Yas Marina až o 14 vteřin rychlejší?
Jezdci se vracejí na úplně jiný okruh.
Na konci sezony 2021 má F1 za sebou dvě premiéry. Jednu na okruhu Losail, kde nikdy předtím nebyla a druhou na čerstvě dokončené městské trati v Džiddě. Finále sezony, ve kterém se rozhodne boj o titul, bude na již známém okruhu Yas Marina v emirátu Abú Zabí, části Spojených arabských emirátů. Vrací se však na okruh dost odlišný od toho, se kterým se rozloučila před 12 měsíci.
Okruh byl sice zasazen do zajímavého, luxusním prosyceném prostředí umělého ostrova, ale samotná trať nebyla moc oblíbená. Většinou si jezdci trať chválí za dobrý rytmus a plynulost nebo za bohaté možnosti na souboje. Yas Marina neměla ani jedno, a tak se místní vladaři po dvanácti velkých cenách rozhodli investovat do přestavby.
Došlo k úplnému odstranění šikany, která sestávala z páté a šesté zatáčky. Následná vlásenka byla posunuta dopředu a nyní je otevřenější. Série pomalých zatáček jedenáct až čtrnáct byla nahrazena jednou táhlou 180° zatáčkou. Sekce kolem hotelu v posledním sektoru trati byla zbavena neoblíbeného negativního klopení a zatáčky jsou po přestavbě trošku otevřenější, čímž by měla stoupnout rychlost vozů v apexech.
Změny trať zkrátily o 273 metrů a počítačová simulace Pirelli naznačila, že časy na kolo by mohly klesnout až o 14 vteřin. Závodit se bude na třech nejměkčích směsích, tedy C3, C4 a C5. Jezdci budou opět zvědaví, jak dobrá práce byla odvedena na novém asfaltovém koberci.
I poslední závod sezony se pojede na novém asfaltu. Foto: Mercedes
Zdroj: MotorsportWeek, úvodní foto: Mercedes