Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault oficiálně podporuje Andrettiho

Renault oficiálně podporuje Andrettiho

Pokud přijde, tak s jeho motory.

Generální ředitel Renaultu oznámil, že automobilka spojila síly s Michaelem Andrettim a podporuje jeho snahu rozšířit počet týmů F1 na jedenáct. Pokud se to povede, tak bude tým Andretti samozřejmě používat motory Renault. Absence možnosti porovnávání se zákaznickým týmem je už léta problémem francouzského továrního týmu. A Andrettimu se jistě bude hodit politická podpora, protože ne všechny stávající týmy přijaly zprávu o možné nové konkurenci kladně a velmi vlažná byla i reakce FIA ​​a vlastníků sportu.

Není to moje práce, o těchto věcech rozhoduje (ředitel Alpine) Laurent Rossi,“ řekl Luca de Meo. „Ale proběhla jednání. Zajímá nás to, protože je to fantastický projekt, jsou za ním schopni lidé a pro F1 by to bylo přínosem. A ano, je pravdou, že čekáme na příležitost s někým spojit síly. Jednoho času mezi naše zákazníky patřily současně Red Bull i McLaren, ale ani jedno z toho už dnes není pravdou.

Není tedy náhodou plánem udělat si z Andrettiho B-tým, jak se tým Geneho Haase stal kompletně závislým na Ferrari?

Nejsem fanouškem takového směřování,“ řekl ředitel Renaultu, který s McLarenem tvoří dvojici nejhlasitějších kritiků B-týmů. „Formule 1 si zaslouží týmy, které si svou práci udělají od A až po Z. Představte si španělskou La Ligu s týmy Barcelona A, Barcelona B, Barcelona C, Real Madrid 1, Real Madrid 2. Takové Atletico by ani nepřežilo. Pokud nyní tento systém funguje ve F1, tak pouze proto, že někomu to takhle vyhovuje.

Byly časy, kdy si Renault mohl zákazníky vybírat. Foto: Renault

Pokud Andretti obdrží pozvánku, ale nedostane slevu, bude muset zaplatit vstupní poplatek 200 milionů amerických dolarů, které se rozdělí mezi stávající týmy, teprve pak začne shánět peníze do vlastního rozpočtu. Pro srovnání, v IndyCar mají týmy na jeden vůz a jednu sezonu rozpočty v rozmezí 4 až 10 milionů.

Zdroj: f1only, úvodní foto: Andretti