Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vodní hrátky vyhrál Latifi

Vodní hrátky vyhrál Latifi

VC Maďarska - 3. trénink

Závěrečný trénink pro vývoj maďarského víkendu mnoho nenapověděl. Déšť a mokrý povrch ovlivnily průběh tréninku a favority nepřiměly k plnému nasazení. Vodní hrátky nakonec překvapivě nejlépe zvládl Latifi z týmu Williams.

Před tréninkem týmy přemýšlely o tom, zda se soustředit na jedno kolo na mokrých pneumatikách a počkat, až se na trati objeví suchá stopa, nebo si všechny pneumatiky schovat pro kvalifikaci. Po případné chybě vedoucí k havárii by měly pouhé dvě hodiny na opravu.

V pátek na suchu bylo nejrychlejší Ferrari. Také po většinu sobotního tréninku se držel v čele Leclerc, zatímco jeho soupeři vyčkávali až do samotného závěru. Verstappen si sice umí užívat proměnlivé podmínky, ale u Red Bullu rozhodně převládalo přesvědčení, že kvalifikace se pojede na suchu.

Vettel, který byl v Maďarsku kvůli oznámení konce kariéry ve středu mediálnío dění, si na vodě dojel pro 9. nejrychlejší čas. Foto: Pirelli

Protože bylo chladno (vzduch kolem 20 a asfalt do 22 stupňů), mnoho jezdců mělo problémy se zahřátím pneumatik. Jejich přilnavost byla velice nízká a to vedlo k řadě smyků. Na prvním místě proto byla opatrnost. Podmínky byly zrádné, s pořádným aquaplaningem se musel poprat Gasly, starosti měl i Russell, Hamilton si také stěžoval na nedostatečnou přilnavost. Na trať se nijak nehrnul a nakonec ujel pouhých 11 kol. Nejpilnější byli v tomto směru Magnussen, Bottas (oba 20) a Albon (19).

Verstappena doprovázel na VC Maďarska jeho otec. Foto: Red Bull

Čtvrt hodiny před koncem tréninku roztočil při výjezdu ze třetí zatáčky parádní hodiny Leclerc, ale zvládl je bravurně, dokonale zastavil rotaci a pokračoval v jízdě. Krátce nato ve 12. zatáčce nedobrzdil Russell. V té době staří mazáci dokazovali, že ze svého umění nic neztratili: druhý čas měl Alonso a třetí Vettel! Jenže zakrátko Vettelovi utekla záď vozu a jen díky zpomalení v kačírku narazil do svodidel jen lehce. Přesto byly pouhých osm minut před koncem vyvěšeny červené vlajky.

Hamilton bojoval s nedostatečnou přilnavostí. Foto: Mercedes

Na poslední tři minuty dostali všichni příležitost ke sprintu na přechodných pneumatikách. Skvěle se v té fázi předvedl Latifi, zajel nejlepší čas v prvním a třetím sektoru a celkově se vyhoupl na první místo!

Po tréninku byl jedním z mála, kdo mohl být s průběhem poslední přípůravy na kvalifikaci plně spokojený.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:41,480   17
2. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:42,141 + 0.661 13
3. Alexander Albon Williams Mercedes 1:42,381 + 0.901 18
4. Max Verstappen Red Bull Red Bull 1:43,205 + 1.725 9
5. George Russell Mercedes Mercedes 1:43,434 + 1.954 13
6. Fernando Alonso Alpine Renault 1:43,570 + 2.090 15
7. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:43,589 + 2.109 14
8. Lando Norris McLaren Mercedes 1:43,743 + 2.263 12
9. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:44,178 + 2.698 14
10. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:44,655 + 3.175 19
11. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:44,832 + 3.352 11
12. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:45,156 + 3.676 17
13. Esteban Ocon Alpine Renault 1:45,570 + 4.090 16
14. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:45,624 + 4.144 10
15. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:45,638 + 4.158 16
16. Čou Kuan-jü Alfa Romeo Ferrari 1:45,691 + 4.211 17
17. Juki Cunoda AlphaTauri Red Bull 1:45,850 + 4.370 16
18. Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 1:45,930 + 4.450 20
19. Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 1:46,091 + 4.611 17
20. Sergio Pérez Red Bull Red Bull 1:48,240 + 6.760 10

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli