Drugovich si odváží ze Španělska dva triumfy
F2 v Barceloně - hlavní závod
Drugovich sice startoval do závodu jako desátý, díky dobře zvolené strategii se ale dokázal probojovat až na první místo. Z Barcelony si tak odváží dva triumfy. Spolu s ním vystoupali na pódium Doohan a Vesti, kteří skončili mezi první trojicí vůbec poprvé. Drugovichův nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí Pourchaire tentokrát skončil až osmý. Během závodu se na trať jednou vydal zpomalovací vůz. Na dráze totiž odstavil své auto Daruvala, který měl technické problémy.
Do hlavního závodu už se startovalo čistě podle výsledků kvalifikace. Na prvním místě tak stál Doohan. Druhý byl Vips, třetí Vesti, čtvrtý Daruvala, pátý Sargeant, šestý Iwasa, sedmý Pourchaire, osmý Hughes, devátý Williams, desátý Drugovich, jedenáctý Fittipaldi, dvanáctý Novalak, třináctý Armstrong, čtrnáctý Hauger, patnáctý Cordeel, šestnáctý Lawson, sedmnáctý Nissany, osmnáctý Caldwell, devatenáctý Sato, dvacátý Verschoor a dvacátý první Bölükbasi.
Cordeel musel být v hlavním závodě velice opatrný. Po sobotní penalizaci deset sekund stop & go ho totiž dělil jediný trestný bod od toho, aby mu byl zakázán start v dalším podniku.
Start závodu se povedl Vestimu. Dán se nejprve dostal na druhé místo před Vipse a brousil si zuby také na Doohana. Junior Alpine ale vedení uhájil. Zbytek bodované desítky tvořili na konci prvního kola Sargeant, Daruvala, Iwasa, Drugovich, Pourchaire, Williams a Drugovich.
V šikaně došlo během prvního kola ke kolizi mezi Caldwellem a Haugerem. Oba spadli na chvost pole. Hauger navíc musel do boxů.
Bojovalo se o páté místo, a to mezi juniory Red Bullu. Iwasa hledal cestu, kterou by se dostal před Daruvalu. Souboj nakonec skončil ve čtvrtém kole. Daruvalu potkaly technické problémy a v páté zatáčce náhle zpomalil. Na to Iwasa nestihl zareagovat a rozbil si o záď Indova vozu přední přítlačné křídlo. Zatímco pro Daruvalu závod skončil, Iwasa si musel dojet pro nové přední křídlo. Na trať se vydal zpomalovací vůz.
Vedl Doohan před Vestim a Vipsem. V bodované desítce se nacházeli také Sargeant, Drugovich, Pourchaire, Lawson, Hughes, Williams a Fittipaldi. Za Brazilcem následovali Novalak, Bölükbasi, Armstrong, Verschoor, Cordeel, Sato, Nissany, Iwasa, Hauger a Caldwell, který se po incidentu s Haugerem rovněž objevil v boxech.
V 7. kole z 37 byl závod znovu restartován. Ještě předtím obdržel pětisekundovou penalizaci Hauger za způsobení kolize s Caldwellem. Současně se sportovní komisaři rozhodli, že za incident mezi Daruvalou a Iwasou trestat nebudou.
Po restartu si Doohan pohlídal první příčku. K žádným změnám nedocházelo ani za ním. Na konci sedmého okruhu už se ale pořadí míchalo. Do boxů totiž zamířili Vips, Hughes a Iwasa, kteří přezouvali. Vips se ale v boxech zdržel a na trať se vrátil až za Hughese. Ani v tomto závodě se mu tedy nevyhýbaly potíže.
Kolo po první trojici zamířil k mechanikům také Lawson a podařilo se mu na trať vrátit před Hughesem. Doohan už vedl před Vestim o sekundu a půl.
Další zastávky v boxech jsme mohli vidět i v nadcházejících kolech. V 9. kole tam zajeli například i Sargeant a Pourchaire. Oba se vrátili před Lawsonem. V 10. okruhu stavěl Vesti, který byl před zastávkami druhý. Na trať se vrátil před Sargeantem. V 11. kole se přidal také lídr závodu Doohan. Ten se bez problémů udržel ve virtuálním vedení.
Na čele závodu se nacházel vítěz ze soboty Drugovich před Fittipaldim a Novalakem. Mezi Drugovichem a Doohanem činil rozestup téměř 29 sekund. Navíc nic nenasvědčovalo tomu, že se pilot MP Motorsportu v dohledné době odebere do boxů. Jeho inženýr mu totiž vzkázal, že to nechává na něm a má se ozvat, až mu odejdou pneumatiky.
O 14. místo se bojovalo mezi Williamsem a Vipsem. Pilot Tridentu nejprve ztratil pozici ve prospěch Estonce. V 15. kole se ovšem vrátil před něj.
V 16. kole Drugovich uvedl, že už mu začínají odcházet pneumatiky a tak ho inženýr povolal do boxů. Brazilec se ale nakonec rozhodl zůstat ještě o kolo déle a zastavil až na konci 17. okruhu. Do boxů zajížděl s náskokem 19,5 sekundy před Fittipaldim. Doohanova ztráta se blížila třiceti sekundám.
Drugovich ale nezažil ideální zastávku. Na jeho voze se objevil problém s dotažením jednoho z kol. Na trať se vrátil jako celkově devátý před Sargeantem. Dostal se tak na virtuální třetí příčku. Navíc měl k dispozici o poznání čerstvější tvrdou sadu gum než Doohan s Vestim. Vedení převzal Fittipaldi.
Vestiho zdržoval Hauger. Ten jel před ním na sedmé pozici, neměl však stále na kontě zastávku. Loňský šampion FIA F3 se ale i na starších gumách statečně držel a nechtěl dát Vestimu pozici zdarma. Toho využíval Drugovich, který už byl brzy těsně za tuto dvojicí.
V úvodu 20. kola došlo v první zatáčce k trojsouboji mezi Drugovichem, Vestim a Haugerem. Nejlépe z něj vyšel Drugovich, který se před oba posunul. Zatímco celkově mu patřila sedmá příčka, virtuálně už byl druhý. Vesti se propadl na osmou pozici a současně na pomyslné třetí místo.
Virtuální lídr závodu Doohan zdolal Caldwella a posunul se na páté místo. Rozestup mezi pilotem Virtuosi a Drugovichem činil 2,5 sekundy. Sportovní komisaři ale brzy přišli s informací, že Drugovich je vyšetřován za provinění při zastávce v boxech. Ze stejného důvodu byli vyšetřování i Vesti a Pourchaire. Nakonec ale bylo vyšetřování u všech tří jezdců odloženo až na dobu po skončení závodu.
Novalak mezitím předjel na špici Fittipaldiho a ujal se vedení. Kromě této dvojice ještě za sebou neměli povinnou zastávku ani třetí Armstrong, čtvrtý Nissany, šestý Caldwell a devátý Hauger.
Nissany se brzy propadl na šesté místo. Zdolali ho totiž Doohan i Drugovich. Rozestup mezi nimi činil ve 23. kole dvě sekundy. Drugovich ale byl rychlejší a o kolo později už to bylo méně než sekunda a půl. Doohana ovšem zdržoval Armstrong, který jel před ním. Australan se ale před něj brzy dostal a najednou byl za Novozélanďanem zaseknutý Drugovich.
Do boxů postupně zajížděli i ostatní jezdci. Na konci 24. kola tak učinil i Armstrong. Ve 25. kole už Drugovich ztrácel na Doohana méně než jednu sekundu. V první zatáčce 26. kola již dokonce naznačoval útok.
Desset kol před koncem už byl Doohan proti Drugovichovi na cílové rovince bezmocný a Brazilec se tak ujal vedení. Měl tím pádem nakročeno za druhým vítězstvím během jednoho víkendu.
Drugovich brzy navýšil svůj náskok před Doohanem na dvě sekundy. Tým ho poprosil, aby si vzhledem k faktu, že bude po skončení závodu vyšetřován, pokusil vyjet co největší náskok.
Šest kol před koncem zajel konečně do boxů i Caldwell, který do té doby kroužil po dráze jako pátý. Tím pádem už měli všichni piloti odbytou povinnost zastávky v boxech. Vedl Drugovich před Doohanem a Vestim. K bodům měli namířeno i Sargeant, Pourchaire, Lawson, Williams, Novalak, Fittipaldi a Armstrong. Další protrápený závod zažíval Vips. Estonec se po startu ze druhé pozice propadl až na 15. místo.
Mimo záběry kamer absolvoval druhou zastávku v boxech Verschoor. Nebylo tedy jasné, co přinutilo nizozemského pilota zastavit. Novalak měl zálusk na Williamsovo sedmé místo a v nájezdu do 33. kola se na tuto pozici skutečně dostal. Osmnáctý Sato nedobrzdil do šesté zatáčky a projel se štěrkem.
Drugovich neustále navyšoval svůj náskok a před Doohanem vedl o čtyři sekundy a osm desetin. Williams ztratil i osmou pozici, tentokrát ve prospěch Fittipaldiho. Novalak byl pořád při chuti a dostal se na šesté místo před Lawsona.
Stíhací jízda Novalaka i Fittipaldiho ale nekončila. Ve 35. kole se totiž oba dostali o jednu pozici dopředu na cílové rovince. Novalak zdolal Pourchaireho a posunul se na pátou příčku. Tím pomáhal kolegovi Drugovichovi, neboť právě Pourchaire je jeho nejbližším pronásledovatelem v průběžném pořadí. Fittipaldi zase pokořil Lawsona a už byl sedmý.
V předposledním kole předjel Pourchaireho také Fittipaldi. Williams byl varován černo-bílou vlajkou za porušování traťových limitů. Australan se stále nacházel na desátém místě.
Pourchaire se v posledním kole propadl ještě na osmé místo. Neodolal totiž ani Armstrongovi. To už byl ale Drugovich na cestě za druhým vítězstvím víkendu. Cílem projel s náskokem více než 5,5 sekundy před Doohanem. Třetí skončil Vesti, pro kterého šlo stejně jako v případě Doohana o první pódium ve F2. Dále bodovali Sargeant, Novalak, Fittipaldi, Armstrong, Pourchaire, Lawson a Nissany. Bod za nejrychlejší kolo si připsal Doohan.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | - | 37 | 25 |
2. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +5.600 | 37 | 18+1 |
3. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | +23.100 | 37 | 15 |
4. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | +24.700 | 37 | 12 |
5. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | +25.000 | 37 | 10 |
6. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +31.400 | 37 | 8 |
7. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | +32.100 | 37 | 6 |
8. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +35.600 | 37 | 4 |
9. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | +37.100 | 37 | 2 |
10. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +37.200 | 37 | 1 |
11. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | +38.700 | 37 | 0 |
12. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | +54.800 | 37 | 0 |
13. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | +55.000 | 37 | 0 |
14. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +56.500 | 37 | 0 |
15. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | +59.600 | 37 | 0 |
16. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | +1'03.300 | 37 | 0 |
17. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | +1'14.800 | 37 | 0 |
18. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +1'20.000 | 37 | 0 |
19. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | +1'30.500 | 37 | 0 |
20. | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System | Mecachrome | +1'33.800 | 37 | 0 |
DNF | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | DNF | 2 | 0 |
DNS | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | DNS | 0 |
Průběžné pořadí jezdců: 1. Drugovich 86, 2. Pourchaire 60, 3. Daruvala 41, 4. Lawson 37, 5. Armstrong 36, 6. Sargeant 36, 7. Verschoor 32, 8. Boschung 32, 9. Vips 30, 10. Doohan 30, 11. Iwasa 28, 12. Fittipaldi 27, 13. Vesti 25, 14. Novalak 22, 15. Hauger 14, 16. Nissany 14, 17. Hughes 14, 18. Williams 5, 19. Beckmann 4, 20. Sato 1.
Průběžné pořadí týmů: 1. MP Motorsport 108, 2. ART Grand Prix 85, 3. Carlin 73, 4. Hitech 66, 5. Prema 55, 6. DAMS 42, 7. Trident 37, 8. Campos 32, 9. Charouz Racing System 31, 10. Virtuosi 31, 11. Van Amersfoort 14.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: MP Motorsport