Audi prý už finalizuje své plány
Zaměřilo se na Sauber.
Letní přestávka končí, pravidla pro pohonné jednotky příští generace jsou již odsouhlasena a ani jedna ze značek koncernu Volkswagen ještě neučinila oficiální oznámení zahájení příprav na vstup do F1 v roce 2026. Musíme proto spoléhat na neoficiální informace, tentokrát od renovovaného webu Motorsport.
Audi se prý po neúspěšné nabídce Mumtalakatu, vlastníkovi McLarenu, zaměřilo na tým Sauber. Švýcarský tým aktuálně ve F1 závodí pod jménem Alfa Romeo, ale jeho vlastníkem je Finn Rausing, zakladatel investiční skupiny Longbow Finance, která původně tým koupila od Petera Saubera. Rausing loni odmítl nabídku Michaela Andrettiho, který údajně za stáj nabízel 350 milionů eur.
Audi nejspíše neodkoupí celý Sauber, Rausing zůstane minoritním spolumajitelem a členem představenstva, přičemž Audi se zaváže tým zvelebit vlastními investicemi. Sauber již v minulosti byl továrním týmem, když jej v letech 2006 až 2009 vlastnilo BMW. Tehdy byl v Hinwilu postaven i velký větrný tunel, který týmu dobře slouží dodnes. Díky partnerství s Alfa Romeo se týmu zase konečně podařilo vybudovat moderní jezdecký simulátor.
Zajímavé je, že generálním ředitelem Audi je Markus Duesmann, jenž byl v letech 2007 až 2009 šéfem vývoje u týmu BMW-Sauber, takže továrnu tohoto týmu dobře zná. V budoucnu by v ní měly vznikat šasi Porsche, zatímco pohonné jednotky Porsche budou vyvíjeny a vyráběny v Neuburgu, tedy na německé půdě.
Švýcarský tým současnosti reprezentuje automobilku Alfa Romeo, ale nakupuje motory Ferrari. Počínaje rokem 2026 by se mohl stát skutečným továrním týmem. Foto: Alfa Romeo
Pohonné jednotky Porsche mají z velké části vznikat ve Spojeném království, v motorové továrně, kterou nyní u sebe v Milton Keynes buduje Red Bull. Porsche si našlo partnera dříve než Audi, ale nejspíše ještě čeká na souhlas antimonopolních úřadů různých zemí, aby mohlo odkoupit polovinu týmu Red Bull.
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Alfa Romeo