Andretti získal Pata Symondse
Američané neztrácejí naději.
Tým Andretti opět hlasitě zaklepal na dveře F1 a podařilo se mu získat pozornost. Spojuje totiž síly s velmi silnou osobností F1, Patem Symondsem. Symonds byl ve své kariéře technickým ředitelem týmů Benetton a Williams, přičemž k nejvyššímu managementu patřil také u Renaultu, jako vyšší ředitel inženýrství. A od roku 2017 byl vyšším technickým ředitelem Formule 1, kde se spolu s Rossem Brawnem podepsali pod současnou generaci vozů, pohonných jednotek i Technických pravidel F1 a Symonds již udal směr i další generaci, která začne v roce 2026.
Odchod z vedoucí pozice v organizaci majitele F1 neprovází žádné tiskové oznámení, jeho podřízení se o něm dozvěděli v pondělí a mělo se za to, že 71letý Symonds už jde do důchodu.
„Už ani nemůžeme být více nadšeni, vítáme Pata v rodině Andretti,“ píše v tiskové zprávě Andretti Global. „Patovy znalosti aerodynamiky, dynamiky vozu a pohonných jednotek F1 budou neocenitelným přínosem při budování konkurenceschopného týmu.“
Ale jak je to už při zprávách o budování Andrettiho týmu F1 pomalu zvykem, má to svůj háček. Symonds není novým technickým ředitelem týmu a není ani v žádné podobné funkci. Souhlasil s pozicí “výkonného poradce inženýrství“. To znamená, že týmu bude radit z externí pozice a že netušíme, kolik času bude Andrettimu reálně věnovat. Podobně to nedávno bylo s otevřením nové továrny v Silverstonu, kde se Michael Andretti těšil na využívání 110 tisíc metrů čtverečních. Jenže reálně obsadil pouhých 40 tisíc metrů čtverečních menší z dvojice budov s tím, že větší budovu určitě koupí později. Andretti také oznámil, že zakládá týmy F2 a F3, které mu vychovají budoucí mladé americké jezdecké hvězdy. Projekt je pouze na papíře a ředitel těchto dvou sérií, Bruno Michel, zůstal překvapen a Andrettimu alespoň mediálně vzkázal, že pole F3 přece už nyní sestává z 30 vozů a prostor pro rozšíření na 33 prostě není. Hypotetické rozšíření pole F2 je něco, co bude vyžadovat dobré zvážení, vzhledem na finanční dopady v nelehké situaci.
Několik amerických senátorů mezitím tlačí na tamní antimonopolní úřad, aby vyšetřoval Andrettiho odmítnutí ze strany F1 na začátku letošního roku jako neférovou ochranu majitelů stávajících týmů. USA má morální právo vést takové vyšetřování i proto, že má tři závody a žádná jiná země nemá více než jeden. Američtí senátoři zjevně netuší, že i Emilia-Romagna se nachází v Itálii a není to samostatní země. Stejně fundovaně usoudili, že Andretti by do F1 přinesl konkurenci, kterou momentálně Red Bull Racing nemá.
Andretti stále tvrdí, že F1 jistě přemluví a jde vyvíjet vůz pro sezonu 2026. Ale počet zaměstnanců mu roste jen pozvolna. Foto: Andretti
Zdroj: motorsport, úvodní foto: Andretti