tento víkend vrací po dvou letech do Kataru. V 16:30 hodin místního času se jezdci vydali do volného tréninku. Šlo o jedinou možnost vyzkoušet vozy před ostrými jízdami. Velká cena Kataru je totiž koncipována jako sprintový víkend. Zatímco večer je na programu kvalifikace, sobota bude složena ze sprintového rozstřelu a poté také ze samotného sprintu. Trénink se navíc konal ještě za denního světla, to znamená za jiných podmínek a teplot, než které budou panovat při kvalifikaci a závodě. Zatímco vzduch měl před startem 35 stupňů, asfalt 42.

Nebylo překvapením, že se hned po začátku tréninku nahrnula většina pilotů na dráhu. Neměli to ale snadné. Nový povrch byl totiž podle očekávání kluzký a zaprášený. Do toho foukal silný vítr.

V úvodních minutách jsme viděli několik výletů mimo trať. Postarali se o ně Verstappen, Leclerc, Norris, Ocon nebo také Sargeant. Norris dokonce trefil polystyrenovou ceduli, vyvázl však bez poškození. Sainz měl v úvodu problém se senzorem, brzy se ale vše vrátilo do pořádku.

Ze začátku většina jezdců volila tvrdou směs pneumatik. V akci jsme viděli i střední sadu. Rychlá kola na měkkých gumách se ovšem očekávala až ve druhé polovině.

Po polovině tréninku vedl Alonso s časem 1:28,624. Druhý byl Leclerc (1:29,082) a třetí Verstappen (1:29,316). Všichni zajeli svá nejrychlejší kola na tvrdé směsi pneumatik.

Fernando Alonso kraloval úvodu tréninku. Foto: Aston Martin



Podoba nejlepší trojice se ale brzy změnila. Jak Sainz, tak Leclerc totiž nazuli střední sadu pneumatik. Zatímco Španěl zajel čas 1:29,066 a zařadil se na druhé místo, Leclercův výkon stačil na čas 1:29,082 a na třetí pozici. Monačan předtím strávil nějaký čas v garáži. Stěžoval si na divný hluk, který jeho monopost vydával.

Verstappen vyjel ven z dráhy v šesté zatáčce. Dvojnásobný mistr světa, který má velkou šanci zajistit si tento víkend třetí titul, měl co dělat, aby se neroztočil. Situaci ovšem nakonec ustál.

V dalších minutách byl Alonso sesazen z prvního místa až na čtvrté. Postupně ho překonali Piastri, Norris i Leclerc. Všichni zrychlili na střední sadě pneumatik. V akci už jsme viděli i měkkou směs. Dvanáct minut před koncem ji nazul Albon.

Na měkkou sadu přecházelo v závěrečných deseti minutách stále více pilotů. Nakonec ji nazuli i někteří piloti ze špičky.

Verstappen se v závěru dokázal na měkkých pneumatikách dostat do čela. Zrychlil také Alonso. Pilot Aston Martinu přezul na střední sadu gum a dostal se s ní na druhé místo.

Carlos Sainz byl rychlejším z vozů Ferrari. Foto: Ferrari



Verstappena už z první pozice nikdo nesesadil. Za ním ale ještě došlo ke změnám. Zatímco na druhé místo se posunul Sainz a na třetí Leclerc. Je ovšem třeba dodat, že ne všichni piloti vyzkoušeli měkkou sadu pneumatik. Byli jimi Alonso, Russell, Piastri, Norris, Hamilton, Stroll, Ocon a Gasly.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:27,428   26
2. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:27,762 + 0.334 27
3. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:27,909 + 0.481 27
4. Fernando Alonso Aston Martin Mercedes 1:27,919 + 0.491 28
5. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:28,016 + 0.588 24
6. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:28,027 + 0.599 28
7. Nico Hülkenberg Haas Ferrari 1:28,171 + 0.743 22
8. George Russell Mercedes Mercedes 1:28,336 + 0.908 28
9. Oscar Piastri McLaren Mercedes 1:28,380 + 0.952 20
10. Lando Norris McLaren Mercedes 1:28,441 + 1.013 24
11. Logan Sargeant Williams Mercedes 1:28,550 + 1.122 25
12. Alexander Albon Williams Mercedes 1:28,590 + 1.162 26
13. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:28,679 + 1.251 26
14. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:28,690 + 1.262 28
15. Esteban Ocon Alpine Renault 1:28,732 + 1.304 25
16. Pierre Gasly Alpine Renault 1:28,821 + 1.393 23
17. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:29,041 + 1.613 27
18. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:29,106 + 1.678 29
19. Liam Lawson AlphaTauri Red Bull 1:29,238 + 1.810 29
20. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:29,502 + 2.074 26

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull