Hauger už vyhrává i v F2
F2 v Monte Carlu - sprint
Loňští šampioni ze stáje Prema získali první letošní triumf, a to hned dvojitý. Hauger totiž po technických problémech Hughese vybojoval své první vítězství v F2. Za ním skončil jeho kolega Daruvala a třetí dojel Armstrong. Lídr šampionátu Drugovich zažil nevydařený závod, během kterého ho potkaly defekt pneumatiky i dvě penalizace za překročení rychlosti v boxech. V čele šampionátu ale zůstává.
Do sobotního sprintu F2 odstartoval jako první Hughes. Brit se ovšem musel o svůj start strachovat, protože v kvalifikaci tvrdě havaroval. Nakonec ho ale mechanici zvládli do závodu připravit. Druhý startoval Hauger, třetí Daruvala, čtvrtý Armstrong, pátý Fittipaldi, šestý Vips, sedmý Doohan, osmý Pourchaire, devátý Drugovich, desátý Lawson, jedenáctý Nissany, dvanáctý Sargeant, třináctý Williams, čtrnáctý Novalak, patnáctý Vesti, šestnáctý Sato, sedmnáctý Cordeel, osmnáctý Bölükbasi, devatenáctý Iwasa, dvacátý Caldwell a dvacátý první Verschoor.
Na startu chyběl Boschung. Švýcara totiž i v Monte Carlu sužují velké bolesti krku a po tréninku a kvalifikaci se rozhodl, že do sprintového závodu nakonec nenastoupí.
Lawson, Iwasa a Caldwell si z kvalifikace přinesli do sprintového závodu penalizace. Lawson dostal pět míst za to, že nezpomalil v závěru skupiny A poté, co se Drugovich otřel o zeď a zastavil na dráze. Iwasa byl potrestán dokonce ztrátou deseti pozic, neboť nevzdal své měřené kolo, přestože bylo máváno žlutými vlajkami. Caldwell dostal tři místa za zdržení Sata.
Start sprintového závodu F2 byl odložen. Mohl za to incident Sainze a Péreze ze závěru kvalifikace F1 a s ním související úklidové práce. Místo původně plánovaného startu v 17:40 tak jezdci teprve v 17:50 vyjeli z boxů.
Již před startem ale přišel jeden zajímavý moment. Hughes dostal informaci od svého inženýra, že by během závodu mohlo zapršet.
Nissany se již cestou na rošt ocitl v hledáčku sportovních komisařů. Izraelec byl totiž vyšetřován za nevyzpytatelnou jízdu v boxové uličce. Nakonec bylo rozhodnuto, že se celá věc prověří až po skončení závodu.
Hughesovy naděje na vítězství vyhasly hned v úvodu. Brit se totiž nedokázal rozjet ze své startovní pozice a zůstal stát na cílové rovince. Bylo tedy máváno žlutými vlajkami. Vedení tak převzal loňský šampion F3 Hauger. Za ním byli po prvním kole Daruvala a Armstrong. V bodované osmičce se nacházeli také Fittipaldi, Vips, Doohan, Pourchaire a Lawson.
Špatný začátek závodu zažíval také Drugovich, který si v postartovní mele přivodil defekt pneumatiky a musel do boxů. Tam se rozhodl zariskovat. Uvedl totiž do vysílačky, že prší a nazul proto mokré gumy. Tímto rozhodnutím mohl hodně získat nebo ztratit i poslední naději na dobrý výsledek.
Drugovich sice po zastávce bojoval s mokrými gumami, i tak ale jeho vedení v šampionátu nebylo v ohrožení. Do sprintu totiž vstupoval po vítězství v kvalifikaci s náskokem 28 bodů na druhého Pourchaireho.
Hughes se nakonec přeci jen dokázal rozjet. Byl ale na chvostu. Dokázal se ovšem posunout před Drugoviche, který jel na mokrých gumách. Brazilec brzy pochopil, že se nerozhodl správně a zajel zpět pro suché gumy.
Hauger už vedl před Daruvalou o více než sekundu. Za Indem jezdil se zhruba stejným odstupem Armstrong. Fittipaldi už zaostával za bronzovou příčkou o pět sekund. Do boxů zajel Cordeel. Poslala ho tam signalizace černo-oranžovou vlajkou. Jeho vůz byl totiž poškozený.
Nejtěsnější rozestupy v rámci první osmičky jsme mohli vidět od pátého místa dále. Na Vipsovi, který páté místo držel, byli nalepeni Pourchaire, Doohan a Lawson. Pourchaire se v předchozích kolech dokázal před Doohana mimo záběry kamer posunout.
Drugovichovo trápení vyvrcholilo. Brazilec nejprve dostal pětisekundovou penalizaci za to, že překročil rychlostní limit v boxové uličce. Ještě předtím ale u mechaniků odstoupil. Daruvala vycestoval v patnácté zatáčce ven z trati. Stěžoval si na poskakování svého monopostu.
Zatímco Daruvala nebyl spokojený s chováním svého auta, u Haugera se zdálo, že funguje vše perfektně. Nor zajel nejrychlejší kolo a vedl před Daruvalou o sekundu a půl.
Ačkoli se zdálo, že pro Drugoviche už závod dávno skončil, opak byl pravdou. V devátém kole totiž zachytila jeho mechaniky kamera, jak na jeho auto nasazují mokré pneumatiky. Brazilec už ale tou dobou ztrácel pět kol a zdálo se proto, že jde jen o zoufalý pokus.
O pár okamžiků později odstoupil ze závodu Drugovichův týmový kolega Novalak. Francouze poslal v zatáčce La Rascasse do bariéry Iwasa. Mezi dvojicí probíhal souboj.
Kvůli odstavenému vozu Novalaka vyjel na trať zpomalovací vůz. Jezdci se za ním seřadili v pořadí Hauger, Daruvala, Armstrong, Fittipaldi, Vips, Pourchaire, Doohan, Lawson, Nissany, Sargeant, Vesti, Bölükbasi, Williams, Iwasa, Verschoor, Sato, Caldwell, Cordeel a Hughes.
Brzy ale vyšlo najevo, že ani u Iwasy se incident neobešel bez potíží. Japonec totiž zajel do boxů měnit přední přítlačné křídlo. Spadl na 17. místo. Před Cordeelem s Hughesem se udržel.
Drugovich se skutečně rozhodl vrátit do závodu. Opravdu nazul mokré pneumatiky. Trať ale byla stále suchá.
Ve 14. kole došlo k restartu závodu. Hauger zůstal první před Daruvalou a Armstrongem. Drugovich byl opět vyšetřován za překročení rychlosti v boxové uličce. Brazilec se mezitím ukázal znovu v boxech.
O pár okamžiků později Drugovich pětisekundový trest skutečně dostal. Potrestán byl také Iwasa. Japonec dostal za incident s Novalakem dokonce deset sekund.
Hauger byl i po restartu schopen ujíždět a 11 kol před koncem už měl před Daruvalou náskok tří sekund. Těsně za Indem navíc jel třetí Armstrong. Za Fittipaldim se začala tvořit skupinka, jejíž součástí byli kromě Brazilce také Vips, Pourchaire a Doohan.
Jack Doohan zajel nejrychlejší kolo závodu. Foto: UNI-Virtuosi
Na posledním devatenáctém místě jedoucí Hughes zajel nejrychlejší kolo. Jelikož ale jel mimo nejlepší desítku, neměl na bonusový bod nárok. Vzápětí mu navíc nejrychlejší kolo sebral Hauger, který už vedl před Daruvalou o pět sekund. Drugovich definitivně odstoupil ze závodu.
Sportovní komisaři vyšetřovali incident mezi Caldwellem a Satem. Brit nedobrzdil do šikany za tunelem a ťuknul zezadu do pilota stáje Virtuosi. Jednalo se o souboj o 15. příčku. Nakonec ale komisaři rozhodli netrestat.
Haugera už nikdo nezastavil a po komplikovaném vstupu do sezony si dojel pro první letošní triumf. Daruvala dojel na druhém místě a Armstrong na třetím. Body získali i Fittipaldi, Vips, Pourchaire, Doohan a Lawson. Doohan si nakonec připsal i bonusový bod za nejrychlejší kolo.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | - | 30 | 10 |
2. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | +6,700 | 30 | 8 |
3. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | +7,200 | 30 | 6 |
4. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | +13,100 | 30 | 5 |
5. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | +14,500 | 30 | 4 |
6. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | +15,800 | 30 | 3 |
7. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | +17,300 | 29 | 3 |
8. | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | +21,600 | 29 | 1 |
9. | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | +22,800 | 30 | 0 |
10. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | +23,000 | 29 | 0 |
11. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | +26,300 | 30 | 0 |
12. | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System | Mecachrome | +31,300 | 30 | 0 |
13. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | +32,400 | 30 | 0 |
14. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | +44,200 | 30 | 0 |
15. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | +44,600 | 30 | 0 |
16. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | +45,200 | 30 | 0 |
17. | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | +47,200 | 30 | 0 |
18. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | +55,400 | 30 | 0 |
19. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | +55,700 | 30 | 0 |
DNF | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | - | 11 | 2 |
DNF | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | - | 8 | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema