Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kvůli návratu k závodění jsem přestal po 29 letech kouřit, říká Vuković

Kvůli návratu k závodění jsem přestal po 29 letech kouřit, říká Vuković

Exkluzivní rozhovor se švýcarským závodníkem TCR Eastern Europe

Švýcarský závodník Milenko Vuković se letos po pěti letech vrátil k závodění. V barvách svého vlastního týmu účinkuje v seriálu TCR Eastern Europe a po úvodním podniku se nachází na třetí příčce průběžného pořadí. Co všechno musel návratu na okruhy obětovat? Věří si i na zisk titulu? A chtěl by se v budoucnu vrátit zpět do WTCR? I na to přišla řeč v exkluzivním rozhovoru pro server FORMULE.cz.

Na Hungaroringu jste zažil při úvodním podniku TCR Eastern Europe úspěšný návrat k závodění. V obou jízdách víkendu jste obsadil třetí příčku. Jak jste byl tedy spokojen?


Samozřejmě, že byl. Bylo to poprvé, co jsem na této trati závodil, předtím jsem se mohl připravovat pouze na simulátoru. Během víkendu jsem bojoval s brzdami, u kterých se objevil neočekávaný problém. Je tedy samozřejmě velmi dobré, že jsme získali dvě umístění na stupních vítězů a také důležité body.

Šlo o váš první automobilový podnik po pěti letech. Měl jste tedy například nějaké potíže s návratem do závodní formy? A cítíte, že potřebujete ještě na něčem zapracovat?

Připravil jsem se dost dobře. Přesně jsem věděl, co čekat a byl jsem schopen se podle toho připravit. Když žijete ve světě motorsportu, pak je váš návrat po pauze pouze formalitou. Bylo mi jasné, že to nebude žádná procházka růžovou zahradou a že se na to budu muset připravit jak po fyzické, tak po psychické stránce. Například jsem zhubnul dvacet kilo a po 29 letech jsem přestal kouřit, abych co nejvíce zvýšil svůj potenciál.

Milenko Vuković stál na Hungaroringu na stupních vítězů hned dvakrát. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba


V průběžném pořadí šampionátu jste před druhým podnikem na Red Bull Ringu třetí. Jak lídr šampionátu Bartosz Groszek, tak celkově druhý Petr Semerád ale závodí se staršími vozy. Semerád navíc nejspíše neodjede ani celou sezonu. Věříte tedy například, že byste hned při své první sezoně po návratu mohl vyhrát šampionát?

Díky cílům a filozofii závodů TCR je každá značka schopná říct, že její auto je jedno z nejlepších. WSC Group (promotér závodů TCR - pozn. red.) se o to stará a odvádí dobrou práci. V závodech TCR tím pádem máte velmi dobrou šanci být konkurenceschopní i přesto, že nemáte nejnovější verzi auta. Jsem si jistý, že Bartosz Groszek i Petr Semerád jsou velmi talentovaní závodníci a budou během sezony velmi silní. Samozřejmě ale věřím v sebe, ve své auto a také ve svůj tým. Když budu i nadále tvrdě pracovat, můžu bojovat i o titul.

Vuković Motorsport nasazuje během letošní sezony TCR Eastern Europe hned dva vozy Renault Megane. Kromě vás za tým startuje také Franjo Kovac. Ten při prvním podniku obsadil 12. a 15. místo. Jak jste spokojen s jeho vstupem do sezony?

Franjo je pro mě inspirací. Ve svých 68 letech je to nejzkušenější jezdec ve startovním poli. Je velmi působivé, že je schopen ve svém věku závodit v takovémto šampionátu, kde je velká konkurence. Jeho výkon na Hungaroringu sice nebyl zrovna nejlepší, ale koukáme se na data, která jsme nasbírali v prvním podniku a v dalším závodě se pokusíme dosáhnout zlepšení.

Stanovil jste například pro Franja jako pro jezdce vašeho týmu nějaké cíle pro zbytek sezony?

Chceme zkrátka jen co nejvíce stáhnout ztrátu.

 Vukovičův tým závodí v TCR Eastern Europe s vozy Renault Megane R.S TCR. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba



Váš tým v minulosti působil i ve WTCR. V roce 2020 zde hájili vaše barvy Jack Young, Aurélien Comte a Dylan O´Keeffe. Už po první sezoně jste ale ze série odešli. Proč?

Je jen jeden důvod, proč už nezávodíme v WTCR - rozpočet. Je neuvěřitelné, kolik peněz týmy potřebují, aby tam mohli jezdit. Odjeli jsme celou sezonu a přitom jsme neměli jediného sponzora. Je tedy úžasné, že jsme dokázali sezonu vůbec dokončit. Vzhledem k tomu, že jsme pneumatiky Goodyear tehdy vůbec netestovali, tak si myslím, že jsme si vedli velmi dobře.

Plánujete do budoucna návrat do WTCR?

Samozřejmě, že bych se tam někdy rád vrátil, nejlépe hned zítra. Jsem si jistý, že zkušenosti, které jsme získali v naší první sezoně, by nám určitě mohli být konkurenceschopnější. Je ale nemožné závodit tam bez silného sponzora, to nedává smysl.

TCR Eastern Europe v červnu pokračuje druhým podnikem na Red Bull Ringu. Na tento okruh má váš tým dobré vzpomínky. V roce 2019 zde totiž pro něj získal první vítězství v TCR Eastern Europe Tomáš Pekař. Věříte tedy, že i letos by tento okruh mohl vašm autům vyhovovat?

Náš vůz je ze všech nejlehčí a nejnižší a po aerodynamické stránce je jedním z nejlepších. To jsou zásadní předpoklady k tomu, aby byl na rovinkách rychlý. I ve WTCR jsme vždy byli na rovinkách silní. Maximální rychlost je na Red Bull Ringu důležitá a byl bych zklamaný, kdybychom tam nebyli vpředu.

Když už jsme zmínili Tomáše Pekaře, ten se loni stal vicemistrem TCR Eastern Europe. Neuvažoval jste tedy o něm pro letošek jako o jezdci pro svůj tým?

S Tomášem spolupracujeme už několik let a samozřejmě, že bych ho rád viděl v našem autě. Bohužel ale všechno závisí na penězích, které naše přání velmi rychle omezily.
Tomáš Pekař před třemi lety vybojoval pro Vuković Motorsport první vítězství v TCR Eastern Europe. Foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba


Dovedete si i přesto představit, že by se Pekař ve vašich barvách v budoucnu znovu objevil? Například už letos při vybraných podnicích TCR Eastern Europe?

Ano, to je podle mě reálné a dost možné.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: TCR Eastern Europe/Petr Frýba