S osychající tratí si poradil nejlépe Hauger
FIA F3 na Hungaroringu – 3. závod
Do závěrečného třetího závodu víkendu už jezdci startovali podle výsledků páteční kvalifikace bez otáčení pořadím. První místo patřilo Leclerkovi. Za ním následovali druhý Hauger, třetí Doohan, čtvrtý Schumacher, pátý Novalak, šestý Smoljar, sedmý Vesti, osmý Sargeant, devátý Caldwell a nejlepší desítku uzavíral vítěz prvního závodu Iwasa.
Vítěz druhého sobotního závodu Nannini tentokrát začínal ze 13. pozice. O dvě místa za ním stál český jezdec Staněk, kterému se ve druhé víkendové jízdě podařilo dojet na třetí příčce a připsal si tak své premiérové pódiové umístění ve FIA F3.
V neděli ale jezdce přivítaly úplně jiné podmínky než v sobotu. V Maďarsku totiž pršelo a bylo tak jasné, že se pojede na mokré trati. Jezdci nejprve absolvovali tři zaváděcí kola za zpomalovacím vozem a poté došlo na letmý start. Závod byl zkrácen z původních dvaceti dvou kol na dvacet.
Leclerc si udržel první místo. Na druhém místě zůstával Monačanův týmový kolega Hauger. Doohan musel bránit třetí pozici před svým týmovým kolegou od Tridentu Schumacherem. Nedaleko za touto dvojicí byl i třetí pilot Tridentu Novalak.
Brzy došlo k prvnímu incidentu. Martins nezvládl útok na Rasmussena, narazil do jeho vozu a doklouzal až do zdi. Původně se zdálo, že pro Martinse závod končí. Francouz se ale dokázal znovu rozjet a poté, co zajel k mechanikům vyměnit poškozené přední přítlačné křídlo, se vrátil na trať. I přesto byl ale do akce kvůli incidentu Martinse a Rasmussena vyslán zpomalovací vůz.
Před restartem, ke kterému došlo ve čtvrtém kole, vedl Leclerc. Následovali druhý Hauger, třetí Doohan, čtvrtý Schumacher, pátý Novalak, šestý Smoljar, sedmý Vesti, osmý Caldwell, devátý Iwasa a nejlepší desítku uzavíral Sargeant. Vítěz druhého závodu Nannini figuroval na 13. příčce. Staněk byl šestnáctý.
Bezprostředně po restartu se podoba první trojice nezměnila. Mezitím už na Hungaroringu přestalo pršet a Smoljar dostal informaci, že by již další kapky během závodu spadnout neměly. Krizovku musel v prvním kole po restartu hasit Iwasa, jehož vůz se na mokré trati smýknul.
V problémech se nedlouho po Iwasovi ocitl také Caldwell. Brit nedobrzdil do první zatáčky a vycestoval mimo trať. Po návratu na dráhu se propadl na deváté místo za Iwasu. Když Caldwell klouzal ven z dráhy, nedokázal se vyhnout sedmému Vestimu a mezi dvojicí došlo ke kontaktu. Oba ale byli schopni pokračovat bez větších poškození.
Na čele se stále držel Leclerc. Monačan ale rozhodně neměl na růžích ustláno. Se ztrátou menší než jedna sekunda za ním totiž kroužil jeho týmový kolega Hauger. Třetí Doohan už za Leclerkem zaostával o dvě sekundy.
Hauger ani v dalších momentech nedával Leclerkovi vydechnout a v úvodu osmého kola zaútočil. Leclerc ale prozatím vedoucí pozici uhájil. Souboje této dvojice využil Doohan, který byl najednou těsně za Haugerem.
Hauger sice měl těsně za sebou Doohana, i nadále ale hledal cestu, kterou by se dostal před Leclerka. A tu se mu brzy povedlo najít. Nor předjel svého kolegu ve druhé zatáčce po vnější straně. Během pár okamžiků si byl schopen vyjet více než sekundový náskok a také zajel nejrychlejší kolo závodu.
Netrvalo ale dlouho a Leclerc se byl schopen přitáhnout k Haugerovi na méně než jednu sekundu. Doohan už na Monačana ztrácel více než vteřinu. Trať mezitím stále více osychala. Zatím ale všichni pokračovali na mokrých pneumatikách.
Šest kol před koncem došlo ke změně na poslední bodované desáté příčce. Sargeant byl o něco delší v nájezdu do předposlední zatáčky a toho využil jeho týmový kolega Fittipaldi k tomu, aby se posunul před něj. Před Fittipaldim jezdil na devátém místě Caldwell, který se snažil najít recept na osmého Iwasu. Rozestup mezi Haugerem a Leclerkem narostl na více než jednu a půl sekundy.
Pět kol před koncem se vydal do boxů Nannini, který se rozhodl zariskovat a přezul na suché pneumatiky. Jeho zastávka ale neproběhla hladce a Ital ztratil čas. Po návratu na trať navíc se svým vozem viditelně zápasil. Krátce po Nanninim zamířil do boxů i Edgar. Zde se ale nepřezouvalo. Brit totiž odstoupil. Na vině bylo patrně poškozené zavěšení, které mechanici na jeho voze kontrolovali. Krátce před návštěvou mechaniků Edgar vycestoval z trati.
Caldwell se dostal před Iwasu a posunul se na osmé místo. Japonec se navíc brzy propadl zcela mimo body. Předjeli ho totiž i Fittipaldi, Sargeant a Colombo. Staněk vyjel ve dvanácté zatáčce z trati a propadl se na dvacáté místo.
Zanedlouho byl ale Staněk ještě ve větších problémech. Českého pilota se ve třinácté zatáčce pokoušel předjet Cordeel. Belgičanův vůz se však roztočil a ťuknul do Staňkova monopostu, který se rovněž roztočil. Oba ale byli schopni pokračovat.
Větší incident se ale odehrál mezi Cohenem a Tóthem. První jmenovaný nejprve kolidoval s Villagómezem a oba šli do hodin. Tóth se ovšem nedokázal Cohenovu vozu vyhnout a naboural do něj. Na trať vyjel zpomalovací vůz, za kterým už jezdci závod dojeli.
Ze třetího letošního vítězství se tak mohl radovat Hauger, který současně navýšil své vedení v průběžném pořadí šampionátu. Na pódium norského závodníka doprovodili druhý Leclerc se třetím Doohanem. Bodovali rovněž čtvrtý Schumacher, pátý Novalak, šestý Smoljar, sedmý Vesti, osmý Caldwell, devátý Fittipaldi a desátý Sargeant. Nejrychlejší kolo závodu zajel Nannini. Ital ale skončil až na 26. místě a bonusové body za nejrychlejší kolo tak nezískal nikdo.
Tři nejlepší ze závěrečného závodu FIA F3 na Hungaroringu. Foto: FIA F3
Aktualizace: Po závodě obdrželi tři jezdci penalizace. Villagómez dostal dvě pětisekundové penalizace, první za zavinění kolize s Cohenem a druhou za vytlačení De Geruse z trati. Martins byl označen jako viník incidentu s Rasmussenem a i k jeho výslednému času bylo po skončení závodu přičteno pět sekund. Cordeel dostal pět sekund za kolizi se Staňkem. Zatímco Villagómez se propadl z původního 23. místa na 24. pozici, Cordeel putoval z 25. příčky na dvacátou šestou a Martins z dvacáté šesté na poslední dvacátou sedmou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Dennis Hauger | Prema Racing | Mecachrome | 40:15,030 | 20 | 25 |
2. | Arthur Leclerc | Prema Racing | Mecachrome | 40:16,375 | 20 | 18 |
3. | Jack Doohan | Trident | Mecachrome | 40:17,233 | 20 | 15 |
4. | David Schumacher | Trident | Mecachrome | 40:17,766 | 20 | 12 |
5. | Clément Novalak | Trident | Mecachrome | 40:18,298 | 20 | 10 |
6. | Alexander Smoljar | ART Grand Prix | Mecachrome | 40:18,435 | 20 | 8 |
7. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | 40:18,689 | 20 | 6 |
8. | Olli Caldwell | Prema Racing | Mecachrome | 40:19,994 | 20 | 4 |
9. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | 40:20,272 | 20 | 2 |
10. | Logan Sargeant | Charouz Racing System | Mecachrome | 40:20,491 | 20 | 1 |
11. | Lorenzo Colombo | Campos Racing | Mecachrome | 40:21,009 | 20 | 0 |
12. | Ajumu Iwasa | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 40:21,298 | 20 | 0 |
13. | Jake Hughes | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | 40:23,080 | 20 | 0 |
14. | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | Mecachrome | 40:23,309 | 20 | 0 |
15. | Jak Crawford | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 40:23,447 | 20 | 0 |
16. | Caio Collet | MP Motorsport | Mecachrome | 40:24,312 | 20 | 0 |
17. | Calan Williams | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 40:25,082 | 20 | 0 |
18. | Johnathan Hoggard | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 40:31,170 | 20 | 0 |
19. | Tijmen van der Helm | MP Motorsport | Mecachrome | 40:33,783 | 20 | 0 |
20. | Reshad de Gerus | Charouz Racing System | Mecachrome | 40:42,120 | 20 | 0 |
21. | Oliver Rasmussen | HWA Racelab | Mecachrome | 40:42,708 | 20 | 0 |
22. | Filip Ugran | Jenzer Motorsport | Mecachrome | 40:43,185 | 20 | 0 |
23. | Roman Staněk | Hitech Grand Prix | Mecachrome | 40:44,032 | 20 | 0 |
24. | Rafael Villagómez | HWA Racelab | Mecachrome | 40:53,465 | 20 | 0 |
25. | Matteo Nannini | HWA Racelab | Mecachrome | 41:08,314 | 20 | 0 |
26. | Amaury Cordeel | Campos Racing | Mecachrome | 41:12,765 | 20 | 0 |
27. | Victor Martins | MP Motorsport | Mecachrome | 41:13,198 | 20 | 0 |
DNF | Ido Cohen | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | - | 17 | 0 |
DNF | László Tóth | Campos Racing | Mecachrome | - | 17 | 0 |
DNF | Jonny Edgar | Carlin Buzz Racing | Mecachrome | - | 15 | 0 |