Drugovich už zase vede šampionát
F2 v Barceloně - sprint
Barcelonský sprint F2 přinesl druhé letošní prvenství Drugovichovi. Brazilec se ujal vedení hned po startu a zůstal v něm po celý závod. Vítězství ho vrátilo zpět do čela šampionátu. Tam nahradil Pourchaireho, který skončil až pátý. Spolu s Drugovichem vystoupali na stupně vítězů také Iwasa a Sargeant. Na trati se jednou objevil zpomalovací vůz. Stalo se tak poté, co Vips chyboval a skončil v kačírku.
Na startu sprintového závodu došlo k otočení nejlepší desítky z kvalifikace. První měl startovat Drugovich, Brazilec ale obdržel penalizaci tří míst za to, že zdržel Pourchaireho. Klesnul tak na čtvrtou příčku. První místo po něm zdědil Williams. Druhý startoval Hughes a třetí lídr šampionátu Pourchaire. Za čtvrtým Drugovichem následovali Iwasa, Sargeant, Daruvala, Vesti, Vips, Doohan, Fittipaldi, Novalak, Armstrong, Hauger, Cordeel, Lawson, Nissany, Sato, Verschoor, Bölükbasi a Caldwell.
Caldwell měl původně startovat osmnáctý, z Imoly si ale přivezl penalizaci tří míst za nebezpečný průjezd boxovou uličkou před začátkem prvního sprintu. Brit byl pro tento víkend jedinou nadějí stáje Campos. Jeho týmový kolega Boschung totiž z víkendu odstoupil už po tréninku kvůli velkým bolestem krku.
Z Williamsova startu z pole position nakonec nic nebylo. Australanovi zhasl při rozjezdu do zaváděcího kola motor a stihli ho minout všichni ostatní piloti. Jezdec Tridentu tak musel začínat z boxové uličky a nejlepší výchozí pozici měl nakonec Hughes.
Hughesovi se start nepovedl. Nejlépe naopak zvládl úvodní metry Drugovich a ujal se vedení. Za ním byl druhý Iwasa a na třetí místo se posunul Sargeant. Čtvrtý byl Hughes a pátý Daruvala. V bodované osmičce se po prvním kole naccházeli také Vips, Pourchaire a Doohan.
Na konci prvního kola se ocitl v problémech Nissany. Izraelec se roztočil v nájezdu do závěrečné šikany. Z boxů startující Williams se tak mohl posunout alespoň na 20. pozici.
Drugovich sice vedl, Iwasa ale ztrácel na Brazilce pouze jednu sekundu a navíc zajel nejrychlejší kolo závodu. I Sargeant se ale evidentně cítil dobře a svému inženýrovi říkal, že je o hodně rychlejší než Iwasa. S pomocí využití systému DRS se na Japonce pokusil v první zatáčce pátého kola zaútočit, na brzdách se ale stáhnul a zůstal třetí.
O kolo později se v první zatáčce také bojovalo. Vips to odvážně poslal pod Daruvalu a pokoušel se mu vzít páté místo. Ind nechal svému kolegovi z juniorského programu Red Bullu dostatek místa, čímž pravděpodobně zabránil kolizi. Navíc udržel pátou pozici.
Ve čtvrté zatáčce ale Vipsův závod skončil. Estonec se roztočil a uvízl ve štěrku. Na trať vyjel zpomalovací vůz.
Jako první kroužil za zpomalovacím vozem Drugovich. Za ním jeli Iwasa, Sargeant, Hughes, Daruvala, Pourchaire, Doohan, Vesti, Fittipaldi, Lawson, Armstrong, Verschoor, Novalak, Hauger, Bölükbasi, Cordeel, Caldwell, Sato, Williams a Nissany.
Cordeel dostal penalizaci deseti sekund stop & go, že se na safety car čáře nenacházel na správné pozici. Bylo mu tak jasné, že se po restartu propadne na úplný chvost.
Na konci devátého kola byl závod restartován. Iwasa byl sice na konci cílové rovinky k Drugovichovi blízko, Brazilec ale první místo uhájil. Bojovalo se o poslední bodované osmé místo. Na Vestiho si brousil zuby Fittipaldi. Cordeel si zajel odpykat svou penalizaci.
Drugovich po restartu ujížděl a brzy už před Iwasou vedl o více než sekundu a půl. Sargeant se naopak držel za Iwasou v rozestupu menším než jedna sekunda.
I v dalších kolech byl Drugovich schopen udržovat si náskok. Deset kol před koncem už vedl dokonce o více než dvě sekundy. Spíše než v bodované osmičce se bojovalo za ní. Otevřený ale stále zůstával boj o druhé místo. Iwasu se Sargeantem dělilo asi sedm desetin. Williams se snažil co nejvíce minimalizovat škody po nepovedeném rozjezdu do zaváděcího kola a dotíral na šestnáctého Bölükbasiho. Netrvalo dlouho a zvládl se před Turka dostat.
Nejrychlejším jezdcem na trati byl Novalak. Pilot MP Motorsportu měl totiž ve svém držení nejrychlejší kolo. Jezdil na 12. pozici a dotahoval se na před sebou jedoucího Armstronga.
Šest kol před koncem došlo ke změně na čtvrté pozici. Hughes se neubránil Daruvalovi a ten se v první zatáčce před něj dostal. Drugovich už vedl před Iwasou téměř o tři sekundy.
Kolo po Daruvalovi se před Hughese posunul i Pourchaire. Vypadalo to, že Britovi odcházejí pneumatiky. Na pilota Van Amersfoortu už navíc dotíral také Doohan. A i on se před něj brzy dostal.
Ani tím ale Hughesův propad nekončil. Tři kola před koncem ho totiž předjel také Vesti. Za svými zády navíc měl nejen Fittipaldiho, ale i Lawsona, Armstronga a Novalaka. Brazilec dokázal Hughese zdolat ještě ve stejném kole jako Vesti, a to ve 13. zatáčce. Lawson s Armstrongem se před Hughese přehnali na cílové rovince a Novalak se dostal dopředu ve třetí zatáčce.
Dvě kola před koncem zajel Hughes do boxů a tam už zůstal. Novalak v předposledním kole dostal přetáčivý smyk v deváté zatáčce a vycestoval z dráhy. Propadl se na 14. příčku.
Novalakův týmový kolega Drugovich už si tou dobou dojel pro své druhé vítězství v sezoně. Díky němu se vrací zpět do čela šampionátu před Pourchaireho. Druhý skončil Iwasa, třetí Sargeant, čtvrtý Daruvala, pátý Pourchaire, šestý Doohan, sedmý Vesti a osmý Fittipaldi.
Drugovich vybojoval kromě deseti bodů za vítězství také bonusový bod za nejrychlejší kolo. To se mu podařilo zajet ve 23. okruhu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | - | 26 | 10+1 |
2. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | +2.100 | 26 | 8 |
3. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | +4.100 | 26 | 6 |
4. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | +8.400 | 26 | 5 |
5. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +9.200 | 26 | 4 |
6. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +10.400 | 26 | 3+2 |
7. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | +16.400 | 26 | 2 |
8. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +17.200 | 26 | 1 |
9. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | +17.700 | 26 | 0 |
10. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | +18.500 | 26 | 0 |
11. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +25.300 | 26 | 0 |
12. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | +25.900 | 26 | 0 |
13. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +26.400 | 26 | 0 |
14. | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | +29.300 | 26 | 0 |
15. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +31.400 | 26 | 0 |
16. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | +33.700 | 26 | 0 |
17. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | +37.400 | 26 | 0 |
18. | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System | Mecachrome | +53.200 | 26 | 0 |
19. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | +1'05.900 | 26 | 0 |
20. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | DNF | 24 | 0 |
DNF | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | DNF | 7 | 0 |
DNS | Ralph Boschung | Campos | Mecachrome | DNS | 0 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2