Pérez ani nevyužil celý potenciál vozu
Verstappen nevěděl o riziku zničení hřídele.
Po trénincích by opravdu málokdo tipoval na zisk pole position jiný tým než Red Bull. Většina důvěry však byla samozřejmě na straně dvojnásobného šampiona Maxe Verstappena a pole nakonec patří Sergiu Pérezovi, jenž zajel své nejrychlejší kolo už v úvodním pokusu Q3.
"Ve čtyřce jsem se ponořil trochu moc hluboko, ale jinak žádná větší chyba," řekl mexický závodník o svém nejrychlejším kole. "Bylo to pěkné, čisté kolo, ačkoli trať se každým kolem zlepšovala a předpokládali jsme, že z vozu v posledním kole vymáčkneme více."
Pérez se však v závěru kvalifikace dopustil větší jezdecké chyby, zablokování kol před první zatáčkou, která by ho za jiných okolností nejspíše vyřadila z boje o první místo na startu.
„Brzdění do první a druhé zatáčky je zde vždy složité, snadno ztratíte i dvě desetiny vteřiny. Obzvláště s vozem nastaveným na nízký přítlak. K perfektnímu průjezdu by bylo dobré mít perfektně zahřáté pneumatiky.“
Pérez nepodal bezchybný výkon, ale neměl konkurenci. Foto: Red Bull
Charles Leclerc za Pérezem nezaostal ani o dvě desetiny sekundy, avšak vědělo se, že ho čeká trest ztráty deseti míst na startovním roštu. Nejblíže k ohrožení Péreze se tak dostal Fernando Alonso. Pomalejší o polovinu sekundy, přestože Pérez pokazil své poslední kolo. Důvod, proč Verstappen nevyužil jasnou rychlostní převahu Red Bullu, bylo selhání hnacího hřídele. Verstappen ho asi zničil tvrdým průjezdem desáté zatáčky. Po skončení kvalifikace si postěžoval, že o riziku nevěděl. I tak ale může být rád, že to byla hnací hřídel a nepotvrdilo se podezření na poruchu pohonné jednotky.
„Poprvé slyším o takovém problému. Stalo se to po výjezdu z desáté zatáčky. Člověka to naštve, když měl tak dobrý, bezproblémový začátek víkendu. Každý trénink šel podle plánu, vůz byl od prvního kola velmi dobrý. Nebude snadné prodrat se dopředu (z 15. místa), ale dáme si za cíl získat prostě co nejvíce bodů.“
Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Red Bull