Alpine nasadí v Imole novou podlahu
Ferrari s velkými vylepšeními počká
Velká cena Emilie-Romagni v Imole bude znamenat pro tým Alpine nasazení prvního letošního většího vylepšení. Je jím nová podlaha. Ta by se ale zatím měla objevit pouze na jednom voze. Zdali ji nasadí Fernando Alonso nebo Esteban Ocon, není jasné.
"Do Imoly přijedeme s pěknými vylepšeními. Budeme mít novou podlahu. Řekl bych, že ale zatím jen na jednom autě. Původně jsme totiž toto vylepšení plánovali až do Miami, nakonec se nám ale jeho nasazení podařilo přesunout už na Imolu," říká sportovní ředitel francouzské stáje Alain Permane.
Před víkendem je Permane optimistický: "V Bahrajnu jsme se trochu trápili, ale v Melbourne jsme zase byli hodně spokojení. Uvidíme. Myslím si, že Imola se od Melbourne zas tak moc neliší. Jsou zde rychlé zatáčky, změny směru a tak podobně, takže se těšíme," dodává.
Podobně to vidí i šéf týmu Otmar Szafnauer: "Melbourne má vlastnosti, které mají i všechny ostatní okruhy, takže také na jiných místech budeme rychlí. Naše auto je v některých oblastech silné, ale v žádné není vyloženě slabé, i když je někde slabší než ostatní vozy. V Melbourne a Saúdské Arábii to bylo velmi dobré a řekl bych, že také Imola pro nás bude dobrou tratí," uvedl.
Alpine sice veze do Imoly zásadní vylepšení, to ale není případ Ferrari. Důvodem je upravený harmonogram víkendu. Velká cena Emilie-Romagni totiž bude prvním letošním podnikem, jehož součástí bude sprint. Ferrari by tak mělo na vyzkoušení novinek pouze jeden volný trénink v pátek. Ve stejný den odpoledne se už totiž bude konat kvalifikace, která rozhodne o podobě startovního roštu pro sprint.
"Co se týče nasazení nových vylepšení a jejich vyhodnocení, tak to bude těžký víkend. Měli bychom na to totiž pouze páteční trénink, odpoledne už bychom se museli soustředit na kvalifikaci. V Imole toho tedy moc nenasadíme, protože si myslíme, že to pro něco takového zkrátka není vhodné místo," vysvětluje šéf stáje Mattia Binotto.
To ale neznamená, že na vozech Ferrari nedojde pro Imolu k vůbec žádným změnám: "Budeme se snažit zmírnit problémy, které stále máme. Tím myslím porpoising a poskakování, které během závodních víkendů ovlivňovaly náš výkon. Na těchto oblastech se tedy opět pokusíme zapracovat. Co se ale týče významných vylepšení, s těmi počkáme na později," upřesňuje.
Navzdory potížím s porpoisingem má zatím Ferrari letos důvod k úsměvu. Z prvních tří závodů si totiž zásluhou Charlese Leclerca odneslo dva triumfy a zatímco v poháru konstruktérů vede stáj z Maranella o 39 bodů před Mercedesem, mezi jezdci má Leclerc k dobru 44 bodů na druhého Russella.
Alpine je zatím na pátém místě s 22 body. O většinu z nich, konkrétně o 20, se dosud postaral Esteban Ocon. Francouz si připsal dvě sedmá místa v Bahrajnu a Austrálii a šestou příčku v Saúdské Arábii. Jeho týmový kolega Fernando Alonso sice bodoval devátým místem v Bahrajnu, v Džiddě ho ale vyřadily problémy s motorem. Ty mu zkomplikovaly i Velkou cenu Austrálie. Zde měl sice v rozhodující části sobotní kvalifikace rozjeté kolo, kterým mohl ohrozit pozdějšího vítěze Leclerca, pak mu ale znovu vypověděl službu motor, což vyústilo v havárii. V závodě bral po nešťastně zvolené strategii až 17. pozici.
Zdroj: Motorsport, PlanetF1, úvodní foto: Alpine