Mokro svědčilo nejvíce Alonsovi
VC Kanady - 3. trénink
Třetí volný trénink se konal na mokré dráze. V úvodu jezdci kroužili po trati na pneumatikách do extrémního mokra, v závěru už vyzkoušeli i přechodnou sadu. Viděli jsme řadu výletů mimo trať. Zvítězil Alonso před Gaslym a Vettelem.
Ve 13:00 hodin místního času v Montrealu odstartoval závěrečný volný trénink před Velkou cenou Kanady. Na jezdce ale tentokrát čekaly o poznání jiné podmínky než v pátek - pršelo a trať byla mokrá. To mělo samozřejmě vliv i na teploty. Vzduch měl 11 stupňů a asfalt 16 stupňů.
V prvních minutách vyjeli na dráhu Magnussen, Bottas a Čou, všichni pochopitelně na pneumatikách do extrémního mokra. Vzápětí se na stejném obutí přidal také Schumacher.
U takového Russella to ale nevypadalo, že brzy vyjede. V garáži totiž postával v bundě. Stejné to bylo také u Ocona, který navštívil boxovou zídku svého týmu Alpine.
Leclerc se Sainzem se po zhruba čtyřech minutách také vydaly na trať. Schumacher si stěžoval na podmínky. "Upřímně, je to sakra špatné," hlásil Němec do vysílačky. V šesté zatáčce měl co dělat, aby zkrotil svůj vůz a neocitl se v hodinách.
Jako první zajel čas Magnussen. Měl hodnotu 1:43,014. Schumacher ho brzy následoval, byl ale o poznání pomalejší. Jeho čas měl hodnotu 1:45,596.
Bottas, Čou a Leclerc se po odjetí svých prvních kol odebrali zpět do boxů. Na dráhu ale vyjeli i další - Stroll, Vettel, Cunoda a Hamilton.
Sainz vycestoval v osmé zatáčce mimo trať a i on se odebral k mechanikům. U Péreze naopak vše nasvědčovalo tomu, že se brzy na trať vydá. Mexičan už totiž seděl v kokpitu. Cunoda se s časem 1:42,030 zařadil na druhou příčku.
Viděli jsme další výjezdy ven z dráhy. V první zatáčce si udělal výlet Vettel a ve třetí zase Magnussen. Cunoda si stěžoval na nízkou přilnavost. I on vyjel ven z dráhy, a to v osmé zatáčce.
Leclerc se nacházel na deváté příčce. Monačan vstupoval do soboty s vědomím, že pole position pro nedělní závod určitě nevybojuje. Po pátečním druhém tréninku totiž bylo oznámeno, že nakonec přeci jen nasadí třetí řídící elektroniku a propadne se tak o deset míst dozadu. Během třetího tréninku ale přišla informace, že kromě tohoto dílu nasadil i další hybridní motorgenerátor, kinetický motorgenerátor, turbo a motor. To znamená, že v neděli bude vyrážet z chvostu pole.
Na dráze se stále jezdilo na pneumatikách do extrémního mokra. Vedl Bottas (1:37,909) před Strollem (1:38,143) a Cunodou (1:38,262). Ani jedno odjeté kolo stále neměli na kontě Verstappen, Latifi, Gasly, Alonso, Albon, Ocon a Russell.
Třicet šest minut před koncem po dráze jezdily pouze dva monoposty. V nich seděli jezdci Ferrari Leclerc a Sainz. Sainzovi se podařilo zajet čas 1:36,831 a dostal se do čela.
Netrvalo ovšem dlouho a k jezdcům Ferrari se připojili také závodníci Alpine. Do akce se vydali Ocon i Alonso. Pro Španěla šlo o první kilometry dne. Jeho krajan Sainz mezitím zrychlil na 1:35,858.
Ani Ocon se neubránil výjezdu mimo trať v osmé zatáčce. Alonso se dostal na druhé místo. Jeho kolo bylo o 216 tisícin sekundy pomalejší než Sainzovo. Gasly si udělal výlet ve třetí zatáčce.
Dvacet tři a půl minuty před koncem už měli na kontě alespoň jedno odjeté kolo všichni jezdci. Leclerc, Pérez a Verstappen ovšem stále zůstávali bez času. Oba piloti Red Bullu se navíc po dvou odjetých kolech vrátili do garáže.
Vettel dvacet minut před koncem sesadil Sainze z prvního místa. Nezůstal tam ale dlouho. Piloti už se totiž odhodlali k prvním jízdám na přechodných gumách. Po nich postupně sáhla většina kromě Russella, Schumachera a Leclerca. Na první příčku se dostal Alonso. Vettel ho sice zanedlouho sesadil, Španěl se ale poté vrátil do čela zpět.
V závěru zavlály žluté vlajky. Magnussen nedobrzdil do první zatáčky a skončil až na trávě na výjezdu ze druhé zatáčky. Podařilo se mu ale vycouvat a zapojil se zpátky do akce. Sainz zase vyjel do únikové zóny ve třetí zatáčce.
O pár okamžiků později vyjel ve třetí zatáčce z dráhy i Verstappen. Úřadující šampion se navíc o pár chvil později roztočil ve druhé zatáčce a skončil na trávě. Jeho vůz se ale zastavil ještě předtím, než narazil do zdi. Zdálo se, že trať stále není ve stavu, který by byl ideální pro přechodné gumy. To potvrzoval i Latifi v rozhovoru se svým inženýrem.
Vítězem tréninku se stal Alonso. Druhý skončil Gasly, který se na stříbrnou příčku dostal až v posledních sekundách. Třetí pozici obsadil Vettel.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:33,836 | 15 | |
2. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:33,889 | + 0.053 | 18 |
3. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:33,891 | + 0.055 | 18 |
4. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:34,003 | + 0.167 | 16 |
5. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:34,110 | + 0.274 | 14 |
6. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:34,248 | + 0.412 | 13 |
7. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:34,259 | + 0.423 | 11 |
8. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:34,498 | + 0.662 | 10 |
9. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:34,616 | + 0.780 | 10 |
10. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:34,778 | + 0.942 | 18 |
11. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,016 | + 1.180 | 15 |
12. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:35,213 | + 1.377 | 15 |
13. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:35,531 | + 1.695 | 23 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:35,643 | + 1.807 | 17 |
15. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:35,692 | + 1.856 | 12 |
16. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:35,761 | + 1.925 | 17 |
17. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:36,261 | + 2.425 | 27 |
18. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:37,388 | + 3.552 | 18 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:38,394 | + 4.558 | 11 |
20. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 5 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Alpine