F1 čeká šíleně rychlá městská trať
Počasí je snadno předvídatelné, asfalt ne.
Formuli 1 čeká další premiéra. Dva týdny po první Velké ceně Kataru se poprvé pojede Velká cena Saúdské Arábie na Městském okruhu v Džiddě. Počasí by na Arabském poloostrově jezdce překvapit nemělo, ale to ještě neznamená, že to bude snadný víkend.
Přestože v kalendáři je již prosinec, v Džiddě se očekávají denní maxima v blízkosti 30°C. Závod se však nepojede přes den a extrémně rychlým výkyvům teplot zase zabrání blízkost Rudého moře. Těžkou hádankou by však mohl být asfalt, který je zcela nový.
Pamatujeme si, jakou kvalifikaci a závod nám loni nabídla VC Turecka, která se také jela na čerstvě položeném, ještě mastném asfaltu. S pogumováním trati budou F1 pomáhat doprovodné série F2 a Porsche Supercup, okruh však má být mimořádně rychlý na to, že se jedná o městkou trať a jezdci tak budou nejspíš hledat hlavně sebejistotu.
„Tak to vypadá, že to bude náročný okruh. Rychlá městská trať s bariérami hned vedle trati,“ řekl o Džiddě Esteban Ocon. „Opravdu rychlý okruh se spoustou šikan a rychlých zatáček v rychlém sledu za sebou, takže nebude moc času odpočívat. S tolika zatáčkami jistě bude výzvou i pro inženýry, nebude snadné najít správné nastavení. Ale já mám rád tratě, které jsou něčím šílené. Kupříkladu Baku mám moc rád. Bude to na limitu, takže bude zábava.“
Na trati, kde prý bude plynový pedál trávit až 80 % času na podlaze a která se stává druhou nejdelší v kalendáři, se FIA povedlo najít až tři místa vhodná pro DRS zónu, každou s vlastním detekčním bodem.
Džidda vypadá na hodně specifický okruh. Foto: Mercedes
Zdroj: RaceFans, úvodní foto: Red Bull