Russell překvapivě nejrychlejší ve druhém tréninku, Verstappen nebo Sainz v potížích
VC Miami - 2. trénink
Druhý volný trénink na Velkou cenu Miami vyhrál překvapivě Russell před Leclercem a Pérezem. Zdá se tak, že Mercedesu nasazení upravených dílů pomáhá, což dokládá i čtvrtý čas Hamiltona. Během tréninku byly dvakrát vyvěšeny červené vlajky. Poprvé kvůli bouračce Sainze a podruhé kvůli technickým problémům Latifiho. Potíže technického rázu měl i Verstappen a odjel kvůli nim jen jedno kolo. Po havárii v prvním tréninku se na dráze vůbec neukázal Bottas.
Dvě hodiny po skončení prvního volného tréninku se v Miami rozezněl zvuk motorů znovu. Na programu byl druhý volný trénink. Asfalt měl před startem teplotu 41 stupňů, vzduch 32 stupňů.
Řada pilotů se vydávala na trať už v prvních minutách. To ale nebyl mimo jiné případ Bottase. Fin totiž v prvním tréninku boural a na jeho monopostu se stále pracovalo. V garáží prozatím zůstával i Verstappen Na jeho voze se Red Bull rozhodl před druhým volným tréninkem vyměnit převodovku. Šlo o preventivní opatření po Verstappenově kontaktu s bariérou v prvním tréninku.
Brzy začali jezdci zajíždět první měřené časy. Po prvních pěti minutách vedl Ocon před Norrisem a Ricciardem. Za nimi se nacházeli Sainz, Vettel, Čou, Latifi, Strolll, Albon, Schumacher a Alonso. Zbytek ještě zůstával v garáži a Schumacher s Alonsem navíc stále neměli na kontě zajetý čas. Většina z této jedenáctky nazula střední sadu. Výjimkou byl Schumacher, který jezdil na tvrdé.
Ani úvodní minuty se neobešly bez potíží. Stroll vycestoval z dráhy. Na Schumacherově voze se uvolnila bočnice a vrátil se k mechanikům. Stejný problém se zanedlouho objevil u jeho týmového kolegy Magnussena.
Na dráhu se vydávalo stále více pilotů. V garáži zůstávali už jen Verstappen, Hamilton, Russell a smolař z prvního tréninku Bottas. Pérez se roztočil.
Daleko hůře než Pérez ale dopadl o pár minut později Sainz. Španěl se totiž roztočil a ve čtrnácté zatáčce poslal auto do zdi. Jeho účinkování ve druhém tréninku skončilo a byly vyvěšeny červené vlajky.
Sainz sice byl ze hry venku, během přerušení se ale stále nacházel na prvním místě výsledkové listiny. Druhý byl se ztrátou 65 tisícin sekundy Pérez a třetí Leclerc, který byl za svým týmovým kolegou o 167 tisícin sekundy. Žádný čas na kontě stále neměli Schumacher, Verstappen a Bottas. I na Verstappenově voze se pracovalo a nevypadalo to, že by měl v dohledné době vyjet. Ani u Bottase se neschylovalo k výjezdu na dráhu.
A brzy bylo jasné, že Bottas během druhého tréninku ani nevyjede. Alfa Romeo to potvrdila na svém twitterovém účtu. Fin tak nepůjde do soboty ve zrovna dobré pozici. Na nové trati má totiž na kontě zatím je dvanáct kol.
Druhý trénink byl restartován v době, kdy se nacházel ve své polovině. Na trať se vydal i Verstappen. Brzy však hlásil do vysílačky, že se mu vůz řídí ztuha. Všichni piloti (kromě Sainze a Bottase pochopitelně) vyjeli na trať na měkkých pneumatikách. Bylo to poprvé, co jsme tuto sadu během druhého tréninku viděli v akci.
Verstappenovy problémy byly brzy ještě větší. Ze zádi jeho vozu se totiž začalo kouřit. Nizozemec se snažil pomalým tempem dojet k mechanikům, jeho pravé zadní kolo ale mezitím začalo hořet. I přesto se ale zvládl do boxů dobelhat. S jeho dalším pátečním účinkováním to ale vypadalo bledě.
Před svým návratem do boxů zkomplikoval Verstappen život i některým svým soupeřům. Nejprve jeho pomalu jedoucí vůz zdržel Alonsa a poté se mu musel na poslední chvíli vyhýbat Stroll. Vzhledem k Verstappenovým technickým potížím se ale sportovní komisaři rozhodli situaci více nevyšetřovat.
Piloti mezitím zajížděli svá kola na měkké sadě. Na první pozici se objevil Russell, který si tak po druhém místě v úvodním tréninku vedl slibně teď. Druhý byl Leclerc a třetí Pérez. Na čtvrtém místě se nacházel Hamilton.
Třináct minut před koncem odstavil svůj vůz Latifi. Došlo tak k vyvěšení druhé červené vlajky. Kanaďan hlásil, že ztratil výkon. Rovněž uvedl, že bylo něco zvláštního s vyvážením. První stále zůstával Russell před Leclercem a Pérezem.
Osm a tři čtvrtě minuty před koncem byl trénink restartován. Na dráhu se vydali všichni z "pojízdných" pilotů s výjimkou Cunody. Většina už ale nazula střední sadu pneumatik. Výjimkami byli Ricciardo a Schumacher. Zatímco Australan zůstal na měkké, pilot Haasu sáhl po tvrdé směsi.
Pérez se pět minut před koncem roztočil. Cunoda nakonec také vyjel na trať, a to na měkké směsi. Russell hlásil do vysílačky, že s poskakováním jeho vozu je to na střední sadě horší než na měkké.
Pořadí na špici už se ve zbývajících minutách nezměnilo. Vítězem se tak stal Russell, který byl po druhém místě v prvním tréninku znovu vidět. Po pátku se zdá, že nasazení upravených dílů přináší "stříbrným šípům" ovoce. Druhý skončil Leclerc a třetí Pérez. Hamilton obsadil čtvrté místo.
V závěru se ještě ocitli v hodinách Magnussen a Vettel.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:29,938 | 17 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,044 | + 0.106 | 20 |
3. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:30,150 | + 0.212 | 18 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:30,179 | + 0.241 | 17 |
5. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:30,372 | + 0.434 | 19 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:30,535 | + 0.597 | 19 |
7. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:30,547 | + 0.609 | 19 |
8. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:30,860 | + 0.922 | 23 |
9. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:30,861 | + 0.923 | 19 |
10. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:30,921 | + 0.983 | 18 |
11. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:30,964 | + 1.026 | 9 |
12. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:31,208 | + 1.270 | 22 |
13. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:31,260 | + 1.322 | 22 |
14. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:31,393 | + 1.455 | 22 |
15. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:31,587 | + 1.649 | 20 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:31,631 | + 1.693 | 22 |
17. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:31,710 | + 1.772 | 21 |
18. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:32,913 | + 2.975 | 14 |
19. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | bez času | 1 | |
20. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | bez času | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes