Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Je safetycar Aston Martinu želva?

Je safetycar Aston Martinu želva?

Cestovní vůz s majáčky prý nestačí.

Od Velké ceny Austrálie se jezdci a FIA neshodují v názoru, zda je safetycar Aston Martinu želva nevhodná pro F1. Z nespokojených jezdců je nejhlasitější hlas Maxe Verstappena, který jako první přirovnal zelený vůz ke želvě.

Měli jsme nízkou přilnavost a safetycar jel strašně pomalu. Jako želva. Na zadní rovince (v Melbourne) jsme jeli tak maximálně 140 km/h, ačkoli v té části trati nebyl žádný odstavený vůz. Nechápu, proč jsme museli jet tak pomalu. Někdo by se na to měl podívat. Bezpečnostní vůz Mercedesu je rychlejší, protože má přidané aerodynamické prvky. Aston Martin je opravdu velmi pomalý. Potřeboval by více přítlaku. Úplně mi za ním vychladly pneumatiky,“ nechal se slyšet jezdec Red Bullu.

Prostor vyjádřit se dostal také řidič bezpečnostního vozidla, velezkušený Bernd Mayländer.

Vím, že Verstappen mou jízdu kritizoval, ale já jsem udělal všechno, co bylo v mých silách. Bylo hezké slyšet od Charlese (Leclerca), že viděl, že jedu na limitu. Více se udělat nedalo.

Zmíněný Leclerc jezdil první, takže měl i během přerušení závodu nejlepší výhled.

Popravdě, už jsem si chtěl stěžovat. Ale pak jsem si všiml, jak moc v zatáčkách klouže a řekl jsem si, že rychlejší už nebude. Nechtěl jsem ho zbytečně dostat pod ještě větší tlak,“ řekl Monačan.

Svou trošku oleje do ohně přilil George Russell, jenž vyrukoval s tvrzením, že safety car od Mercedesu je o pět vteřin rychlejší než Aston Martin. Připomeňme, že za safetycarem téměř havaroval Mick Schumacher, když ho překvapil pomalý výjezd kolony na hlavní rovinku.

Ve světle nedávných vyjádření na adresu safetycaru chce FIA ​​upozornit, že prioritou safetycaru, samozřejmě, není rychlá jízda, ale bezpečnost jezdců, maršálů a dalších lidí kolem,“ ohradila se Mezinárodní automobilová federace.

Britské automobilce neudělal v Austrálii dobrou reklamu ani jeden ze tří zelených vozů. Foto: Aston Martin

Mercedes letos nasadil nový a dosud nejvýkonnější vůz, Mercedes-AMG GT Black Series (i když je červený). Jedná se v podstatě o okruhovou verzi masově vyráběného modelu, která je poháněna čtyřlitrovým motorem V8 s twinturbem o výkonu 730 koňských sil, ale hlavně má aktivní aerodynamiku, hmotnost, těžiště a další parametry odpovídající závodnímu stroji. Okruhová verze má zrychlení 0-100 km/h za 3.2 vteřiny.

Zelený stroj Aston Martin V8 Vantage opravdu není žádná želva, jeho čtyřlitrový motor V8 s turbem mu dává pouze výkon 528 koňských sil a zrychlení 0-100 za 3.5 vteřiny. Jeho nevýhodou je, že je odvozen od sériového modelu, je o pár desítek kilogramů těžší než Mercedes, ale hlavně zaostává v aerodynamice. Zatímco Mercedes by měl být při rychlosti 200 km/h tlačen k vozovce silou ekvivalentní téměř 250 kg, aerodynamika Aston Martinu generuje jen necelých 160 kg.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Aston Martin