Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Drugovich po více než roční pauze na nejvyšším stupni

Drugovich po více než roční pauze na nejvyšším stupni

F2 v Džiddě - hlavní závod

Hlavní závod F2 se na rozdíl od předchozích jízd víkendu obešel bez výjezdu zpomalovacího vozu. Z vítězství se radoval Drugovich, který se současně stal novým lídrem šampionátu. Druhý skončil Verschoor a třetí Daruvala. Lawson, který po vítězství v sobotním sprintu vedl šampionát, nedojel kvůli špatně utaženému kolu.

Do nedělního hlavního závodu víkendu už se startovalo čistě podle výsledků kvalifikace. Na první místo se tedy zařadil Drugovich. Následovali Verschoor, Armstrong, Boschung, lídr šampionátu a sobotní vítěz Lawson, Iwasa, Williams, Vips, Hughes, Hauger, Novalak, Nissany, Sato, Daruvala, Fittipaldi, Vesti, Caldwell, Sargeant, Pourchaire a Doohan.

Do hlavního závodu nakonec vyrazilo jen dvacet monopostů. Po Bölükbaşim, který si přivodil otřes mozku po nehodě v tréninku, totiž skončil víkend předčasně i pro Cordeela. Monopost pilota stáje Van Amersfoort se nepovedlo po sobotní havárii včas opravit.

Doohan dostal pro hlavní závod penalizaci tří míst za zavinění kolize se Sargeantem ve sprintu. Australan ale měl startovat poslední i bez ní kvůli vyloučení z kvalifikace za nedostatečné množství paliva ve voze po jejím skončení. Neměl už tak být kam odsunut a díky Cordeelově absenci se paradoxně naopak posunul o jedno místo nahoru.

Na první pokus se v neděli nepodařilo odstartovat a piloti byli posláni ještě do jednoho zaváděcího kola, což zkrátilo závod z 28 okruhů na 27. Příčinou odkladu startu byl Hauger, u kterého se vyskytly potíže. Norovi se ale nakonec podařilo rozjet, absolvoval druhé zaváděcí kolo a mohl tak vyrážet ze své původní desáté startovní pozice.

Dennis Hauger měl při prvním startu potíže. Foto: Prema



Na druhý pokus se již podařilo odstartovat bez problémů. Drugovich se ihned přesunul na vnitřek, aby pokryl Verschoora a udržel se na špici. Verschoor se naopak musel bránit Armstrongovi, na stříbrné příčce ale zůstal.

Po prvním kole vedl Drugovich o necelou sekundu před Verschoorem. Třetí zůstával Armstrong. Na čtvrté místo se posunul Lawson. V bodované desítce byli i Boschung, Iwasa, Vips, Hauger, Daruvala a Williams. Start se podařil i Pourchairemu s Doohanem. Zatímco Francouz povyskočil z 19. na 13., Doohan byl po startu z 20. pozice již sedmnáctý.

Lawson byl po sobotním triumfu při chuti. V nájezdu do druhého kola si totiž vedoucí muž šampionátu poradil s Armstrongem a posunul se na třetí místo. Bojovalo se i o pátou pozici mezi Boschungem a Iwasou. Švýcar se sice ubránil, vypomohl si ale výjezdem mimo trať v úvodní šikaně. Iwasa se navíc brzy musel bránit sedmému Vipsovi.

Rozestup mezi Drugovichem a Verschoorem zůstával i ve třetím kole menší než jedna sekunda. Pilot Tridentu tak mohl na cílové rovince využívat systému DRS. Stejnou možnost měl také Iwasa, který to v nájezdu do čtvrtého kola opět zkusil na Boschunga. Pilot Camposu ale znovu odolal.

V úvodní šikaně pátého kola už Verschoor naznačil útok na Drugoviche. K výměně pozic ale zatím nedošlo. Iwasa si konečně poradil s Boschungem. Na Švýcara navíc útočil i Vips. Boschung ale znovu vyjel z trati, aby pozici ubránil. V dalších metrech navíc před sebe Vipse nepustil a hrozila mu tak penalizace.

Ralph Boschung využíval k obraně pozice výjezdy mimo trať. Foto: Campos



Boschungovo trápení pokračovalo. Vips ho totiž předjel a odsunul na sedmé místo. Pilot Camposu se navíc musel začít bránit i osmému Haugerovi. A aby toho nebylo málo, dostal za zkracování trati pětisekundovou penalizaci. V úvodu sedmého kola Hauger skutečně Boschunga zdolal.

V úvodu sedmého kola jsme viděli první zastávky v boxech. Přezouvali Daruvala a Sato. V problémech se ocitl Pourchaire. Vůz pilota stáje ART Grand Prix zničehonic zásadně zpomalil. Francouz se tak postupně propadl až na chvost a pomalým tempem zamířil do boxů, kde pro něj závod definitivně skončil. Po vydařeném vystoupení v Bahrajnu, po kterém vedl šampionát, tak zažil víkend, na který bude chtít co nejrychleji zapomenout.

V osmém kole zajeli do boxů i Boschung s Hughesem. Pilot Camposu si při zastávce odpykal svůj pětisekundový trest. O kolo později už zamířili do boxů i vedoucí Drugovich se čtvrtým Armstrongem.

V desátém kole stavěli i Verschoor s Lawsonem. Vedení tak převzal Hauger. Drugovichovi se podařilo vrátit po zastávce před Nizozemce zpět. U Lawsona ovšem skončila zastávka nejhorším možným způsobem. Novozélanďan totiž musel na konci boxové uličky zastavit, neboť jeho levé přední kolo nebylo řádně utaženo. Na virtuální třetí místo se tak vrátil jeho krajan Armstrong a Lawsonovo celkové vedení se ocitlo ve velkém ohrožení.

Divoký moment zažil na výjezdu z boxové uličky Williams. Pilot Tridentu totiž měl na studených pneumatikách problém a málem naboural do zdi. Daruvala se posunul před Iwasu na celkové deváté místo, které v té době znamenalo virtuální čtvrtou pozici. V úvodu 14. kola zdolal Iwasu také Hughes.

Ve 14. kole, kdy se závod přehoupl do druhé poloviny, vedl Hauger před Novalakem, Doohanem, Sargeantem a Caldwellem. Tato pětice ale stále neměla na kontě povinnou zastávku v boxech. Virtuálním lídrem zůstával šestý Drugovich, který po zastávce navýšil svůj náskok na více než tři sekundy.

Jack Doohan se prokousal na body z úplného chvostu. Foto: Virtuosi


V 16. kole bojovali o druhé místo Novalak a Doohan. Australan se dostal na druhou příčku, pomohl si ale výjezdem mimo trať v úvodní šikaně. Vzápětí ale pozici Novalakovi vrátil. O kolo později se ale Doohanovi podařilo na druhé místo vrátit, tentokrát již v rámci pravidel. Drugovich mezitím předjel Caldwella.

Novalak po ztrátě pozice zamířil do boxů na konci 18. kola. V té době už tak zůstávali bez zastávky pouze Hauger, Doohan a Sargeant. Do konce závodu zbývalo devět kol. Na trať se Novalak vrátil jako patnáctý těsně před Williamsem.

Drugovich navyšoval své vedení před Verschoorem. Daruvala naopak zdolal Armstronga a ocitl se tak na virtuální třetí příčce. V úvodu 20. kola Drugovich zdolal Sargeanta.

Hauger si zastávku odbyl až pět kol před koncem. Nor měl ale na výjezdu z boxů podobné problémy jako o několik kol dříve Williams. Zablokovala se mu kola a málem skončil ve zdi. Situaci ovšem ustál a vrátil se na dráhu jako osmý. Vedl Doohan, který ale stále čekal na zastávku. Druhé místo patřilo Drugovichovi, třetí Verschoorovi, čtvrté Caldwellovi, který rovněž ještě nebyl u mechaniků, pátý Daruvala, šestý Armstrong a sedmý Hughes. Za osmým Haugerem následovali devátý Iwasa s desátým Nissanym.

Tři kola před koncem se k mechanikům konečně odebrali i Doohan s Caldwellem. První místo tak opět převzal Drugovich. Následovali Verschoor, Daruvala a Hughes, který odsunul na páté místo Armstronga. Šestý byl Hauger, sedmý Iwasa, osmý Nissany, devátý Doohan a desátý Vips. Doohana ale vzápětí překonal Vips. Australan mu ale v úvodu 25. kola předjetí vrátil. Blízko této dvojici byl i Fittipaldi, který se snažil získat první body v sezoně.

Liam Lawson přišel o vedení v šampionátu a neměl tak mnoho důvodů k úsměvu. Foto. Carlin

 

Drugovich již své vedení udržel a získal své první vítězství ve F2 po více než roční pauze. Současně se jednalo o jeho čtvrtý triumf v šampionátu. Brazilce tento výsledek dostal do čela průběžného pořadí. Spolu s ním vystoupili na pódium Verschoor a Daruvala. V závěru se ještě postaral o žluté vlajky Vesti, který se roztočil a nedojel.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome - 27 25
2. Richard Verschoor Trident Mecachrome +2,300 27 18
3. Jehan Daruvala Prema Mecachrome +15,300 27 15
4. Jake Hughes Van Amersfoort Racing Mecachrome +19,100 27 12
5. Marcus Armstrong Hitech Mecachrome +20,500 27 10
6. Dennis Hauger Prema Mecachrome +21,000 27 8
7. Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome +27,100 27 6
8. Roy Nissany DAMS Mecachrome +28,400 27 4
9. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome +28,800 27 2+1
10. Jüri Vips Hitech Mecachrome +32,100 27 1
11. Enzo Fittipaldi Charouz Racing System Mecachrome +32,600 27 0
12. Logan Sargeant Carlin Mecachrome +37,600 27 0
13. Calan Williams Trident Mecachrome +38,200 27 0
14. Clément Novalak MP Motorsport Mecachrome +42,300 27 0
15. Ralph Boschung Campos Mecachrome +47,600 27 0
16. Oliver Caldwell Campos Mecachrome +48,700 27 0
17. Marino Sato Virtuosi Mecachrome +50,300 27 0
DNF Frederik Vesti ART Grand Prix Mecachrome +1 kolo 26 0
DNF Liam Lawson Carlin Mecachrome - 9 0
DNF Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome - 9 0
DNS Amaury Cordeel Van Amersfoort Mecachrome - 0 0
DNS Cem Bölükbaşı Charouz Racing System Mecachrome - 0 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Drugovich 43, 2. Lawson 34, 3. Verschoor 32, 4. Vips 28, 5. Pourchaire 25, 6. Daruvala 25, 7. Armstrong 20, 8. Boschung 17, 9. Hughes 14, 10. Iwasa 10, 11. Sargeant 9, 12. Hauger 8, 13. Nissany 8, 14. Doohan 6, 15. Williams 5, 16. Sato 1. 

Průběžné pořadí týmů: 1. Hitech 48, 2. Carlin 43, 3. MP Motorsport 43, 4. Trident 37, 5. Prema 33, 6. ART Grand Prix 25, 7. DAMS 18, 8. Campos 17, 9. Van Amersfoort 14, 10. Virtuosi 7.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: MP Motorsport