Drugovich napravil sobotní zaváhání
F2 v Monte Carlu - hlavní závod
Drugovich odčinil sobotní propadák a po startu z pole position si dojel pro čtvrtý triumf v sezoně. Zabrat mu ale dal Pourchaire, který na něj po celou druhou polovinu závodu nebezpečně dotíral. Nakonec se ale musel spokojit se stříbrným výsledkem. Třetí skončil Vips.
Do hlavního závodu víkendu už se startovalo čistě podle výsledků kvalifikace. Pole position tak připadlo lídrovi šampionátu Drugovichovi. Brazilec tedy měl dobrou šanci odčinit sobotní propadák. Spolu s ním stál v první řadě jeho nejbližší pronásledovatel v průběžném pořadí Pourchaire. Třetí startoval Doohan, čtvrtý Vips, pátý Lawson, šestý Fittipaldi, sedmý Armstrong, osmý Daruvala, devátý Hauger, desátý Hughes, jedenáctý Nissany, dvanáctý Iwasa, třináctý Sargeant, čtrnáctý Williams, patnáctý Novalak, šestnáctý Vesti, sedmnáctý Sato, osmnáctý Cordeel, devatenáctý Caldwell, dvacátý Bölükbasi a dvacátý první Verschoor.
Na roštu znovu stálo pouze 21 monopostů. I tentokrát totiž chyběl Boschung, kterého nadále sužovaly bolesti krku.
Ne všem se ovšem podařilo odlepit ze svého stání do zaváděcího kola. Na roštu zůstali stát Lawson i Nissany. Oba to mohlo hodně mrzet. Zatímco Lawson měl startovat jako pátý a měl nakročeno za slušným bodovým přídělem, Nissany byl jedenáctý, tedy pouze jedno místo od bodů. Nakonec se oba vyráželi z konce boxové uličky a nečekal na něj snadný úkol.
Drugovich si po startu pohlídal první místo. Ke změnám nedošlo ani na zbylých pódiových pozicích. Druhá pozice zůstala Pourchairemu a třetí Doohanovi. Čtvrté místo patřilo po prvním ze 42 kol Vipsovi. Skvěle vyšel úvod závodu Haugerovi. Nor se totiž po startu z deváté pozice (po Lawsonových problémech byl ale fakticky osmý) dostal až na pátou. V bodované desítce byli i šestý Fittipaldi, sedmý Armstrong, osmý Daruvala, devátý Hughes a desátý Iwasa.
Drugovich zajel nejrychlejší kolo závodu a ve třetím kole už vedl před Pourchairem o více než dvě sekundy. Zatímco na prvních dvou místech byla situace jasná, třetí Doohan nemohl být tak klidný jako Drugovich. Za Australanem totiž jezdili v těsné blízkosti Vips i vítěz sobotního sprintu Hauger.
Drugovichova jízda pokračovala i v dalších kolech. V pátém kole opět své nejrychlejší kolo vylepšil a jeho náskok na Pourchaireho tou dobou činil již více než tři sekundy. Smolaři Lawson a Nissany, kteří se nerozjeli do zaváděcího kola, stále zůstávali na posledních dvou příčkách. I to dokazovalo, že předjíždění je v ulicích Monte Carla opravdu těžké. Dalším důkazem bylo, že pořadí v nejlepší desítce se od druhého kola nezměnilo.
Na konci 7. kola už jsme viděli první povinné zastávky v boxech. K mechanikům zamířili Iwasa, Sargeant i Cordeel. U Belgičana se ale zastávka neobešla bez problémů. Měl totiž problém s odjezdem od svých mechaniků. Čtrnáctý Verschoor dokázal sebrat nejrychlejší kolo závodu Drugovichovi.
O kolo později zamířili pro nové pneumatiky také Vesti, Caldwell a Nissany. Poslední jmenovaný neobdržel dobrou zprávu od ředitelství závodu. Bylo totiž oznámeno, že je vyšetřován jeho blíže nespecifikovaný prohřešek na startovním roštu.
V devátém kole už stavěl i pátý Hauger. Drugovich s Pourchairem stále zůstávali na trati. Francouz byl navíc schopen lídra stahovat a dokonce se dostal pod dvě sekundy. Drugovich ale na toto přiblížení zareagoval zajetím nejrychlejšího kola závodu.
Nissany opět zaměstnal sportovní komisaře. Ti totiž uvedli, že zaznamenali jeho prohřešek v boxové uličce. Více podrobností k jeho provinění nebylo uvedeno. Incident se navíc odehrál mimo záběry televizních kamer. Čtvrtý Vips se stále byl schopen držet v blízkosti Doohana. Daruvala s Hughesem se stali dalšími jezdci, co si odbyli zastávku v boxech. U Inda ale neproběhlo vše hladce. Byl zde problém s utažením jednoho z kol. Hauger zajel nejrychlejší kolo závodu.
Nissany obdržel penalizaci průjezdu boxy za svůj prohřešek na startu. Ve 13. kole si řekl o pozornost také Cordeel. Belgičan totiž zajel nejrychlejší kolo závodu. Jezdil ovšem na posledním 21. místě se ztrátou třiceti sekund na dvacátého Caldwella, takže měl před sebou volnou trať.
V hledáčku sportovních komisařů se kromě Nissanyho ocitli také Hughes a Daruvala. I jimi se totiž komisaři zabývali, také kvůli prohřešku v boxové uličce. Cordeel vylepšil své nejrychlejší kolo. Jelikož ale jezdec musí pro zisk bonusového bodu za nejrychlejší kolo dojet v první desítce, nebylo pilotovi Van Amersfoortu jeho snažení moc platné.
Drugovich a Pourchaire zůstávali i v 15. kole bez zastávky v boxech. Rozestup mezi nimi činil sekundu a půl. Nissany zajel do boxů a tam ze závodu odstoupil. Hauger si mezitím vzal zpět nejrychlejší kolo závodu. Po své zastávce ale jezdil jako dvanáctý. Navíc byl zaseknutý za Lawsonem.
Ve 20. kole vyjel na trať zpomalovací vůz. Cordeel totiž v poslední zatáčce kolidoval se zdí a na cílové rovince odstavil o pár okamžiků později své auto. Na výjezd zpomalovacího vozu okamžitě reagovali u MP Motorsportu a ART Grand Prix a povolali Drugoviche s Pourchairem na výměnu pneumatik. U Drugoviche se neobešla zastávka bez problémů, i přesto se ale udržel před Pourchairem. Vzápětí navíc přišlo další zdržení. Komisaři totiž zatlačovali do boxů vůz Cordeela a zkřížili cestu vozům vyjíždějícím z boxů. Jezdci tak museli na okamžik zastavit.
I přes všechny tyto komplikace ale zůstali Drugovich s Pourchairem na prvních dvou místech. Ke změně ale došlo na třetí příčce. Doohana totiž přeskočil Vips. Ztratil i Hauger. U něj strategie dřívější zastávky úplně nezafungovala a propadl se na sedmé místo. Před něj se dostali Fittipaldi, který byl pátý, a Armstrong. Tomu patřila šestá pozice. Na bodech jezdili také Williams, Daruvala a Iwasa.
Ve 22. kole došlo k restartu závodu. Drugovich si bez problémů pohlídal vedení. Ani za ním se ale nic neměnilo. Mimo bodovanou desítku se ale staral o zábavu Lawson, který se odvážným manévrem dostal na 13. místo před Sata.
Jezdci ale nezávodili dlouho. Ve 23. kole se totiž Lawson pokusil zaútočit v zatáčce u Grand Hotelu také na Novalaka. Souboj ale skončil kontaktem, po kterém si Novalak poškodil auto a musel ho odstavit. Na dráze tak byl znovu zpomalovací vůz.
Závodit se znovu začalo v 26. kole. Stejně jako v případě prvního restartu proběhlo i tentokrát vše bez vážnějších dramat. Drugovich zůstal první před Pourchairem a Vipsem. Zdálo se ale, že Francouz je při chuti a držel se těsně za Drugovichem.
I v dalších kolech zůstával Pourchaire za Drugovichem v rozestupu menším než jedna sekunda. Stále ale nebyl dostatečně blízko na to, aby se pokusil o útok. Zejména na výjezdu z tunelu ve 31. kole byl ale velmi blízko.
Pourchaire byl sice rychlejší a na jiné trati už by pravděpodobně Drugoviche zdolal, jelikož však Monako nenabízí mnoho prostoru k předjíždění, byl se Drugovich schopen držet na první příčce. Souboje této dvojice navíc využíval Vips a pomalými krůčky se dotahoval na vedoucí dvojici.
Pět kol před koncem začal zpomalovat Lawson. Zdálo se, že na voze juniora Red Bullu došlo k technickým problémům. O rozruch se postaral ale také Daruvala. Ind se totiž odvážil zaútočit ve vlásence za tunelem na Williamse. A skutečně mu osmou příčku sebral. Souboje navíc využil i Sargeant a také on Williamse překonal.
V bitvě o vítězství se mezitím nedělo nic nového. Pourchaire sice naháněl Drugoviche, ten ale žádnou chybu neudělal a stále se tak držel na první pozici. Williams se musel bát i o 10. místo. Tlačil na něj totiž Iwasa.
V předposledním kole se ale zdálo, že Pourchaireho pneumatiky už toho mají dost. Drugovich mu totiž dokázal o trochu poodjet. Hauger ve vlásence u Grand Hotelu pokukoval po tom, kudy by se mohl dostat před šestého Armstronga. Zůstával ale za ním.
Drugovich udělal chybu v předposlední zatáčce a na poslední kolo se k němu Pourchaire opět přitáhnul. Ani tentokrát ale nic nevmyslel. Drugovich si tak dojel již pro čtvrtý triumf v sezoně před Pourchairem a Vipsem. Bodovali také čtvrtý Doohan, pátý Fittipaldi, šestý Armstrong, sedmý Hauger, osmý Daruvala, devátý Sargeant a desátý Sato. Japonec se dostal na body v posledním kole poté, co souboj Williamse a Iwasy skončil ve vlásence u Grand Hotelu kolizí. Dvojice nakonec do cíle nedojela, stejně jako Lawson.
Aktualizace: Iwasa byl po závodě penalizován za kolizi s Williamsem pěti sekundami. Na jeho 17. příčce to ale nic nezměnilo.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | MP Motorsport | Mecachrome | 1:02'35,675 | 42 | 25 |
2. | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:02'36,502 | 42 | 18 |
3. | Jüri Vips | Hitech | Mecachrome | 1:02'43,717 | 42 | 15 |
4. | Jack Doohan | Virtuosi | Mecachrome | 1:02'48,629 | 42 | 12 |
5. | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:02'49,209 | 42 | 10 |
6. | Marcus Armstrong | Hitech | Mecachrome | 1:02'50,421 | 42 | 8 |
7. | Dennis Hauger | Prema | Mecachrome | 1:02'50,976 | 42 | 6 |
8. | Jehan Daruvala | Prema | Mecachrome | 1:02'51,396 | 42 | 4 |
9. | Logan Sargeant | Carlin | Mecachrome | 1:02'51,839 | 42 | 2 |
10. | Marino Sato | Virtuosi | Mecachrome | 1:02'59,840 | 42 | 1 |
11. | Cem Bölükbasi | Charouz Racing System | Mecachrome | 1:03'03,345 | 42 | 0 |
12. | Richard Verschoor | Trident | Mecachrome | 1:03'03,430 | 42 | 0 |
13. | Jake Hughes | Van Amersfoort | Mecachrome | 1:03'06,188 | 42 | 0 |
14. | Frederik Vesti | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:03'07,300 | 42 | 0 |
15. | Oliver Caldwell | Campos | Mecachrome | 1:03'08,284 | 42 | 0 |
16. | Calan Williams | Trident | Mecachrome | 1:01'30,459 | 41 | 0 |
17. | Ajumu Iwasa | DAMS | Mecachrome | 1:01'35,688 | 41 | 0 |
DNF | Liam Lawson | Carlin | Mecachrome | - | 36 | 0 |
DNF | Clément Novalak | MP Motorsport | Mecachrome | - | 22 | 0 |
DNF | Amaury Cordeel | Van Amersfoort | Mecachrome | - | 17 | 0 |
DNF | Roy Nissany | DAMS | Mecachrome | - | 13 | 0 |
Pořadí šampionátu F2 - 2022
p. | Jezdec | ∑ | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Felipe Drugovich | 113 | 4 | 8 | 6 | 27 | 4 | 1 | 11 | 25 | 2 | 25 | ||||||||||||||||
2. | Théo Pourchaire | 81 | - | 25 | - | - | 2 | 25 | 4 | 4 | 3 | 18 | ||||||||||||||||
3. | Jehan Daruvala | 53 | 8 | - | 2 | 15 | 8 | 3 | 5 | - | 8 | 4 | ||||||||||||||||
4. | Marcus Armstrong | 50 | - | 10 | - | 10 | 10 | - | - | 6 | 6 | 8 | ||||||||||||||||
5. | Jüri Vips | 49 | 2 | 16 | 9 | 1 | - | 2 | - | - | 4 | 15 | ||||||||||||||||
6. | Jack Doohan | 45 | - | 3 | - | 3 | - | - | 3 | 21 | 3 | 12 | ||||||||||||||||
7. | Enzo Fittipaldi | 42 | - | - | - | - | - | 18 | 1 | 8 | 5 | 10 | ||||||||||||||||
8. | Liam Lawson | 38 | 6 | 18 | 10 | - | 1 | - | - | 2 | 1 | - | ||||||||||||||||
9. | Logan Sargeant | 38 | 3 | 6 | - | - | 3 | 6 | 6 | 12 | - | 2 | ||||||||||||||||
10. | Ralph Boschung | 32 | 5 | 12 | - | - | - | 15 | ||||||||||||||||||||
11. | Richard Verschoor | 32 | 10 | - | 4 | 18 | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
12. | Dennis Hauger | 30 | - | - | - | 8 | 6 | - | - | - | 10 | 6 | ||||||||||||||||
13. | Ajumu Iwasa | 28 | 1 | - | 3 | 6 | - | 10 | 8 | - | - | - | ||||||||||||||||
14. | Frederik Vesti | 25 | - | - | - | - | - | 8 | 2 | 15 | - | - | ||||||||||||||||
15. | Clément Novalak | 22 | - | - | - | - | - | 12 | - | 10 | - | - | ||||||||||||||||
16. | Jake Hughes | 14 | - | 2 | - | 12 | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
17. | Roy Nissany | 14 | - | 4 | - | 4 | 5 | - | - | 1 | - | - | ||||||||||||||||
18. | Calan Williams | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||
19. | David Beckmann | 4 | - | 4 | ||||||||||||||||||||||||
20. | Marino Sató | 2 | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | ||||||||||||||||
21. | Cem Bölükbaşi | - | - | - | - | - | - | - | ||||||||||||||||||||
22. | Amaury Cordeel | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | |||||||||||||||||
23. | Oliver Caldwell | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2