Vodní hrátky vyhrál Latifi
VC Maďarska - 3. trénink
Závěrečný trénink pro vývoj maďarského víkendu mnoho nenapověděl. Déšť a mokrý povrch ovlivnily průběh tréninku a favority nepřiměly k plnému nasazení. Vodní hrátky nakonec překvapivě nejlépe zvládl Latifi z týmu Williams.
Před tréninkem týmy přemýšlely o tom, zda se soustředit na jedno kolo na mokrých pneumatikách a počkat, až se na trati objeví suchá stopa, nebo si všechny pneumatiky schovat pro kvalifikaci. Po případné chybě vedoucí k havárii by měly pouhé dvě hodiny na opravu.
V pátek na suchu bylo nejrychlejší Ferrari. Také po většinu sobotního tréninku se držel v čele Leclerc, zatímco jeho soupeři vyčkávali až do samotného závěru. Verstappen si sice umí užívat proměnlivé podmínky, ale u Red Bullu rozhodně převládalo přesvědčení, že kvalifikace se pojede na suchu.
Vettel, který byl v Maďarsku kvůli oznámení konce kariéry ve středu mediálnío dění, si na vodě dojel pro 9. nejrychlejší čas. Foto: Pirelli
Protože bylo chladno (vzduch kolem 20 a asfalt do 22 stupňů), mnoho jezdců mělo problémy se zahřátím pneumatik. Jejich přilnavost byla velice nízká a to vedlo k řadě smyků. Na prvním místě proto byla opatrnost. Podmínky byly zrádné, s pořádným aquaplaningem se musel poprat Gasly, starosti měl i Russell, Hamilton si také stěžoval na nedostatečnou přilnavost. Na trať se nijak nehrnul a nakonec ujel pouhých 11 kol. Nejpilnější byli v tomto směru Magnussen, Bottas (oba 20) a Albon (19).
Verstappena doprovázel na VC Maďarska jeho otec. Foto: Red Bull
Čtvrt hodiny před koncem tréninku roztočil při výjezdu ze třetí zatáčky parádní hodiny Leclerc, ale zvládl je bravurně, dokonale zastavil rotaci a pokračoval v jízdě. Krátce nato ve 12. zatáčce nedobrzdil Russell. V té době staří mazáci dokazovali, že ze svého umění nic neztratili: druhý čas měl Alonso a třetí Vettel! Jenže zakrátko Vettelovi utekla záď vozu a jen díky zpomalení v kačírku narazil do svodidel jen lehce. Přesto byly pouhých osm minut před koncem vyvěšeny červené vlajky.
Hamilton bojoval s nedostatečnou přilnavostí. Foto: Mercedes
Na poslední tři minuty dostali všichni příležitost ke sprintu na přechodných pneumatikách. Skvěle se v té fázi předvedl Latifi, zajel nejlepší čas v prvním a třetím sektoru a celkově se vyhoupl na první místo!
Po tréninku byl jedním z mála, kdo mohl být s průběhem poslední přípůravy na kvalifikaci plně spokojený.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:41,480 | 17 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:42,141 | + 0.661 | 13 |
3. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:42,381 | + 0.901 | 18 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:43,205 | + 1.725 | 9 |
5. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:43,434 | + 1.954 | 13 |
6. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:43,570 | + 2.090 | 15 |
7. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:43,589 | + 2.109 | 14 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:43,743 | + 2.263 | 12 |
9. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:44,178 | + 2.698 | 14 |
10. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:44,655 | + 3.175 | 19 |
11. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:44,832 | + 3.352 | 11 |
12. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:45,156 | + 3.676 | 17 |
13. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:45,570 | + 4.090 | 16 |
14. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:45,624 | + 4.144 | 10 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:45,638 | + 4.158 | 16 |
16. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,691 | + 4.211 | 17 |
17. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:45,850 | + 4.370 | 16 |
18. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,930 | + 4.450 | 20 |
19. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:46,091 | + 4.611 | 17 |
20. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:48,240 | + 6.760 | 10 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli