Leclerc vystřídal Sainze v čele, Mercedes mimo nejlepší desítku
VC Austrálie - 2. trénink
Ferrari zůstalo na špici i po druhém volném tréninku. Tentokrát zajel nejrychlejší čas Leclerc před Verstappenem a vítězem prvního tréninku Sainzem. Zaujal i Alpine. Alonso skončil na čtvrtém místě a porazil i Péreze, zatímco Ocon zajel šestý čas. Ani jeden z pilotů Mercedesu se neumstil v nejlepší desítce. Vettel se po poruše motoru v prvním tréninku vůbec neobjevil na trati.
V 16:00 hodin místního času vyjeli piloti do druhého volného tréninku na Velkou cenu Austrálie. Zatímco vzduch měl před startem 20 stupňů, teplota asfaltu činila 30 stupňů. Počasí už ale nebylo tak slunečné jako během prvního tréninku a obloha se zatáhla. Pravděpodobnost deště navíc činila 40 %.
Ihned po začáku tréninku vyjeli Bottas, Čou, Norris, Stroll, Ocon, Ricciardo a Cunoda. Vzápětí se přidávali i další. Otazník visel nad tím, kdy se vydá na dráhu Vettel. Německý pilot totiž musel ukončit první trénink předčasně kvůli problémům s motorem a na jeho voze se v úvodu tréninku stále pracovalo. Většina jezdců nazula pro úvod tréninku střední sadu pneumatik. Gasly, Cunoda a Ocon ale sáhli po tvrdé.
Jako první opět zajel čas Bottas, a to v hodnotě 1:22,410. S časem 1:21,852 ho navíc brzy překonal Norris. Opakoval se tak úvod prvního volného tréninku. Před Norrise se zase zanedlouho dostal týmový kolega Ricciardo (1:21,793). Jak se ale dalo očekávat, ani Ricciardův pobyt v čele netrval dlouho. Brzy ho totiž překonali piloti Ferrari. První byl Leclerc (1:20,898) a druhý Sainz (1:21,145). Na třetí místo šel Alonso.
Leclerc zrychlil na 1:20,523. Zlepšil se ale i Ricciardo, který se vklínil mezi piloty Ferrari na druhé místo. Vzápětí se ale s časem 1:20,432 dostal na první pozici Bottas. Vettel, Pérez i Schumacher stále zůstávali po deseti minutách v garáži. Russell musel krotit své auto ve druhé zatáčce. Jeho týmový kolega Hamilton dokonce ve dvanácté zatáčce vylétl do kačírku.
Pérez se zhruba po čtvrthodině ukázal na dráze. Tak jako většina obul střední sadu. Stejnou směs zvolil i Schumacher, který vyjel pár sekund po Pérezovi. Pořadí se neustále přesýpalo.
Verstappen si stěžoval na nestabilitu svého vozu a zamířil k mechanikům. Schumacher nedobrzdil do jedenácté zatáčky a poslal svůj vůz rovně do vyasfaltované únikové zóny.
Po dvaceti minutách se na prvních dvou místech nacházeli piloti Ferrari. Vedl Sainz o 196 tisícin sekundy před Leclercem. Třetí místo patřilo Bottasovi. Viděli jsme první nasazení nejměkčích gum. Na ty přešli Sainz, Leclerc, Bottas, Norris, Hamilton nebo Cunoda. Následovali i další.
Leclerc zajel na nových gumách čas 1:19,771, čímž o 208 tisícin pokořil Sainze a dostal se do čela. Španěl ale okamžitě reagoval a po zajetí času 1:19,568 se dostal zpátky na první pozici.
Bottas vyjel z dráhy v první zatáčce. Navíc ho překonal Norris, který se dostal na měkkých gumách na třetí místo. Vettel stále neměl na kontě jediné kolo.
Alonsovi vyšlo první kolo na měkké sadě skvěle. Zajel totiž čas 1:19,537 a o 31 tisícin sekundy překonal i svého krajana Sainze. Vzápětí ale Alonsa pokořil o 50 tisícin Leclerc a najednou tak vedl Monačan. Vzápětí se však vrátil na první pozici Sainz. Verstappen a Pérez se nacházeli na třinácté, respektive čtrnácté příčce. Stále ale ještě neměli na kontě kolo na měkké sadě.
Netrvalo ale dlouho a i jezdci Red Bullu nasadili nejměkčí sadu. Verstappen se posunul na čtvrté místo. V posledním sektoru ho ale zdržel velký provoz a mohl tak být ještě rychlejší. Pérez se posunul na sedmou příčku. Mezitím se do Melbourne vrátilo slunce.
Leclerc se zlepšil na 1:18,978 a dostal se na první místo. Nahoru šel i Verstappen. Nizozemec povyskočil na třetí příčku. Opět si ale stěžoval na provoz na trati. Pérez si také polepšil, zatím ale nestačil na Alonsa a byl pátý.
Ani po čtyřiceti minutách neměl Vettel odjeté jediné kolo. A vzápětí Aston Martin oznámil, že se na trať ve zbytku tréninku ani nevydá. Letošní trápení čtyřnásobného šampiona tak pokračuje. Verstappen povyskočil na druhé místo.
Čím dál více pilotů se začínalo zbavovat měkkých gum. Přecházelo na střední nebo tvrdou sadu a přepínalo svou pozornost k závodním simulacím. Mezi nimi byli i piloti Ferrari nebo Pérez. Například Verstappen ale stále zůstával na měkké sadě.
Už to vypadalo, že se druhý trénink obejde bez přerušení, nakonec se tak ale nestalo. Ze Strollova vozu odlétl po přejezdu přes obrubník úlomek. Dvanáct minut před koncem tak bylo vyvěšena červená vlajka.
Závěr tréninku už se nesl ve znamení závodních simulací. Na prvním místě tak zůstal Leclerc. Druhý skončil Verstappen a třetí Sainz. Pozornost budí i výkon Alpine. Zatímco Alonso skončil čtvrtý a porazil i Péreze, Ocon zajel šestý čas. Pro Mercedes dopadl druhý trénink ještě hůře než ten první. Ani jeden z jeho jezdců totiž neskončil mezi elitní desítkou. Russell zajel jedenáctý a Hamilton dokonce až třináctý čas.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:18,978 | 27 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:19,223 | + 0.245 | 22 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:19,376 | + 0.398 | 27 |
4. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:19,537 | + 0.559 | 22 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:19,658 | + 0.680 | 20 |
6. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:19,842 | + 0.864 | 25 |
7. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:20,055 | + 1.077 | 25 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:20,100 | + 1.122 | 24 |
9. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:20,142 | + 1.164 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:20,203 | + 1.225 | 24 |
11. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:20,212 | + 1.234 | 25 |
12. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:20,424 | + 1.446 | 30 |
13. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:20,521 | + 1.543 | 23 |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:20,611 | + 1.633 | 28 |
15. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:21,063 | + 2.085 | 23 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:21,191 | + 2.213 | 23 |
17. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:21,912 | + 2.934 | 28 |
18. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:21,974 | + 2.996 | 22 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:22,307 | + 3.329 | 24 |
20. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | - | 0 |