Leclerc začal v Miami nejrychlejším časem, Bottas havárií
VC Miami - 1. trénink
Historicky první trénink F1 v Miami dopadl nejlépe pro Leclerca, který zajel nejrychlejší čas. Druhý skončil Russell a třetí Verstappen. Bottas havaroval a postaral se o červenou vlajku. Sainze zase postihl defekt pneumatiky.
Formule 1 tento víkend poprvé ve své historii zavítala do Miami. V pátek od 14:30 hodin místního času se na novém městském okruhu monoposty královny motorsportu poprvé ukázaly. V tu dobu totiž odstartoval první volný trénink. Stalo se tak za slunečného počasí. Asfalt měl 52 stupňů a vzduch 33.
Brzy po začátku tréninku byly na dráze všechny monoposty, což vzhledem k faktu, že se jednalo o nový okruh, nebylo velkým překvapením. Většina pilotů nazula střední sadu. Stroll, Vettel, Russell, Hamilton, Verstappen a Pérez ovšem měli měkkou sadu. Magnussen obul dokonce tvrdou.
Hned v boxech se zapotil Russell. Nebezpečným způsobem mu byl totiž do cesty vpuštěn Ocon. Právě Mercedes, za který Russell závodí, poutá tento víkend velkou pozornost. Do Miami totiž přivezl upravené díly, které mu mají pomoci vyřešit potíže s porpoisingem. Mezi nimi je například i zadní nebo přední křídlo.
Netrvalo dlouho a viděli jsme další potíže. V jedné ze zatáček totiž vycestoval ven z dráhy Čou. Po šesti minutách už měli na kontě čas všichni piloti s výjimkou Magnussena se Schumacherem. Vedl Verstappen před Norrisem a Leclercem.
Verstappen sice byl první, zanedlouho se ale otřel o zeď na výjezdu ze 13. zatáčky. Dva piloti se roztočili. Byli jimi Verstappenův největší soupeř v boji o letošní titul Leclerc a pak také Cunoda.
Po upylnutí prvních deseti minut se dostal s časem 1:33,440 na první místo Leclerc. Sportovní komisaři se zabývali nebezpečným vypuštěním Ocona do Russellovy cesty z úvodu tréninku. Piloti Haasu zatím měli na kontě pouhá dvě kola bez měřeného času a nacházeli se v boxech.
Třicet osm minut před koncem už konečně měli na kontě zajetý čas i piloti Haasu. Magnussen byl s časem 1:36,546 jako osmnáctý a Schumacher s kolem v hodnotě 1:40,537 dvacátý. Magnussen stále jezdil na tvrdé sadě. Viděli jsme řadu výletů mimo trať. Ven z dráhy vyjeli Alonso i Vettel. Potíže jezdcům dělala i úzká sekce začínající jedenáctou zatáčkou a končící šestnáctou.
Stroll dostal varování za to, že přejel přes čáru označující nájezd do boxů. Verstappen byl povolán do boxů. Mechanici ho zatlačili do garáže a v ní se pracovalo na jeho zadním křídle. Leclerc vyjel při svém měřeném pokusu ven z dráhy.
Po první polovině tréninku kralovalo Ferrari. První byl Sainz před kolegou Leclercem. Oba zajeli svá nejlepší kola na střední sadě. Na třetí místo se posunul Norris. Stalo se tak krátce poté, co pilot McLarenu přezul na měkkou směs pneumatik.
Na měkkou sadu přezouvalo na začátku druhé poloviny tréninku stále více jezdců. Na jiném obutí už jeli pouze Sainz, Leclerc, Gasly, Schumacher (střední sada) a Magnussen (tvrdá směs).
Zhruba 25 minut před koncem byla ale vyvěšena červená vlajka. Boural totiž Bottas. Finovi se utrhl vůz v rychlé zatáčce a narazil zadní částí do zdi. Pilot Alfy Romeo se tou dobou nacházel na 11. pozici a na kontě měl 12 odjetých kol. Zatímco jedenáct jich odjel na střední sadě, jedno na měkké.
Během přerušení se nacházel stále na prvním místě Sainz. Španělův nejlepší výkon měl hodnotu 1:32,443. Zajel ho na střední sadě. Pouze o 21 tisícin za ním zaostával Hamilton. Sedminásobný mistr světa už se ale nacházel na měkké sadě. Třetí byl Leclerc (1:32,555). Zatímco Pérez byl pátý, Verstappen osmý.
Sedmnáct minut před koncem byl trénink restartován. Jezdci Ferrari už přezuli na měkké pneumatiky. Sainz ale brzy musel měnit gumy znovu. Španěl si totiž přivodil defekt pravé přední pneumatiky a dokonce šel do hodin. Situaci ale ustál a k havárii nedošlo.
Netrvalo dlouho a Sainz byl sesazen z prvního místa výsledkové listiny. Na prvních třech místech se totiž seřadili piloti s čerstvou měkkou sadou. První byl Verstappen, druhý nezvykle Albon a třetí Russell. Pilot Mercedesu ale zanedlouho Albona přeskočil. Sainz se po svém defektu vrátil na použitou střední směs pneumatik. Přesto ale dokázal zrychlit na 1:32,114. Tento čas ale stačil pouze na páté místo.
Leclerc ale na rozdíl od Sainze na měkké sadě zůstal a brzy ukázal svou sílu. Zhruba tři minuty před koncem totiž zajel čas 1:31,098 a dostal se na první místo. Verstappena vzápětí přeskočil i Russell. Nizozemec už se navíc tou dobou nacházel v boxech. Pérez svého kolegu nepřekonal jen těsně. Na úřadujícího šampiona ztratil 24 tisícin sekundy a zařadil se na čtvrté místo.
Leclerc už zůstal první a zvítězil. Druhý skončil Russell a třetí místo udržel Verstappen.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:31,098 | 25 | |
2. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:31,169 | + 0.071 | 22 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:31,277 | + 0.179 | 14 |
4. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:31,301 | + 0.203 | 21 |
5. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:31,498 | + 0.400 | 26 |
6. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:31,528 | + 0.430 | 24 |
7. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:31,854 | + 0.756 | 19 |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,956 | + 0.858 | 22 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,559 | + 1.461 | 19 |
10. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:32,592 | + 1.494 | 20 |
11. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:32,615 | + 1.517 | 25 |
12. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:32,884 | + 1.786 | 30 |
13. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:33,020 | + 1.922 | 22 |
14. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:33,024 | + 1.926 | 23 |
15. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:33,417 | + 2.319 | 26 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:33,576 | + 2.478 | 22 |
17. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:33,773 | + 2.675 | 13 |
18. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:34,043 | + 2.945 | 26 |
19. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:34,945 | + 3.847 | 19 |
20. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:35,637 | + 4.539 | 26 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Ferrari