Martí se vynořil zničehonic

F2 v Bahrajnu – sprint
Dlouho to byla bitva mezi Dürksenem a Beganovičem, na závěr ale přišla divočina a z ní vyšel vítězně Martí. Junior Red Bullu se propracoval na nejvyšší stupeň až z 11. pozice. Druhý skončil Verschoor a třetí Beganović.
Boj o vítězství se zpočátku odehrával jako duel Dürksen versus Beganović. Paraguayský závodník po startu z pole position vedl a navzdory výjezdu zpomalovacího vozu kvůli hodinám Montoyi po kontaktu s Cordeelem v prvním kole vedl brzy před svým pronásledovatelem o jednu sekundu. Pak se ale začal vývoj souboje měnit.
Beganović se na Dürksena stále více dotahoval a ve 4. zatáčce 11. kola se skutečně dostal dopředu. Dürksen přesto zůstával v klidu. Pneumatiky se totiž rychle opotřebovávaly a Paraguayec je proto záměrně šetřil tak, aby mohl v závěru Beganovicovi předjetí oplatit. Švéd naopak podle jeho názoru tlačil až moc.
Když vedl Beganović před Dürksenem o více než dvě sekundy, vyjel do akce zpomalovací vůz kvůli odstavenému vozu Estersona. Po restartu, ke kterému došlo čtyři kola před koncem, se sice Dürksen před švédského soupeře dostal, dopředu se ale začali tlačit i jiní. Po restartu jsme byli svědky řady soubojů, často i velmi tvrdých.
O třetí místo se tou dobou přetahovali Verschoor s Martím. Dvojice současně využívala souboje mezi Dürksenem a Beganovičem a přibližovala se. V předposledním kole to Beganović zkusil na Dürksena v osmé zatáčce. Záměr mu ale nevyšel. Ve stejnou chvíli, kdy se odhodlal k útoku, to pod něj totiž poslal i Verschoor a vytlačil ho až na obrubník. Ze situace těžil i Martí, který nakonec předjel i Verschoora a byl druhý. Dürksen se zatím držel, ale bylo jasné, že poslední kolo pro něj bude velmi těžké. A to se potvrdilo.
V nájezdu do posledního kola se Martí ujal vedení, čímž zpečetil svůj triumf. Dürksen nakonec neudržel ani druhé místo, protože ho předjel i Verschoor. Musel se tak spokojit se třetí příčkou. Beganović dojel čtvrtý.
Během druhého zpomalovacího vozu se řada jezdců rozhodla zastavit pro novou sadu pneumatik. Šlo o piloty, kteří se tou dobou nacházeli většinou na zadních příčkách a neměli tak co ztratit – Göthe, Mini, Fornaroli, Mijata, Cordeel, Crawford a Maini. Zejména Göthemu, Fornarolimu, Mainimu a Mijatovi nezbývalo nic jiného. Tato čtveřice se totiž vzhledem k vysoké degradaci gum rozhodla na startu obout tvrdší směs. Tato taktika ale nevycházela a jezdci patřili k nejpomalejším na dráze.
Zejména Göthe si ale přezouváním v závěru zachránil závod. Po hektickém závěru totiž projel cílem jako pátý. Z „přezouvačů“ bodoval i osmý Mini.
Staňkovi během závodu chyběla rychlost. Po startu ze šesté pozice se postupně propadl až na jedenáctou. Ačkoli se během závěrečných zastávek posunul na 10. příčku, v posledních kolech se opět propadal a skončil až šestnáctý.
Jeden z favoritů Martins si zničil závod už na startu, kdy se vyhýbal Dunnovi. U toho trefil reklamní banner a poškodil si přední křídlo. Musel proto k mechanikům a nakonec skončil patnáctý. Dunne, který po restartu bojoval o třetí místo, si v závěru poškodil vůz mimo záběry kamer. Nakonec dojel devatenáctý.
Během závodu postupně klesala teplota trati a vzduchu. Začínalo se sice za denního světla, ale dojíždělo při stmívání.
Výsledky sprintu F2 v Bahrajnu: 1. Pepe Martí (Španělsko, Campos Racing) 23 kol, 2. Richard Verschoor (Nizozemsko, MP Motorsport) +0,922, 3. Joshua Dürksen (Paraguay, AIX Racing) +1,537, 4. Dino Beganović (Švédsko, Hitech TGR) +1,870, 5. Oliver Göthe (Německo, MP Motorsport) +1,984, 6. Arvid Lindblad (Velká Británie, Campos Racing) +3,028, 7. Rafael Villagómez (Mexiko, Van Amersfoort Racing) +3,134, 8. Gabriele Mini (Itálie, Prema Racing) +3,321... 16. Roman Staněk (Česko, Invicta Racing) +9,330.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Dürksen 16, 2. Verschoor 13, 3. Martí 11, 4. Fornaroli 8, 5. Browning 6, 6. Beganović 5, 7. Göthe 5, 8. Staněk 4, 9. Mini 4, 10. Montoya 3, 11. Lindblad 3, 12. Villagómez 2, 13. Martins 2.
Průběžné pořadí týmů: 1. MP Motorsport 18, 2. AIX Racing 16, 3. Campos Racing 14, 4. Invicta Racing 12, 5. Hitech TGR 11, 6. Prema Racing 7, 7. Van Amersfoort Racing 2, 8. ART Grand Prix 2.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Dutch Photo Agency/Red Bull Content Pool