Celá první řada pro McLaren

VC Austrálie – kvalifikace
McLaren potvrdil v kvalifikaci roli favorita. První řadu si kompletně rozebrali jezdci britské stáje. Na pole position dosáhl Norris, domácí miláček Piastri se musel spokojit se druhým místem. Verstappen zahájí útok na pátý titul ze třetího místa, Hamilton skončil v první kvalifikaci za Ferrari až osmý. Příjemně překvapili Cunoda nebo Bortoleto, Antonelli a Lawson naopak pohořeli.
Že by měl v Austrálii kralovat právě McLaren, naznačovaly už předsezonní testy v Bahrajnu. Oba jezdci se blýskli i při trénincích – Norris byl nejrychlejší ve druhém, Piastri v závěrečném třetím. Jezdci McLarenu kralovali i v úvodních dvou částech kvalifikace – v obou byl nejrychlejší Norris.
Rozhodující dvanáctiminutovka ale neměla pro oranžovo-černé monoposty nejlepší začátek. Piastri chyboval na výjezdu z předposlední zatáčky a kvůli tomu se zařadil až na čtvrté místo. Norris dopadl ještě hůře – ve čtvrté zatáčce překročil traťové limity a zajetý čas se mu mazal. Naopak bez chyby zvládl první pokusy Verstappen, který vedl před Russellem a Leclercem.
Poslední minuty ale patřily opět McLarenu. Nejprve se za bouřlivého potlesku domácích fanoušků dostal na čelo výsledkové listiny Piastri, vzápětí ho ale ke smutku místních příznivců pokořil kolega Norris. Dvojici dělilo pouhých 84 tisícin. Naopak Verstappen nedosáhl dostatečného zlepšení a musel se spokojit se třetím místem.
O velmi příjemné překvapení se postaral pátý Cunoda. Solidní formu z tréninků potvrdil také Williams. Ten se dostal do třetí části z oběma svými piloty. Albon v neděli vystartuje jako šestý, Sainz začne z desátého místa.
Více určitě očekávali u Ferrari. Leclerc se ve třetí části zmohl pouze na sedmý čas, jeho nový týmový kolega Hamilton skončil při svém dlouho očekávaném kvalifikačním debutu dokonce až jako osmý. Dvojice zkoušela ve třetí části taktizovat. Do prvních pokusů vyjel na opotřebených gumách Hamilton, do těch závěrečných naopak Leclerc.
O fiasku se bude mluvit v případě nováčka Antonelliho nebo Lawsona. Italský mladík nedokázal dostat svůj Mercedes z první části kvalifikace a obsadil až 16. pozici. Lawson dopadl ještě hůře. Jeho mechanici sice zvládli vyřešit potíže s turbem, které Novozélanďanovi zabránily odjet v posledním tréninku více než dvě kola, ani účinkování v kvalifikaci ale nebylo dlouhé. Lawson totiž zajel v první části až osmnáctý čas, k čemuž přispěla i chyba na výjezdu z předposlední zatáčky. Ve srovnání s Verstappenem tak Pérezův nástupce pohořel.
U Haasu se potvrdily obavy. Ocon obsadil předposlední 19. pozici, jeho kolega Bearman skončil na poslední 20. příčce. Britskému mladíkovi ani tentokrát nepřálo štěstí. Po havárii ve druhém trénninku a hodinách ve třetím tréninku mu tentokrát selhala převodovka hned na začátku první části. Kvůli této závadě žádný čas nezajel.
Za zmínku stojí také výkon nováčka Bortoleta. Brazilec ve službách Sauberu nejenže postoupil do druhé části, ale dokonce zdolal svého velezkušeného parťáka Hülkenberga. V neděli Bortoleto odstartuje jako patnáctý.
V kvalifikaci se obloha zatáhla, teploty se ale pořád pohybovaly nad třicítkou. To nejspíše nebude případ zítřejšího závodu, pro který se počítá s deštěm.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,912 | 1:15,415 | 1:15,096 | 20 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,062 | 1:15,468 | 1:15,180 | 18 |
3. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,018 | 1:15,565 | 1:15,481 | 17 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,971 | 1:15,798 | 1:15,546 | 21 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,225 | 1:16,009 | 1:15,670 | 18 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,245 | 1:16,017 | 1:15,737 | 21 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,029 | 1:15,827 | 1:15,755 | 20 |
8. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,213 | 1:15,919 | 1:15,973 | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,328 | 1:16,112 | 1:15,980 | 21 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,360 | 1:15,931 | 1:16,062 | 21 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,354 | 1:16,175 | 12 | |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,288 | 1:16,453 | 13 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,369 | 1:16,483 | 15 | |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,315 | 1:16,863 | 15 | |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,516 | 1:17,520 | 13 | |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,525 | 9 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,579 | 9 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,094 | 7 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,147 | 9 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren